مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

چرا باید به جای معامله گری با حجم بالا، بهتر معامله کنید؟

حجم معاملهیکی از بزرگترین خطاهایی که معامله‌گران تازه‌کار مرتکب می‌شوند، افزایش بیش از اندازه حجم معاملات است. اگر با حجم‌های بزرگ معامله کنید، ناگزیر با اولین ضرر (یا چند ضرر متوالی)، تمام سودهای پیشین خود را از دست خواهید داد.

هنگامی که به عنوان یک معامله‌گر تازه‌کار فعالیت خود را شروع می‌کنید بهتر است معاملات خود را با حجم‌های کوچک انجام دهید چرا که در بدترین شرایطی هستید که می‌توانید باشید و هنوز باید از اشتباهات خود درس بگیرید.

ریچارد دنیس

یک معامله‌گر تازه‌کار در بدو ورود به بازارهای مالی باید کار خود را با حجم‌های کم آغاز کند چرا که هنوز در مورد نقاط ضعف خود و روش معاملاتی خود اطلاعات کافی ندارد. تنها پس از اینکه از صلاحیت و تجربه کافی در معامله‌گری برخوردار شد می‌تواند به روش معاملاتی‌اش اعتماد کند. معاملات بزرگ معمولا نشانه‌ای از تکبر و غرور است.

حجم معاملات شما باعث افزایش فشار روانی بر شما خواهد شد پس نباید اجازه دهید این فشار آنقدر زیاد شود که نتوانید طرح معاملاتی خود را دنبال کنید. یک معامله با حجم زیاد ضرر زیادی به شما تحمیل می‌کند از طرف دیگر مانع آن می‌شود که سریعا از معامله خارج شوید و همین امر می‌تواند زیان شما را افزایش دهد.

استفاده از حجم مناسب یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند موفقیت شما را در دراز مدت به عنوان یک معامله‌گر تضمین کند. البته این موضوع تنها مختص معامله‌گران تازه‌کار نیست بلکه تمام معامله‌گران باید برای سودآوری در بلند مدت و محدود کردن ضرر و زیان، از حجم مناسب استفاده کنند.

قبل از اینکه شروع به معامله کنید باید یک استراتژی با مزیت نسبی داشته باشید. هنگامی که برنامه معاملاتی خود را ایجاد کردید، باید با حجم‌های کم شروع به معامله کنید. توجه کنید که باید حجم معامله خود را با توجه به سرمایه معاملاتی، میانگین ضرر در هر معامله، نوسانات بازار و بدترین سناریوی ممکن تعیین کنید.

سپس باید استراتژی‌های خود را به طور مداوم بهبود بخشید. قبل از اینکه به افزایش حجم معاملات فکر کنید باید درصد موفقیت معاملات (Win Rate) خود را افزایش داده و بر آن مسلط شوید. اگر از ابتدا با حجم‌های بزرگ شروع به معامله کنید، هزینه یادگیری از اشتباهات برای شما بسیار گران تمام خواهد شد.

مهمترین علتی که معامله‌گران ضرر می‌کنند این است که معاملات زیان‌ده آنها زیان بسیار بزرگی را به آنها تحمیل می‌کند. حجم مناسب برای معامله و حد ضرر ابزاری هستند که می‌توانند زیان‌ها را محدود کنند. استفاده از حد ضرر متغیر نیز می‌تواند ضررهای شما را محدود و سود شما را افزایش دهد.

چرا باید به جای معامله گری با حجم بالا، بهتر معامله کنید؟

منبع: Newtraderu

ترتیبی که یوتوفارکس برای خواندن مطالب سری مدیریت ریسک و سرمایه به شما پیشنهاد می‌کند:
اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟