بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل طلا در هفته دوم آوریل: نظرات هفتگی تحلیل‌گران سایت کیتکو

Kitco Gold

نظرسنجی هفتگی سایت کیتکو درباره طلا از تحلیلگران وال استریت و مین استریت (Kitco Gold 9 April)
وال استریت و مین استریت معتقدند شکستن سطح مقاومتی 1750 تنها به زمان بستگی دارد

خوش‌بینی در بازار طلا افزایش چشم‌گیری داشته است چرا که قیمت‌ توانست حمایت‌ اولیه را حفظ کند و به نظر می‌رسد آماده است تا سطح ۱۷۵۰ دلار به ازای هر اونس را پس بگیرد. با این حال، اگرچه در حال حاضر پرایس اکشن بهتر از سه ماهه اول سال است، اما برخی از تحلیلگران معتقدند هنوز برای خوشحالی کمی زود است.

آدام باتن، استراتژیست ارشد ارز در فارکس لایو گفت که بازار در وضعیت متزلزلی قرار دارد.

وی گفت: «اگر قیمت بتواند سطح مقاومت ۱۷۵۵ را بشکند، الگوی کف دوقلوی ماه مارس تایید شده و به ۱۸۴۰ دلار می‌رسد. اما اگر موفق به این کار نشود، قیمت به ۱۶۷۶ دلار یا پایین‌تر خواهد رسید.»

ترجمه نظرسنجی هفته گذشته را در لینک زیر بخوانید:
تحلیل طلا در هفته اول آوریل: نظرات هفتگی تحلیلگران سایت کیتکو

این هفته ۱۵ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند. در این میان ۹ نفر (یا ۶۰ درصد) معتقد بودند طلا افزایش خواهد یافت. در حالی که تحلیلگرانی که اعتقاد به کاهش یا خنثی بودن بازار داشتند، مانند هفته گذشته مساوی بودند. هر دو نظر سه رای (یا ۲۰ درصد) به خود اختصاص دادند.

در همین حال، از ۱۲۰۱ رای که در نظرسنجی‌های آنلاین مین استریت به دست آمد، ۷۷۸ نفر یا ۶۵ درصد منتظر افزایش طلا در هفته آینده بودند. ۲۳۶ نفر یا ۲۰ درصد آرا معتقد بودند طلا کاهش خواهد یافت و ۱۸۷ نفر یا ۱۶ درصد در مورد بازار طلا بی‌طرف بودند.

تحلیل طلا کیتکو هفته دوم آوریلپس از آنکه قیمت طلا توانست از حمایت بحرانی زیر ۱۷۰۰ دلار در هر اونس افزایش پیدا کند، سنتیمنت طلا بین تحلیلگران وال استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین استریت به آرامی در حال بهبود است. معاملات آتی طلا برای ماه ژوئن این هفته در قیمت ۱۷۴۶.۱۰ دلار به ازای هر اونس بسته شد که به معنی رشد یک درصدی نسبت به هفته گذشته است.

هفته گذشته پس از آنکه روز جمعه داده‌های تورم تولید کننده بهتر از حد انتظار منتشر شد، بازده اوراق خزانه‌داری و در پی آن دلار افزایش پیدا کرد و این موضوع منجر به کاهش قیمت طلا شد. در این گزارش ذکر شد که تورم کلی سالانه ۴.۲ درصد افزایش پیدا کرده است که قوی‌ترین افزایش از سپتامبر سال ۲۰۱۱ بود.

چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در LaSalle Futures Group گفت که او احتمال تداوم موج فروش در اوراق خزانه‌داری را نادیده می‌گیرد چرا که انتظار ندارد فدرال رزرو به این زودی نرخ بهره را افزایش دهد.

وی گفت:« فدرال رزرو اعلام کرده می‌خواهد اعداد «واقعی» را ببیند و آنها به این داده‌های پر حرف و حدیث توجهی نمی‌کنند. من فکر می‌کنم که این موضوع نرخ دلار را مهار می‌کند و باعث رشد طلا می‌شود. در واقع همین الان هم می‌توانیم ببینیم که دلار امریکا قادر به حفظ قیمت بالای میانگین متحرک ۲۰۰ روزه خود نیست»

تحلیل هفتگی فارکس را از دست ندهید:
تحلیل هفتگی فارکس و بازار جهانی در هفته دوم آوریل

ندوس همچنین گفت که او در مورد طلا صعودی است چرا که قیمت توانست بالاتر از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه باقی بماند.

«ما سطح پایینی رنج را آزمایش کرده‌ایم و اکنون زمان آن رسیده است که سقف را آزمایش کنیم. به نظر من طلا قصد دارد سطح مقاومت بالای ۱۷۶۰ دلار در هر اونس را آزمایش کند.»

دارین نیوزوم، رئیس Darin Newsom Analysis گفت که وی علائمی را می‌بیند مبنی بر اینکه دلار آمریکا حداقل در کوتاه مدت، شتاب صعودی خود را از دست می‌دهد. وی افزود که هفته آینده احتمالا افزایش قیمت طلا را خواهیم دید.

با این حال، همه تحلیلگران در مورد طلا نظر صعودی ندارند به خصوص اینکه روز جمعه قیمت به زیر ۱۷۵۰ دلار رسید.

مارک چندلر، استراتژیست ارشد بازار در Bannockburn Global Forex گفت: «افزایش ارزش دلار و افزایش بازده ممکن است هفته آینده منجر به کاهش طلا شود. در صورتی که هفته آینده داده‌ها نشان دهند که قیمت‌ها در حال افزایش بوده و اقتصاد امریکا در حال بهبود است، ممکن است باعث کاهش قیمت طلا شود. اگر قیمت طلا از سطح ۱۷۲۸ تا ۱۷۳۰ پایین‌تر برود، ممکن است قیمت طلا به سمت آزمایش سطح ۱۷۱۰ تا ۱۷۰۰ دلار حرکت کند.»

آدریان دی، رئیس  Adrian Day Asset Management نیز گفت که او در مورد طلا بی‌طرف است چرا که به نظر می‌رسد بازار وارد یک دوره تثبیت شده است و ریسک‌های نزولی وجود دارد.

وی گفت:« من گمان می‌کنم که در هفته‌های آینده پیش از شروع روند صعودی شاهد آزمایش کردن سطح ۱۶۸۰ دلار در کف کانال و ۱۷۴۵ در سقف کانال باشیم.»

منبع: Kitco

بیشتر بخوانید: الگوی سقف و کف دو قلو

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟