بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

بانکداران چگونه در فارکس معامله می‌کنند؟

بانکدارن فارکس bankers

این مقاله به قلم بردلی گیلبرت تحلیلگر ارشد بازنشسته سیتی بانک نوشته شده است و به منظور معرفی دوره 5 قسمتی رایگان “بانکداران چگونه در فارکس معامله می‌کنند؟” نوشته شده است.

بانکداران چگونه در فارکس معامله می کنند؟
(?How do bankers trade forex)

اغلب از خواندن مقالاتی درباره‌ی “‌چگونه بانکداران در فارکس معامله می کنند”  نوشته شده به قلم کسی که هیچ وقت در خط مقدم فارکس برای هیچ بانکی کار نکرده متعجب می شوم.

قبل از اینکه به اصل مطلب بپردازم باید بگویم که منظور من از واژه‌ی معامله گر “قیمت‌ساز یا پرایس میکر” است یعنی معامله‌گری که پول زیادی در اختیار دارد و می‌تواند قیمت ها را تحت تاثیر قرار دهد.  نه فروشنده، نه سردفتر دار و نه سخنگوی بانک بلکه کسی که در خط مقدم است و تمام معاملات را انجام می‌دهد و حرف آخر را که آیا بانک جفت ارز خاصی را بخرد یا بفروشد او می‌زند. بنابراین کاری پر مسئولیت است که کمتر کسی می‌تواند بگوید آن را بر عهده داشته است.

معامله گران فارکس در بانک‌ها، کسانی که قیمت‌گذاری می‌کنند، نسبت به کاری که انجام می‌دهند انعطاف‌پذیری زیادی به خرج می‌دهند. مطمئنا محدودیت هایی هم دارند اما حتی برای معامله‌گران بزرگ، آنها مهره‌ای بزرگتر و مهم محسوب می‌شوند. این افراد آنجا دنبال حواشی نیستند و در واقع کارشان این است که در کمترین زمان ممکن بیشترین درآمد را کسب کنند. می توانم بگویم خود من هیچگاه، وقتم را به حواشی تلف نکردم! معامله‌گری در بانک‌ها از آن دسته کارهایی است که یا باید همه چیز را داشته باشی یا هیچ چیز و از همه مهم تر پاداش های پایان سال آن است.

برای اینکه پول هنگفتی بدست بیاورید باید اقدامات زیادی انجام دهید و باز هم کارهای بیشتر! اما چگونه؟ آنها چطور این کار را انجام می‌دهند؟ توضیح آن چندان ساده نیست بنابراین شما را قدم به قدم با کارهایی که انجام می‌دهند جلو می‌برم.

از آنجایی که این افراد در خط مقدم هستند ضروری است که همه ی اطلاعات مهمی را که می تواند بر روی قیمت ارزها تاثیر گذار باشد در اختیار داشته باشند. بدین منظور آنها ابزارهای کلیدی‌ای مانند بلومبرگ یا رویترز در اختیار دارند تا اطمینان حاصل کنند که اخبار دقیق و لحظه‌ای بازارهای مالی را در اختیار دارند. گذشته از این، اگر برای مثال سی ثانیه بعد از انتشار اولیه‌ی شاخص CPI که بازار را در هر جهتی ممکن است 100 واحد تغییر داده باشد خبر آنرا دریافت کنید هیچ فایده‌ای ندارد.

این افراد نمودارها را با جزئیات بررسی می‌کنند و جدا از آنالیز نمودارهای ساعتی، به بررسی بازارها در تایم فریم روزانه و هفتگی نیز می پردازند. این کار تضمین می کند که ارزیابی دقیقی از روند کلی و حرکت فعلی داشته باشند. نمودارها سطوح ورود خاصی را به آن ها می‌دهند.

   حالا برویم سراغ بانک های مرکزی. اگر از هر معامله گر ارشد، هر سوالی در مورد سیاست فعلی بانک مرکزی بپرسید، همه چیز را به شما خواهند گفت. آنها از آخرین اخبار، اعلامیه‌ها و سخنرانی‌های بانک مرکزی آگاه هستند، چرا؟ چون که همه ی روند ها از اینجا شکل می گیرند.

تا اینجا، آنها سطوح ورود را در اختیار دارند و روند را نیز شناسایی کرده‌اند. حال به تنها چیزی که نیاز دارند محرک های بنیادی است. داده های اقتصادی که با روند کلی فاندامنتال هم‌جهت باشند. به همین دلیل است که داده های اقتصادی خیلی زیاد مورد توجه بانکداران است چرا که درآمد هنگفتی برایشان به ارمغان می آورد.

بیشتر بخوانید: معامله گری روند یا ترند تریدینگ چیست و چگونه در طول یک روند معامله کنیم؟

بعد از آن، آنچه آنها انجام می‌دهند این است که منتظر می‌مانند… این افراد تمام روز را صرف معامله‌گری نمی‌کنند.

اشتباه نکنید واقعا به معامله گران خوش می‌گذرد اما وقتی بازار “باز” است و به شدت تمرکز کرده‌اند. بقیه ی اوقات نیز خوش گذرانی دارند، گلف بازی می کنند و به بهترین رستورانهای شهر می روند!

این خلاصه‌ای خیلی فشرده در مورد معامله‌گران بانکها بود که ما می‌خواهیم وبیناری 5 قسمتی با عنوان ” چگونه بانکداران معاملات فارکس را انجام میدهند؟” برای معرفی آن ارائه کنیم.

بدین ترتیب مو به مو این روند را شرح می دهم تا به درک بهتری از این کار با جزئیات دقیق آن برسید. مطمئن باشید این سری وبینار دید شما را نسبت به چگونگی انجام این کار باز خواهد کرد. بیست سال تجربه ی کاری خود در صف اول بعضی از بزرگترین تیم های فارکس در دنیا را با شما به اشتراک می‌گذارم. این سری وبینار بسیاری از باورهای غلط را در هم می‌شکند و بینشی بی‌نظیر از دنیای بانکداران به شما می دهد.  می توانم بگویم معامله همراه با بازار خیلی سرگرم کننده تر از معامله در مقابل آن است!

از شما دعوت می‌کنیم مجموعه 5 قسمتی “بانکداران چگونه در فارکس معامله می‌کنند؟”  را که توسط تیم UtoFX ارائه می‌شود مشاهده کنید تا با مقدماتی از دنیای معامله‌گری در بانکها آشنا شوید.

اولین قسمت این مجموعه‌ی ویدئویی، در این هفته بصورت رایگان منتشر می‌شود. کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی ما را دنبال کنید تا از زمان انتشار آن مطلع شوید و این دوره‌ی جذاب را از دست ندهید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

17 دیدگاه در “بانکداران چگونه در فارکس معامله می‌کنند؟
  1. محمد رضا گفت:

    اگر توکانال تلگرامه که سر چ کردم نبود

    1. لطفا در تلگرام به این اکانت پیام بدین:
      t.me/utobrokers

  2. محمد رضا گفت:

    سلام این فیلمهای بانکداری کجاست ؟

    1. در تلگزام لطفا پیام بدین تا راهنمایی بشید.

  3. علیرضا گفت:

    سلام بر گروه utofx، بنده از شما بابت مطالب آموزشی و خبر ها کمال تشکر را دارم، امیدوارم همیشه پایدار و برقرار باشید

  4. آراد گفت:

    هر چی انرژی خوب و قشنگه برا گروه utofx

  5. محمد گفت:

    واقعا کارتون عالیه

    1. ممنون از شما

  6. حسین فرنام گفت:

    سلام قسمت اخر چی شد ارائه دادید؟

    1. محمد گفت:

      تو سایت فراچارت هست

  7. dada گفت:

    باید تشکر ویژه کرد از همه عزیزانی که باعث پیشرفت دانش معامله گری می شوند
    مخصوصا گروه utofx

    1. ممنون از شما، دوست عزیز

  8. HAMID گفت:

    ممنون بابت زحماتتون

  9. مهدی گفت:

    عالی. خسته نباشید واقعا

  10. داود گفت:

    خیلی خوب بود

    مرسی بابت مطالب مفیدتون

  11. HAMID گفت:

    دمتون گرم

  12. mr.finance.ir گفت:

    عالی بود ، مشتاقانه منتظرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟