بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

سخت گیری مالی (Taper Tantrum) چه تاثیری بر دارایی‌ ها دارد؟

سختگیری مالی

تیم ING مقاله‌ای تهیه کرده است و نشان داده در صورتی که فدرال رزرو روند خرید اوراق خزانه‌داری را کاهش دهد، چه اتفاقی برای  دارایی‌های مختلف رخ می‌دهد.

بخش عمده‌ای از این تحلیل مربوط به سال ۲۰۱۳ و زمانی است که فدرال رزرو شروع به کاهش خرید “Taper Tantrum” بدهی‌های خزانه‌داری کرد. در آن زمان طلا بزرگ‌ترین بازنده بود. این فلز در فاصله اول مه تا پنجم سپتامبر نزدیک به ۲۰ درصد از ارزش خود را از دست داد. پس از آن ارزهای اقتصادهای نوظهور (EM Currencies) بیشترین کاهش را تجربه کرد.

سخت گیری مالی (Taper Tantrum) چه تاثیری بر دارایی‌ ها دارد؟

اندازه سختگیری مالی

در سال ۲۰۱۳ سختگیری مالی منجر به این شد که بازده اوراق ۱۰ ساله طی پنج ماه از ۱.۵ درصد به بیش از ۳ درصد برسد. همین سرعت زیاد در سخت شدن شرایط مالی مهم‌ترین مولفه اتفاقات مالی سال ۲۰۱۳ بود. پس در شرایط کنونی نیز مهم‌ترین مولفه سرعت افزایش بازده اوراق خزانه‌داری است.

تیم ING پیش‌یبنی می‌کند که اوراق خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات متحده برای پایان سال ۱.۷۵ درصد باشد. اما از نظر آنها این ریسک وجود دارد که در اواسط سال به این رقم برسیم.

کامودیتی‌ها

واضح است که در صورت سخت شدن شرایط مالی، کالاها تحت فشار قرار خواهند گرفت و طلا بازنده اصلی خواهد بود اما انتظار می‌رود کامودیتی‌های دیگر نیز سقوط کنند. با این حال، موضوع نفت با وجود تاثیرات کلان اوپک پلاس موضوع متفاوتی دارد که باید به آن توجه کرد.

بازارهای نوظهور

در سال ۲۰۱۳، پنج کشور عمده که در میان اقتصادهای نوظهور قرار می‌گیرند (برزیل، اندونزی، هند، ترکیه و آفریقای جنوبی) شاهد کاهش ۱۸ درصد ارزش ارز خود در برابر دلار بودند. تیم ING در این میان ZAR (رند آفریقای جنوبی) را آسیب‌پذیرترین ارز می‌داند. اما یوان چین (CNY) ، دلار جدید تایوان (TWD) و وون کره جنوبی (KRW) نیز ممکن است آسیب ببینند. در نهایت این تیم معتقد است با بهبود اقتصاد در نیمه دوم، ارزهایی مانند یورو افزایش خواهند یافت. همچنین احتمال تقویت دلار نیوزلند (NZD) و استرالیا (AUD) نیز وجود دارد.

سخت گیری مالی (Taper Tantrum) چه تاثیری بر دارایی‌ ها دارد؟

منبع: forexlive

بیشتر بخوانید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟