مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل طلا در آخرین هفته مارس: نظرات هفتگی تحلیل‌گران سایت کیتکو

نظرسنجی هفتگی سایت کیتکو درباره طلا

نظرسنجی هفتگی سایت کیتکو درباره طلا از تحلیلگران وال استریت و مین استریت (Kitco Gold 26 March)
قیمت طلا زیر ۱۷۵۰ دلار فرومانده است و سنتیمنت بازار به این زودی‌ها نشانی از شکست این سطح ندارد

بر اساس نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو، بازار طلا همچنان حمایت بحرانی خود را در بالای ۱۷۰۰ دلار در هر اونس حفظ می‌کند اما همچنان تلاش می‌کند تا تمایل صعودی استواری را در بین تحلیلگران وال استریت و سرمایه‌گذاران خرد ایجاد کند.

آخرین نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که سنتیمنت صعودی و نزولی در بازار طلا نسبتا متعادل است چراکه قیمت‌ها قادر به شکستن مقاومت بحرانی ۱۷۵۰ دلار در هر اونس نبوده است.

در میان تحلیلگران وال استریت، سنتیمنت نزولی کمی بیشتر است. با این حال، بسیاری از تحلیلگران فکر می‌کنند کاهش قیمت در شرایط فعلی می‌تواند یک فرصت خرید برای طولانی مدت باشد.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد در Blue Line Futures گفت:« من فکر می‌کنم می‌توانیم یک کاهش تا ۱۷۰۰ دلار را ببینیم اما پس از آن سرمایه‌گذاران وارد بازار می‌شوند. بازده اوراق قرضه نمی‌تواند برای همیشه صعودی باشد و هنگامی که روند معکوس شود، طلا عملکرد خوبی خواهد داشت»

ترجمه نظرسنجی هفته گذشته را در لینک زیر بخوانید:
تحلیل طلا در هفته سوم مارس: نظرات هفتگی تحلیلگران سایت کیتکو

در این هفته ۱۶ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند. در این میان ۷ نفر یا ۴۴ درصد نظر به صعود طلا داشتند، هشت نفر یا ۵۰ درصد اظهار داشتند که طلا قیمت‌های پایین‌تری را خواهد دید و یک نفر یا ۶ درصد در مورد قیمت طلا خنثی بود.

در همین حال ۸۰۷ نفر از معامله‌گران خرد مین استریت نیز در نظرسنجی آنلاین شرکت کردند. در این میان ۳۷۷ نفر یا ۴۷ درصد نظر به افزایش طلا داشتند. ۲۵۵ نفر یا ۳۲ درصد فکر می‌کردند که طلا در هفته آینده کاهش قیمت خواهد داشت و ۱۷۵ نفر یا ۲۲ درصد در مورد طلا بی‌طرف بودند.

Kitco Gold 20210326

نتیجه نظرسنجی کیتکو از تحلیگران وال استریت و مین استریت برای آخرین هفته مارس

اگرچه سرمایه‌گذاران خرد همچنان سوگیری صعودی خود را حفظ کرده‌اند اما تمایل به بازار کم نوسان طلا رو به کاهش است چرا که در این هفته تعداد شرکت‌کنندگان به پایین‌ترین سطح از اوایل مه ۲۰۲۰ رسید.

چشم‌انداز نسبتا خنثی این هفته در حالی است که قیمت طلا هفته را با افت ۰.۵ درصد به پایان رساند و معاملات آتی طلا برای ماه ژوئن در قیمت ۱۷۳۵ دلار بسته شد.

با توجه به اینکه معاملات بازار طلا در محدوده ۱۷۰۰ تا ۱۷۵۰ دلار به ازای هر اونس انجام می‌شود، تحلیل‌گران معتقدند که دلایلی برای صعود یا نزول این فلز گرانبها وجود دارد. برای بسیاری، حرکات طلا به دلار آمریکا و بازده اوراق خزانه‌داری بستگی دارد که هر دو در حال رشد هستند.

  • لوکمن اوتونگا، تحلیلگر ارشد در FXTM می‌گوید:« تحولات دلگرم کننده در جبهه واکسن در آمریکا، امیدها را برای بهبود سریع آمریکا تقویت کرده است و در نتیجه تقاضا برای دلار امریکا افزایش یافته است. در صورتی که این افزایش در هفته‌های آتی نیز ادامه داشته باشد، این احتمال وجود دارد که قیمت طلا را بیشتر کاهش دهد.»

وی افزود:« در این نقطه و با بسته شدن کندل هفتگی در زیر ۱۷۳۰ دلار، یک الگوی تکنیکال مناسب برای فروشندگان ایجاد شده است که می‌تواند قیمت را به زیر ۱۷۰۰ دلار و پایین‌تر برساند.»

  • آدام باتن، رئیس استراتژی ارز در فارکس لایو نیز گفت که قدرتی پایدار در دلار آمریکا می‌بیند.

وی گفت:« من فکر نمی‌کنم که زمان حرکت به سمت طلا رسیده باشد. دلار آمریکا نشانه‌های مثبتی دارد و این می‌تواند یک «باد مخالف» قابل توجه باشد»

  • جیم ویکوف، تحلیلگر ارشد تکنیکال در کیتکو، تنها رای بی‌طرف در نظرسنجی این هفته بود. اگرچه او معتقد است که بازار در یک الگوی بدون روند گرفتار شده است، اما افزود که معامله‌گران نزولی در کوتاه مدت از مزیت کمی برخوردار هستند.

با اینحال، همه در بازار طلا نظر منفی ندارند و بسیاری همچنان پیش‌بینی یک حمایت طولانی مدت را می‌کنند و معتقدند سطح فعلی می‌تواند یک نقطه ورود جذاب باشد.

  • چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در LaSalle Futures Group گفت که تا زمانی که قیمت طلا بالاتر از میانگین متحرک ۲۰ روزه در قیمت ۱۷۲۵ دلار باشد، وی همچنان نظر به صعود طلا دارد.

وی گفت:« اگر بتوانیم میانگین متحرک ۲۰ روزه را حفظ کنیم، فکر می‌کنم می‌توان انتظار داشت که قیمت به بالای ۱۷۵۰ نیز برسد.»

ندوس گفت که نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد دلار و بازده اوراق خزانه‌داری در کوتاه مدت به سقف خود رسیده‌اند.

  • دانیل پاویلونیس، استراتژیست ارشد بازار در RJO Futures گفت که در کوتاه مدت بر روی طلا صعودی است چرا که به نظر می‌رسد تمایلات نزولی تغییر کرده است.

وی گفت:« احساسات بازار نسبت به ماه اوت پایین است. بنابراین به احتمال زیاد زمان خوبی برای شروع رشد دلار خواهد بود.»

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟