مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل طلا در هفته اول ماه مه: نظرسنجی هفتگی سایت کیتکو (Kitco Gold)

Kitco Gold

نظرسنجی هفتگی سایت کیتکو درباره طلا از تحلیلگران وال استریت و مین استریت (Kitco Gold 30 April)

گاوهای طلا از پرایس اکشن دلسرد کننده طلا ناامید شدند و مدتی عقب می‌نشینند

ناامیدی در بازار طلا رخنه کرده است چرا که قیمت  حتی در شرایطی که بازار شاهد افزایش فشار تورمی است و سیاست‌های پولی همساز در حال اجرا است و دولت نیز می‌خواهد هزینه بیشتری انجام دهد، باز هم قادر به شکستن سطح ۱۸۰۰ دلار نیست.

طبق آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو، تحلیلگران به سرمایه‌گذاران هشدار می‌دهند که اگر در شرایط فعلی طلا نتواند افزایش یابد، باید منتظر قیمت‌های پایین‌تر باشید. با این حال بسیاری از تحلیلگران می‌گویند که آزمایش مجدد سطح حمایتی می‌تواند باعث ایجاد حرکت جدیدی در بازار شود.

ترجمه نظرسنجی هفته گذشته را در لینک زیر بخوانید:
تحلیل طلا در هفته چهارم آوریل: نظرات هفتگی تحلیلگران سایت کیتکو

  • باب هابرکورن، بروکر ارشد کالاها در RJO Futures گفت: «اکنون زمان آن نیست که از طلا قطع امید کنیم. طلا اکنون در حال تقلا است اما بالاخره می‌تواند روند خود را پیدا کند.»

بازار طلا با تغییر چشمگیر سنتیمنت روبر شده است زیرا قیمت‌ها نمی‌توانند از مقاومت بحرانی ۱۸۰۰ دلار عبور کنند. دو هفته پیش، در نظرسنجی طلای کیتکو، برای اولین بار هیچ کس رای به نزول طلا نداد. در این هفته اما برای اولین بار در تاریخ این نظرسنجی، هیچ کس رای به صعود طلا نداده است.

  • اوله هانسن، رئیس استراتژی کالای بانک ساکسو گفت:« طلا در حال انجام دادن کاری است که در آن بسیار ماهر است. ناامید کردن سرمایه‌گذاران.»

در این هفته، ۱۵ تحلیلگر در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند. از این تعداد هشت تحلیلگر یا ۵۳ درصد معتقد بودند که طلا نزولی خواهد بود و هفت تحلیلگر یا ۴۷ درصد گفتند که در این هفته نسبت به قیمت بی طرف هستند.

در همین حال، از مجموع ۹۵۴ رای دهنده در نظرسنجی انلاین مین استریت، ۵۱۲ نفر یا ۵۴ درصد گفتند که در هفته آینده طلا صعودی خواهد بود. ۲۴۹ نفر یا ۲۶ درصد نظر به کاهش طلا داشتند و ۱۹۳ نفر یا ۲۰ درصد معتقد بودند قیمت نوسانی خواهد بود.

Kitco Gold

نتیجه نظرسنجی کیتکو از تحلیگران وال استریت و مین استریت برای هفته اول ماه مه

اگرچه طلا قادر به شکستن سطح ۱۸۰۰ دلار به ازای هر اونس نبود اما برخی از تحلیلگران خاطر نشان کرده‌اند که هنوز حمایت اولیه ۱۷۵۰ دلار به ازای هر اونس حفظ شده است. معاملات آتی طلا در ماه ژوئن نیز در این هفته در قیمت ۱۷۶۵.۹۰ دلار بسته شد که ۰.۶۱ درصد نسبت به هفته گذشته کاهش داشته است.

در حالی که احساسات بازار طلا در حال تیره شدن است، فراتر از عناوین خبری، بسیاری از تحلیلگران گفته‌اند که به دنبال خرید طلا در قیمت‌های پایین‌تر هستند.

  • آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی Adrian Day می‌گوید:« طلا باید سطح ۱۷۴۵ دلار را ازمایش کند. این سطح، سقفی قیمت در دوماه گذشته است و در اوایل ماه شکسته شد. هر چه زودتر این کف جدید ازمایش شود بهتر است. روند درازمدت برای طلا بسیار مثبت است. چرا که افزایش تورم در حال حاضر کاملا مشهود است و فدرال رزرو هیچکاری در اینباره نمی‌کند.»
  • سوالی که اکنون بسیاری از تحلیلگران می‌پرسند این است که طلا در کوتاه مدت تا کجا می‌تواند پایین برود. مارک چندلر، مدیرعامل Bannockburn Global Forex می‌گوید که اگر طلا نتواند سطح ۱۷۵۰ را حفظ کند، سطح بعدی ۱۷۲۴ دلار  خواهد بود.
    وی گفت:« به نظر می‌رسد شاخص‌های مومنتوم مانند MACD و Slow Stochastic برای کاهش قیمت آماده هستند. این درحالی است که قیمت طلا به منطقه ۱۷۵۲ دلار نزدیک شده است. قیمتی که در فیبوناچی ۳۸.۲ درصد در رالی ماه آوریل است.»

تحلیل هفتگی فارکس را از دست ندهید:
تحلیل هفتگی فارکس و بازار جهانی در هفته اول ماه مه

  • هابرکورن نیز اگرچه پتانسیل طولانی مدت برای طلا می‌بینید اما معتقد است که طلا با وجود رقابت شدید با مس، الوار، سهام و حتی بیت کوین و از آنجا که این بازارها حرکت صعودی قابل توجهی دارند، با مشکل مواجه خواهد شد.
    وی گفت:«در حال حاضر احساس خطر زیادی در بازار وجود دارد و هیچکس نمی‌خواهد بر روی طلایی که حرکت زیادی نمی‌کند، سرمایه‌گذاری کند. سرمایه‌گذاران پول خود را در سرمایه‌گذاری‌های هیجان انگیز دیگر قرار می‌دهند.»

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟