مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل طلا در هفته چهارم آوریل: نظرسنجی هفتگی سایت کیتکو (Kitco Gold)

Kitco Gold

نظرسنجی هفتگی سایت کیتکو درباره طلا از تحلیلگران وال استریت و مین استریت (Kitco Gold 23 April)

 

سنتیمنت بازار طلا در حال تغییر است چرا که قیمت در شکست سطح ۱۸۰۰ دلار ناتوان است

بر اساس آخرین نظرسنجی طلای کیتکو، عدم قطعیت در بازار طلا افزایش پیدا کرده است چرا که قیمت قادر به شکستن سطح ۱۸۰۰ دلار نیست.

ترجمه نظرسنجی هفته گذشته را در لینک زیر بخوانید:
تحلیل طلا در هفته سوم آوریل: نظرات هفتگی تحلیلگران سایت کیتکو

سنتیمنت در بین تحلیلگران وال استریت تغییر کرده است. در نظرسنجی هفته گذشته تمام تحلیلگران در مورد طلا در کوتاه مدت نظر صعودی داشتند. با این حال، با توجه به اینکه قیمت نتوانست سطح ۱۸۰۰ دلار با بشکند، بسیاری انتظار دارند قبل از افزایش قیمت شاهد کمی تثبیت باشیم.

  • آدام باتن، استراتژیست ارشد بازار در فارکس لایو گفت: «طلا پس از آنکه کف دوقلو را در ۱۶۷۵ دلار شکل داد، کمی زیر ۱۸۰۰ دلار استراحت می‌کند.»

این هفته ۱۷ تحلیلگر در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند. در این نظرسنجی افراد با احساسات صعودی و خنثی رای برابر داشتند. هر دونظر به طور برابر ۷ رای یا ۴۱ درصد کسب کردند. در عین حال ۳ تحلیلگر یا ۱۸ درصد گفتند که هفته آینده طلا نزولی خواهد بود.

در همین حال، از مجموع ۸۵۰ رای که در نظرسنجی آنلاین مین استریت به دست آمد، ۵۷۵ نفر یا ۶۸ درصد نظر به صعود طلا داشتند، ۱۵۴ نفر یا ۲۸ درصد گفتند طلا نزولی خواهد بود و ۱۲۱ نفر یا ۱۴ درصد پیش‌بینی کردند که طلا حرکتی خنثی را در پیش خواهد گرفت.

Kitco Gold

نتیجه نظرسنجی کیتکو از تحلیگران وال استریت و مین استریت برای هفته چهارم آوریل

بازار طلا بیشتر هفته را در تلاش برای شکستن سطح ۱۸۰۰ دلار گذراند. با این حال، این فلز گرانبها پس از انتظار داده‌های اقتصادی قوی از ایالات متحده در روز جمعه کاهش یافت. وزارت بازرگانی ایالات متحده اعلام کرد که فروش خانه‌های جدید در ماه مارس به بالاترین سطح از سال ۲۰۰۶ رسیده است. درست قبل از داده‌های فروش خانه‌ها، IHS Markit گفت که سطح خوشبینی در هر دو بخش خدمات و تولیدی به سطوح بالای جدیدی رسیده است.

در این گزارش آمده است:« مشاغل خصوصی آمریکا در ماه آوریل رشد بالا در تولید را ثبت کرده‌اند چرا که با کاهش محدودیت‌های کرونا و تقاضای شدید مشتریان فعالیت‌های تجاری افزایش پیدا کردند.»

به گفته برخی تحلیلگران، در صورت تمرکز سرمایه‌گذاران بر بهبود اقتصادی ایالات متحده، این داده‌ها می‌توانند در کوتاه مدت بر طلا سنگینی کنند. با این حال، این فلز گرانبها می‌تواند به عنوان پوشش جذاب در برابر تورم برای درازمدت عمل کند.

  • کوین گرادی، رئیس Phoenix Futures and Options LLC گفت:« با توجه به جریان بهبود اقتصادی ایالات متحده، ممکن است یک فروش در طلا را شاهد باشیم. اما وقتی واقعا شاهد رشد اقتصادی باشیم، شاهد افزایش تورم نیز خواهیم بود و این یک طوفان قدرتمند برای طلا است.»

گرادی گفت که در کوتاه مدت نسبت به طلا بی‌طرف است.

  • برخی از تحلیلگران هنوز در کوتاه مدت نسبت به طلا امید دارند. جیم ویکوف، تحلیلگر ارشد کیتکو گفت که با وجود فروش روز گذشته طلا همچنان روند صعودی دارد.

وی گفت:« هر دو بازار طلا و نقره در نمودارهای روزانه در روند صعودی کوتاه مدت قرار دارند و این نشان می‌دهد روند ساید و صعودی، کمترین مقاومت را برای پیشروی دارند.»

تحلیل هفتگی فارکس را از دست ندهید:
تحلیل هفتگی فارکس و بازار جهانی در هفته چهارم آوریل

  • آدریان دی، رئیس Adrian Day Asset Management، گفت که اگرچه انتظار می‌رود قیمت طلا در یک محدوده نوسان کند اما او همچنان انتظار دارد که قیمت طلا در کوتاه مدت افزایش پیدا کند.

وی گفت: «طلا محدوده نوسانی اخیر خود را در حوالی ۱۷۵۰ دلار شکسته است. کاهش قیمت دلار، حفظ نرخ بهره پایین به مدت طولانی و برنامه‌های هزینه‌کرد بیشتر توسط واشنگتن از دلایل این رخداد است.»

اما مهم‌ترین خطر برای طلا در هفته آینده جلسه سیاست پولی فدرال رزرو است. مارک چندلر، مدیرعامل Bannockburn Global Forex گفت که یک فدرال رزرو داویش می‌تواند طلا را به بالای ۱۸۰۰ دلار برساند.

با این حال، همه تحلیلگران متقاعد نیستند که طلا آماده است تا روند صعودی جدید خود را در بالای ۱۸۰۰ دلار شروع کند.

  • دارین نیوزوم، رئیس Newsom Analysis گفت که طلا در کوتاه مدت می‌تواند حمایت ۱۷۵۰ دلار را امتحان کند.

وی گفت:« به نظر می‌رسد روند کوتاه‌مدت فیوچر طلای ژوئن، در پی نشانه‌های بازگشت روند که در دو روز چهارشنبه و پنجشنبه مشاهده کردیم به سمت پایین چرخیده است.»

منبع: Kitco

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

2 دیدگاه در “تحلیل طلا در هفته چهارم آوریل: نظرسنجی هفتگی سایت کیتکو (Kitco Gold)
  1. امید رضا گفت:

    تلاش تیم شما برای اطلاع رسانی بسیار مفید هست برای تریدر ها. من خودم به شخصه همیشه ترجمه تحلیل های ترجمه شده رو میخونم و از اموزش ها بسیار فرا میگیرم و خیلی چیزهای دیگه.
    تشکر میکنم از این همه لطف و محبت شما.

    1. ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟