بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

بدهی ملی آمریکا در سال 2021 چقدر است؟

بدهی ملی آمریکابدهی ملی (National Debt) چیست؟

بدهی ملی ایالات متحده در حال حاضر در ژوئن 2021 تقریباً 28.4 تریلیون دلار است. این مبلغ بیش از 3.2 تریلیون دلار نسبت به یک سال پیش که تقریباً 24.9 تریلیون دلار بود، رشد کرده است. این بدهی، میزان دلار (پول نقد) در حال گردش در آمریکا را افزایش می‌دهد و می‌تواند باعث تورم قیمت‌ها و کاهش ارزش پول شود.

بدهی عمومی، شامل کل بدهی‌های معوق از سوی دولت فدرال است. این رقم عمدتاً شامل بدهی‌هایی در قبال مردم است که از محل اوراق قرضه و بدهی‌های بین‌دولتی نشات می‌گیرد. تقریباً 3 تریلیون دلار از بدهی‌های ملی مربوط به سازمان تأمین اجتماعی است. توجه داشته باشید که ایالات متحده نمی‌تواند در پرداخت بدهی‌های خود نکول کند، زیرا این بدهی برمبنای دلار آمریکا تعریف می‌شود و از این رو دولت همواره می‌تواند پول بیشتری برای پرداخت سود اوراق قرضه چاپ کند. خزانه‌داری آمریکا همچنین می‌تواند برای جمع‌آوری پول نقد، اوراق قرضه بیشتری به فدرال رزرو بفروشد. در این حالت تنها ریسک موجود، خطر کاهش ارزش دلار آمریکا است.

حجم پول ایالات متحده در سال گذشته تقریباً 40٪ افزایش‌یافته و تورم را در بسیاری از بازارها ایجاد کرده است چراکه این پول اضافی برای مقدار ثابتی از کالا در جریان است. این جمله بدان معنی است که از هر 10 دلار آمریکایی که اکنون در بازار وجود دارد، 4 دلار آن طی 12 ماه گذشته خلق شده است. (توجه داشته باشید که اکنون بخش عمده این پول چاپ شده به شکل دیجیتالی است چون به صورت الکترونیکی در سیستم جریان دارد.)

بدهی عمومی ملی ایالات متحده از سال 2000 تا 2020 چهار برابر شده است.

بدهی ملی آمریکا در سال 2021 چقدر است؟

آمار بدهی ملی آمریکا در سال 2021

دو موردی که تعداد کمی از مردم از آن آگاه هستند، این است که دولت به جای تامین بودجه از محل پرداختی مالیات‌دهندگان، اکنون  به پولی‌سازی  بدهی‌ روی آورده است و  دلار آمریکا از سوی هیچیک از فلزات گران‌بها پشتیبانی نمی‌شود.

  • بیشتر پولی که به‌عنوان کسری بودجه هزینه می‌شود، با افزودن اوراق قرضه به ترازنامه فدرال رزرو و دریافت دلار در ازای هزینه‌های دولت تأمین می‌شود و این سازوکار باعث کاهش ارزش پس‌انداز و درآمد آمریکایی‌ها می‌شود.
  • مورد دیگری که مردم عادی به آن توجه نمی‌کنند این است که دلار آمریکا یک ارز فیات است که پشتوانه آن دیگر طلا یا نقره نیست بلکه پشتوانه آن فقط اعتماد به دولت ایالات متحده و احتمالاً قدرت نظامی این کشور است.

در 15 آگوست 1971، ایالات متحده به طور یک‌جانبه تبدیل‌پذیری دلار آمریکا به طلا (وابستگی دلار به طلا) را خاتمه داد و عملاً سیستم برتون وودز (Bretton Woods) را به پایان رساند و دلار را به یک پول فیات تبدیل کرد.

از آن زمان به بعد ارزش دلار کاهش یافت و از سال 2000 به بعد میزان عرضه و بدهی پولی با نرخ نگران‌کننده‌ای افزایش یافته است. ایالات متحده بزرگ‌ترین آزمایش پولی جهان را انجام می‌دهد تا ببیند چه مقدار از پول این کشور می‌تواند در اقتصاد جذب شود.

بدهی ملی آمریکا در سال 2021 چقدر است؟

M1 شامل واحد پول خارج از خزانه‌داری ایالات متحده، بانک‌های فدرال رزرو و خزانه‌های مؤسسات سپرده‌گذاری است

منبع : newtraderu

 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟