مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل طلا در هفته سوم ماه مه: نظرسنجی هفتگی سایت کیتکو (Kitco Gold)

Kitco Gold

نظرسنجی هفتگی سایت کیتکو درباره طلا از تحلیلگران وال استریت و مین استریت (Kitco Gold 14 May)

با بهبود سنتیمنت صعودی، قیمت طلا می‌تواند به بالای ۱۸۵۰ دلار برسد

طبق آخرین نظرسنجی کیتکو، افزایش تورم و عدم اطمینان اقتصادی، همچنان به احساسات صعودی در بازار طلا در میان تحلیلگران و معامله‌گران خرد دامن می‌زند.

نوسانات در این هفته در بازار طلا بسیار بالا بود. با این حال تحلیلگران معتقدند که محیط برای صعود طلا از قیمت ۱۸۵۰ دلار به ازای هر اونس آماده ست. این سطح یک سطح اصلاحی بحرانی و همچنین میانگین متحرک ۲۰۰ روزه است.

ترجمه نظرسنجی هفته گذشته را در لینک زیر بخوانید:
تحلیل طلا در هفته دوم ماه مه: نظرات هفتگی تحلیلگران سایت کیتکو

  • رابین بار، تحلیل گر مستقل بازار گفت:« سوال این است که آیا به دلیل افزایش تورم، فدرال رزرو مجبور می‌شود زودتر از زمان لازم نرخ بهره را افزایش دهد؟ من معتقدم به دلیل داده‌های اقتصادی که دیده‌ایم، فدرال رزرو هنوز زمان دارد و این از طلا حمایت می‌کند. استدلال می‌شود که با بازگشایی اقتصاد، تورم نیز بالاتر می‌رود، اما داده های اقتصادی هنوز هم روند رو به بهبود قابل اتکا ندارند.»

این هفته ۱۳ تحلیلگر در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند که از این میان ۱۰ نفر یا ۷۷ درصد اعتقاد داشتند که طلا صعودی خواهد بود. یک تحلیل گر یا ۸ درصد معتقد بود که طلا کاهشی است و دو تحلیلگر یا ۱۵ درصد اعتقاد داشتند که طلا رینج خواهد بود.

در همین حال، از میان ۴۶۴ معامله‌گر مین استریت که در رای‌گیری آنلاین سایت کیتکو شرکت کردند، ۳۳۰ نفر یا ۷۱ درصد معتقد بودند که طلا افزایشی خواهد بود. ۸۰ نفر یا ۱۷ درصد اعتقاد داشتند طلا به سمت جنوب حرکت خواهد کرد و ۵۴ نفر یا ۱۱ درصد در مورد حرکت طلا بی طرف بودند.

Kitco Gold 20210515

نتیجه نظرسنجی کیتکو از تحلیگران وال استریت و مین استریت برای هفته سوم ماه مه

به علت مسائل فنی، مشارکت در نظرسنجی‌ مین استریت به طور معنی داری کمتر از متوسط بود.

  • شان لوسک، مدیرعامل Walsh Trading گفت که او در مورد طلا صعودی است نه تنها به این خاطر که تورم در حال گرم شدن است بلکه افزایش تنش‌های ژئوپولتیکی در خاورمیانه با درگیری میان اسرائیل و فلسطینی‌ها می‌تواند این روند را تشدید کند.
    او گفت:« من فکر می‌کنم که ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم قیمت طلا با جذب برخی جریان‌های امن در هفته آینده رشد کند و ممکن است قیمت‌های بالای ۱۸۵۰ دلار در هر اونس را ببینیم.»
    لوسک اضافه کرد که هدف او برای قیمت طلا ۱۹۰۰ دلار در هر اونس است. سپس روند قیمت خنثی می‌شود و بعد از آن یک روند صعودی قدرتمند را شروع می‌کند.
  • آدریان دی، رئیس Adrian Day Asset Management نیز گفت که او بر روی طلا صعودی است، چرا که سرمایه‌گذاران بار دیگر به عنوان یک دارایی ضد تورمی به سمت طلا حرکت می‌کنند.
    او گفت:« سنتیمنت تغییر کرده است و سرمایه‌گذارانی که در نیمه دوم سال گذشته طلا را رها کرده بودند، با افزایش دوباره تورم بازگشته‌اند. فدرال رزرو می‌گوید تورم موقتی است، اما بازار طلا آن را باور نمی‌کند.»
  • دارین نیوزوم، رئیس Darin Newsom Analysis گفت که او نیز در کوتاه مدت، روی طلا صعودی است. او گفت که انتظار دارد ضعف بیشتری در دلار آمریکا مشاهده شود. با این حال او اضافه کرد که سطح ۱۸۴۳ دلار می‌تواند سطح مقاومت سنگینی برای طلا باشد.

تحلیل هفتگی فارکس را از دست ندهید:
تحلیل هفتگی فارکس و بازار جهانی در هفته سوم ماه مه

  • اما همه تحلیلگران انتظار صعود طلا را ندارند. آدام باتن، گفت پس از بریک‌اوت از سطح ۱۸۰۰ دلار در هر اونس در هفته گذشته، ممکن است شاهد کمی حرکت خنثی در بازار طلا باشیم.
    او در ادامه گفت:« طلا از کف ماه مارس رشد زیادی کرده است. اکنون زمان آن است که برای تثبیت قیمت خود کمی حرکت خنثی داشته باشند.»
  • مارک چندلر، مدیرعامل شرکت Bannockburn Global Forex، گفت که اگرچه فلز گرانبها قوی‌تر از انتظار به نظر می‌رسد اما او همچنان کمی محتاط است. وی اضافه کرد که در بازار، تقاضا کمی بیش از حد به نظر می‌رسد.
    وی گفت:« به نظر می‌رسد طلا می‌خواهد منطقه ۱۸۴۵-۱۸۵۰ را که میانگین متحرک ۲۰۰ روزه در آن قرار دارد، بازآزمایی کند. اندیکاتورهای مومنتوم نسبتا در مناطق اشباع هستند. این یعنی ممکن است در ابتدای هفته آینده شاهد فروش باشیم اما من همچنان به دقت در حال بررسی بازده اوراق خزانه‌داری هستم.»

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟