مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

بهترین نقل قول‌ها از ریچارد دنیس،‌ ملقب به شاهزاده تالار بورس

بهترین نقل قول‌ها از ریچارد دنیس،‌ ملقب به شاهزاده تالار بورس

ریچارد دنیس (Richard Dennis)، یک معامله‌گر افسانه‌ای روی کامودیتی‌ها بود که به «شاهزاده تالار بورس» (Prince of the Pit) ملقب شده بود. وی در اوایل حرفه معامله‌گری خود ۱۶۰۰ دلار وام گرفته و گفته می‌شود پس از تقریبا ۱۰ سال، با روش معامله گری روند (Trend Trading) آن را به ۲۰۰ میلیون دلار رساند. روش معاملاتی او بدین گونه بود بر روی بریک‌اوت‌ها (Breakout) و سیگنال‌های مومنتوم در تایم فریم خودش معامله می‌کرد و اجازه می‌داد معاملات موفقش تا مدت‌ها باز باشند. او از لوریج (Leverage) که در معامله قراردادهای آتی به وی ارائه می‌شدند استفاده کرد تا سرمایه خود را افزایش دهد.

ریچارد دنیس با ویلیام اکهارد (William Eckhardt) همکاری کرد تا برنامه معروف معامله‌گران لاکپشت (Turtle Traders) را ایجاد کند. برنامه‌ای که نشان می داد معامله‌گران خوب می‌توانند آموزش ببینند اگر فقط استعداد داشته باشند. برنامه معامله گران لاکپشت، هم در آموزش برخی از معامله‌گران در سطح کلاس جهانی موفق بود و هم معامله‌گرانی را پیدا کرد که دارای استعدادهای ذاتی برای دنبال کردن سیستم‌های معاملاتی بودند.

در زیر ده مورد از بهترین نقل قول‌های معاملاتی ریچارد دنیس آورده شده است که می‌تواند به شما کمک کند:

«یک سیستم خوب دنبال کننده روند (Trend Following)، شما را تا زمانی که شواهدی مبنی بر تغییر روند دیده شود در بازار نگه می‌دارد

«معامله‌گری به من آموخته است که عقل متعارف را مسلم نپندارم. سودی که من در معامله‌گری کسب کردم گواه بر این واقعیت است که در اکثر اوقات، اکثریت اشتباه می‌کنند. من آموخته‌ام که در بازارها، افراد دیوانه‌ای هستند که اغلب هنگامی که احساسات بر آن‌ها چیره می‌شود غیرمنطقی عمل می‌کنند و تقریبا همیشه اشتباه می‌کنند.»

«شما باید زیان خود را به حداقل برسانید و سعی کنید سرمایه‌تان را برای معاملاتی که می‌توانند در زمان کوتاه سود بسیار زیادی نصیب شما کنند، حفظ کنید. نباید سرمایه خود را برای چند معامله که به نظر خوب می‌رسند دور بریزید.»

«من می‌توانم بدون دانستن نام بازار در آن معامله کنم»

«تصمیمات مربوط به معاملات باید تا حد ممکن غیر احساسی گرفته شود»

«وقتی معامله باز کردید، برای آن دلیلی داشته باشید. معامله را تنها تا زمانی باز نگه دارید که آن دلیل، دیگر وجود داشته باشد.»

«یک نکته دیگر وجود دارد که به نظر من بسیار مهم است: شما باید در معامله‌گری منتظر اتفاقات غیر منتظره باشید. برای بازار محدودیتی در نظر نگیرید. اگر طی بیست سال گذشته از معامله‌گری چیزی آموخته باشم این است که در معامله‌گری هر از گاهی اتفاقات غیر منتظره و اجتناب ناپذیر رخ می‌دهند.»

«در نهایت اصلی‌ترین چیزی که ما را وارد یک معامله می‌کند، بازاری است که یک روند (Trend) در آن شکل گرفته است. این ایده بسیار ساده است. ثبات قدم و اطمینان از همین ثبات قدم، احتمالا مهم‌تر از ویژگی‌های خاصی است که برای تعریف روند استفاده می‌کنید. از هر روشی که برای ورود به معامله استفاده می‌کنید، مهم‌ترین مسئله این است که اگر روند غالبی در بازار وجود دارد، رویکرد شما باید طوری باشد که شما در آن روند قرار بگیرید»

«من همیشه می‌گویم می‌توان قوانین معامله‌گری را در روزنامه منتشر کرد و مطمئن بود که کسی از آنها پیروی نمی‌کند. نکته اصلی ثبات و انضباط است. تقریبا هرکسی می‌تواند لیستی از قوانین را تهیه کند که ۸۰ درصد بهتر از آنچه ما به مردم آموخته‌ایم باشد. کاری که بقیه نمی‌توانند انجام دهند این است که حتی در بدترین شرایط نیز به این قوانین پایبند باشند.»

«هنگامی که شما به عنوان یک معامله‌گر کار خود را شروع می‌کنید، معاملات کوچک انجام دهید. چرا که در آن زمان شما به همان بدی هستید که همیشه بودید. از اشتباهات خود بیاموزید.»

منبع: newtraderu

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

بیشتر بخوانید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “بهترین نقل قول‌ها از ریچارد دنیس،‌ ملقب به شاهزاده تالار بورس
  1. محمدمهدی گفت:

    سلام.خیلی عالی و آموزنده بودن.ممنون از شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟