بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل طلا در هفته دوم ماه مه: نظرسنجی هفتگی سایت کیتکو (Kitco Gold)

Kitco Gold

نظرسنجی هفتگی سایت کیتکو درباره طلا از تحلیلگران وال استریت و مین استریت (Kitco Gold 07 May)

سرمایه‌گذاران پس از شکسته شدن سطح ۱۸۰۰ دلار، سوگیری صعودی گرفتند

بر اساس آخرین نظرسنجی کیتکو، ناامیدی از میان سرمایه‌گذاران طلا محو شده و احساسات در بازار طلا چه در بین تحلیلگران وال استریت و چه در بین سرمایه‌گذاران مین استریت بهبود پیدا کرده است.

احساسات مثبت در بازار فلزات گرانبها در روز پنجشنبه، هنگامی که قیمت طلا برای اولین بار از ماه فوریه به بالای ۱۸۰۰ دلار رسید، به طرز چشمگیری تغییر کرد. بسیاری از تحلیلگران متذکر شدند که این بریک‌اوت می‌تواند منجر به ایجاد مومنتوم (شتاب) در بازار شده که در نهایت قیمت را تا ۱۸۵۰ دلار در هر اونس نیز به بالا می‌کشد.

ترجمه نظرسنجی هفته گذشته را در لینک زیر بخوانید:
تحلیل طلا در هفته اول ماه مه: نظرات هفتگی تحلیلگران سایت کیتکو

روز جمعه در حالی که سرمایه گذاران شاهد  یک آمار منفی قابل توجه در گزارش اشتغال غیرکشاورزی بودند، قیمت طلا یک رالی بسیار خوب را تجربه کرد. این گزارش گفت که در ماه آوریل، ایالات متحده ۲۶۶ هزار شغل ایجاد کرده است در حالی که اجماع اقتصاددانان بر روی حدود یک میلیون نفر بود.

اگرچه کبریتی به انبار باروت طلا کشیده شده است، اما هنوز ورود این فلز گرانبها به فاز کاملا صعودی مشخص نیست. برخی از تحلیلگران خاطر نشان می‌کنند که یک مقاومت چسبنده بین ۱۸۳۰ تا ۱۸۵۰ دلار وجود دارد.

  • بیل باروج، رئیس Blue Line Futures روز پنجشنبه به کیتکو نیوز گفت که اگرچه او روی طلا صعودی است، اما برای رسیدن به سطح بالاتر از ۱۸۵۰ دلار در هر اونس، این فلز گرانبها باید مومنتوم قابل توجهی داشته باشد.

این هفته ۱۶ تحلیلگر در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند. از این تعداد، ۱۴ تحلیلگر یا ۸۸ درصد گفتند که بر روی طلا صعودی هستند. دو تحلیلگر یا ۱۳ درصد اعلام کردند که نزولی هستند و هیچ رای بی طرفی نیز وجود نداشت.

در همین حال، از مجموع ۱۴۴۸ رای که در نظرسنجی آنلاین مین استریت به دست امد، ۱۱۱۲ نفر یا ۷۶ درصد اعلام کردند که هفته آینده طلا صعود خواهد کرد. ۲۰۳ نفر یا ۱۴ درصد اعلام کردند که طلا نزولی است و ۱۶۰ نفر یا ۱۱ درصد اعلام بی طرفی کردند.

kitco gold 20210509

نتیجه نظرسنجی کیتکو از تحلیگران وال استریت و مین استریت برای هفته دوم ماه مه

بازگشت مجدد تمایلات صعودی، به ویژه در مورد تحلیلگران وال استریت، در حالی اتفاق می‌افتد که قیمت طلا بهترین رشد هفتگی خود را از اوایل ماه نوامبر دیده است. معاملات آتی طلا برای ماه ژوئن در این هفته در قیمت ۱۸۳۶.۱۰ دلار بسته شد که نسبت به جمعه گذشته بیش از ۳ درصد رشد داشته است.

  • اوله هانسن، رئیس استراتژی کالای بانک ساکسو، گفت به دلیل داده‌های ناامید کننده اشتغال، صحبت‌های اخیر در مورد اینکه فدرال رزرو تا پایان سال خرید اوراق را کاهش می‌دهد، در حال حاضر کاملا از روی میز برداشته شده است.
    وی افزود:«قیمت طلا می‌تواند با کاهش بازده اوراق خزانه‌داری افزایش پیدا کرده و برخی سرمایه‌گذاران را مجبور کند معاملات فروش خود را لغو کنند.»
    اگرچه طلا از محدوده نوسانی خود خارج شده است، اما هانسن می‌گوید که وی انتظار ندارد طلا در این هفته به بالای سطح ۱۸۵۰ دلار در هر اونس برسد چرا که این سطح شامل یک مقاومت تکنیکال قوی بعلاوه میانگین متحرک ۲۰۰ روزه است.
    وی گفت:« طلا حرکت مهمی انجام داده است، اما هنوز در روند نزولی قرار دارد. با این حال، بر اساس این بریک اوت من روی طلا صعودی هستم.»

تحلیل هفتگی فارکس را از دست ندهید:
تحلیل هفتگی فارکس و بازار جهانی در هفته دوم ماه مه

  • آدریان دی، رئیس Adrian Day Asset Management، گفت که اگرچه قیمت طلا به صورت یک خط مستقیم صعود نخواهد کرد، اما بازار همچنان از این روایت حمایت می‌کند که دولت ایالات متحده «هزینه‌های سرسام آور» خود را ادامه می‌دهد.
    وی گفت:« طلا همچنان می‌تواند خریدار بیشتری داشته باشد و در زمانی که سرمایه‌گذاران پوزیشن‌های خود را قرار بدهند، شاهد رالی طلا خواهیم بود.»
  • در مورد اینکه قیمت تا کجا می‌تواند افزایش یابد، دارین نیوزوم، رئیس Darin Newsom Analysis گفت که اگر قیمت‌ها بتوانند به بالای ۱۸۴۲.۹۰ دلار در هر اونس برسند، هدف بعدی ۱۸۹۴ دلار خواهد بود.
    با این حالی، همه تحلیلگران در مورد طلا صعودی نیستند. برخی از تحلیلگران اعتقاد دارند با افزایش قیمت‌ها ممکن است فشار فروش نیز افزایش یابد. به خصوص این که اقتصاد ایالات متحده همچنان در حال بهبود از همه‌گیری کرونا است.
  • مارک چندلر، مدیرعامل Bannockburn Global Forex، یکی از مخالفان در آخرین نظرسنجی بود. وی گفت که منطقه ۱۸۵۰ دلار می‌تواند یک نقطه مقاومت قابل توجه باشد.
    وی گفت:« سیگنال اصلی، رونق واقعی اقتصاد است. بنابراین به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به منطقه ۵۵-۱۸۵۰ دلار، رشد طلا کم رنگ شود.»

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟