مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل طلا در هفته اول آوریل: نظرات هفتگی تحلیل‌گران سایت کیتکو

نظرسنجی هفتگی سایت کیتکو درباره طلا

نظرسنجی هفتگی سایت کیتکو درباره طلا از تحلیلگران وال استریت و مین استریت (Kitco Gold 2 April)
با وجود بهبود سنتیمنت طلا، سطح ۱۷۵۰ همچنان سطح کلیدی در کوتاه مدت است

سنتیمنت صعودی در بازار طلا در بین تحلیلگران وال استریت در حال بهبود است. از آنجایی که قیمت طلا توانست یک کف دو قلو در زیر قیمت ۱۷۰۰ دلار تشکیل دهد، به نظر می‌رسد این سنتیمنت تقویت نیز شده باشد. با این حال، بازار هنوز مانع بزرگی برای افزایش قیمت طلا در پیش دارد و سرمایه‌گذاران خرد تردید دارند که حرکت قیمتی فعلی ادامه پیدا کند.

آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو شکاف نسبتا زیادی بین تحلیلگران وال استریت و سرمایه‌گذاران مین استریت را نشان می‌دهد. اگرچه طلا توانسته از پایین‌ترین سطح ماه گذشته خود بهبود پیدا کرده و به بالای ۱۷۰۰ دلار به ازای هر اونس برسد اما برخی تحلیلگران می‌گویند که طلا همچنان باید سطوح پایین‌تری را امتحان کند.

ترجمه نظرسنجی هفته گذشته را در لینک زیر بخوانید:
تحلیل طلا در هفته آخر مارس: نظرات هفتگی تحلیلگران سایت کیتکو

  • کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management گفت:« طلا در هفته گذشته سقوط نسبتا کمی را تجربه کرد، بنابراین ما شاهد یک بهبود تکنیکال هستیم. من عوامل زیادی را نمی‌بینم که بتواند طلا را به محدوده کاملا گاوی برساند.»

سیزینسکی افزود برای اینکه طلا کاملا گاوی شود، قیمت هر اونس باید به بالای ۱۷۸۰ دلار برسد.

این هفته ۱۵ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند که در این میان ۱۱ نفر یا ۷۳ درصد اعتقاد به افزایش قیمت طلا داشتند، و تحلیلگران نزولی و خنثی نیز مساوی بودند. هر دو نظر دو رای یا ۱۳ درصد کسب کردند.

تحلیل هفتگی فارکس را از دست ندهید:
تحلیل هفتگی فارکس و بازار جهانی در هفته اول آوریل

اما در مجموع ۱۵۶۵ رای که در نظرسنجی آنلاین سرمایه‌گذاران خرد مین استریت به دست آمد، ۶۴۶ نفر یا ۴۱ درصد اعتقاد به صعودی بودن طلا داشتند، ۶۸۴ نفر یا ۴۴ درصد اعلام کردند طلا کاهش خواهد یافت و ۲۴۵ نفر یا ۱۶ درصد رای به خنثی بودن حرکت طلا دادند.

Kitco Gold 20210404

نتیجه نظرسنجی کیتکو از تحلیگران وال استریت و مین استریت برای هفته اول آوریل

اگرچه تحلیلگران وال استریت در کوتاه‌مدت به طور قابل توجهی اعتقاد به صعودی بودن طلا داشتند، اما بسیاری از تحلیلگران حرکت فعلی را تنها یک جهش اصلاحی کوتاه‌مدت می‌دانند.

  • دارین نیوزوم، رئیس Newsom Analysis گفت که او در کوتاه‌مدت در مورد طلا نظر صعودی دارد اما منتظر است ببیند آیا مقاومت ۱۷۵۶.۱۰ دلار شکسته می‌شود یا خیر.

وی افزود طلا همچنان رقابت شدیدی با دلار آمریکا می‌کند. به نظر می‌رسد دلار یک روند صعودی بلند مدت داشته باشد.

  • مارک لیبوویت، ناشر  VR Metals/Resource Letter گفت که او در کوتاه مدت در مورد طلا صعودی است اما هشدار داد که اصلاح هنوز به پایان نرسیده است.
  • همراه با بهبود تکنیکال طلا، مارک چندلر استراتژیست ارشد بازار در Bannockburn Global Forex گفت که افزایش نرخ تورم می‌تواند سرمایه‌گذاران را به سمت طلا سوق دهد تا آنها را از افزایش تورم حفظ کند.
  • کلایو لمبرت، تحلیلگر تکنیکال در Futurestechs گفت که روند طلا هنوز نزولی است اما در حال بهبود است.

وی گفت:« هنگام تشکیل الگوی کف دوقلو، سیگنال خرید تنها زمانی ایجاد می‌شود که قیمت از سقفی که بین دو کف قرار گرفته بالاتر رود. بنابراین نیاز است که قیمت از سطح ۱۷۵۴.۲ بالاتر رود.»

منبع: Kitco

بیشتر بخوانید: الگوی سقف و کف دو قلو

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟