بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل هفتگی فارکس در هفته چهارم ژوئن (31 خرداد تا 4 تیر)

  • تحلیل هفتگی فارکسحرکت آتشین دلار چشم به راه داده‌های PCE ، PMI و جلسه بانک انگلستان

پس از چرخش ناگهانی و هاوکیش فدرال رزرو، دلار آمریکا قوت گرفته و حالا امیدوار است که داده‌های تورم PCE در هفته آینده بار دیگر به حرکتش قدرت بدهد. در همین حال آمار PMIهای ماه ژوئن نیز منتشر خواهد شد. نظرسنجی‌های PMI می‌تواند گمانه‌زنی ها برای کاهش خرید اوراق را نه فقط در ایالات متحده بلکه در سایر کشورها نیز تقویت کند. چرا که اقتصاد جهانی با کمک واکسیناسیون سریع در حال بازگشایی است. اما این همه چیز نیست. بانک مرکزی انگلستان نیز برای تعیین سیاست‌های خود جلسه برگزار می‌کند. با این وجود بعید به نظر می‌رسد که این بانک قبل از نشست ماه اوت سیگنال سیاستی جدیدی منتشر کند. بنابراین پوند باید کمی صبر کند.

دلار بزرگترین برنده جلسه سیاست‌گذاری فدرال رزرو

جلسه  FOMC درماه ژوئن یک جلسه کاملا تعیین کننده برای دلار بود اما اینکه آیا چیزی در بازار تغییر کرده جای سوال دارد. واقعیت این است که برخی از نکاتی که در این جلسه توسط سیاست‌گذاران در مورد زمان شروع صحبت درباره کاهش سرعت خرید اوراق و زمان اتخاذ سیاست‌های انقباضی مطرح شد، از مدت‌ها پیش در حدود ماه سپتامبر به اجماع بازار رسیده بود؛ پس می‌توان گفت چیز زیادی تغییر نکرده است.

با این حال، نمی‌توان از  لحن هاوکیش فدرال رزرو غافل شد. آنها برای پایان سال ۲۰۲۳ نه یکی بلکه دو بار افزایش نرخ بهره را پیش‌بینی کرده‌اند. در حالی که در ماه مارس گفته بودند منتظر خواهند ماند. از آن نگران کننده‌تر این است که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو دیگر چندان مطمئن نیست که جهش تورمی موقتی باشد.

 بازده خزانه‌داری پس از افزایش ابتدایی خود، در روزهای گذشته افت کرده‌ است. این جلسه اما تاثیر قابل توجهی بر روی دلار آمریکا گذاشت.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته چهارم ژوئن (31 خرداد تا 4 تیر)

با این وجود افزایش بازده اوراق خزانه‌داری متزلزل به نظر می رسد و ممکن است معامله‌گران اوراق قرضه نیاز به مدارک بیشتری برای اقناع در مورد اقدامات هاوکیش فدرال رزرو داشته باشند. در غیر این صورت، ممکن است رشد دلار پایدار نباشد.

آیا تورم PCE باعث ترس بازارها خواهد شد؟

این هفته گزارش تجزیه و تحلیل اقتصادی در مورد درآمد و هزینه های شخصی و همچنین شاخص‌‌های قیمت PCE  منتشر می شود که  به نوبه خود می‌تواند انگیزه بیشتری برای فروش اوراق خزانه‌داری ایجاد کند. انتظار می‌رود شاخص PCE از ۳.۰ درصد در ماه مه به ۳.۵ درصد افزایش پیدا کند که  بسیار بالاتر از هدف  ۲ درصد فدرال رزرو است اما به اندازه ۵ درصد CPI تکان دهنده نیست. تغییرات ماهانه نیز ۰.۶ درصد پیش‌بینی شده است که نگران کننده‌‌تر است.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته چهارم ژوئن (31 خرداد تا 4 تیر)

بخشی از دلایل فشارهای افزایشی بر روی قیمت، افزایش مصرف محرک‌های مالی و آزاد شدن تقاضای پنهان است. فدرال رزرو امیدوار است که این اثرات با گذشت زمان  کمرنگ شود اما بدون شک به دقت مراقب درآمد و مصرف شخصی خواهد بود.

پیشبینی می‌شود درآمد شخصی نسبت به ماه مه ۲.۸ درصد کاهش داشته باشد در حالی که  مصرف شخصی احتمالا ۰.۵ درصد افزایش می‌یابد.

سایر داده‌های ایالات متحده که می‌توان هفته آینده منتظر آنها بود، آمار فروش خانه‌های موجود در روز سه‌شنبه، فروش خانه‌های جدید و PMIهای ماه ژوئن در روز چهارشنبه و سفارشات کالاهای بادوام و برآورد نهایی تولید ناخالص داخلی برای سه ماهه اول در روز پنجشنبه است.

بانک انگلستان جلسه تشکیل می‌دهد اما انتظار زیادی نداریم

در آن سوی اقیانوس اطلس، پوند می‌خواهد دوباره اوج‌گیری خود را از سر بگیرد. معامله‌گران منتظر انتشار داده‌های PMI در روز چهارشنبه و جلسه سیاست‌گذاری بانک انگلستان در روز پنجشنبه هستند تا بتوانند روند صعودی را دوباره از سر بگیرند. PMI ماه ژوئن جالب خواهد بود چرا که می‌تواند به بهبود در بخش خدمات و تولید اشاره کند و نشان دهد کاهش بازگشایی چگونه بر روی این بخش‌‌ها تاثیر گذاشته است. همچنین ممکن است تب تند اقتصاد باعث افزایش دیوانه‌وار هزینه‌ها شود.

انتظار نمی‌‌رود از بانک انگلستان چیز جدیدی منتشر شود چرا که این جلسه یک جلسه فوق العاده نیست  و هیچ کنفرانس مطبوعاتی و یا به روزرسانی پیش‌بینی‌ها تدارک دیده نشده است. بانک انگلستان احتمالا پیش از تصمیم در مورد کاهش سرعت خرید اوراق قرضه و اعلام تمدید احتمالی برنامه QE برای بعد از سال ۲۰۲۱ منتظر جلسه ماه اوت خواهد ماند.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته چهارم ژوئن (31 خرداد تا 4 تیر)

اما ممکن است شاهد غافلگیری هم باشیم. اگر سیاست‌گذاران در مورد تورم و چشم‌ انداز رشد، لحن خود را تغییر دهند. این موضوع می‌تواند با داده‌های تورمی اخیر و تولید ناخالص داخلی تایید شده و سرمایه‌گذاران آن را به عنوان نشانه‌ای از نزدیک شدن بانک به کاهش خرید اوراق تفسیر کرده و در نهایت استرلینگ کمی رشد کند.

یورو تجربه بدی داشت؛ آیا PMIهای خوب می تواند به رشد یورو کمک کند؟

یورو در مواجهه با اقدام هاوکیش فدرال رزرو حتی از پوند هم کاهش بیشتری پیدا کرد. بانک مرکزی اروپا اخیرا از حرکت به سمت سیاست های هاوکیش خودداری می‌ کند. از این رو تصور می‌شود بانک مرکزی اروپا آخرین بانک بزرگی باشد که از سیاست‌های محرک خود خارج می‌شود.

اما ممکن است آخرین گزارش PMI در روز چهارشنبه علاقه به یورو را افزایش دهد. انتظار می‌رود PMI تولیدی ماه ژوئن کمی کاهش پیدا کرده و به ۶۲.۵ برسد. اما پیش‌بینی می‌شود PMI خدماتی نیز به ۵۷.۵ برسد که نشان دهنده ادامه رشد است. بسیاری از کشورهای منطقه یورو از انگلستان و آمریکا در زمینه لغو محدودیت‌ها عقب هستند و تنها قوانین فاصله اجتماعی را تسهیل می کنند.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته چهارم ژوئن (31 خرداد تا 4 تیر)

انتظار می‌رود روز پنجشنبه گزارش حال و هوای تجاری Ifo در آلمان برای ماه ژوئن نشان از وضعیت خوب این کشور داشته باشد.

با این حال، با توجه به واگرایی در سیاست‌های پولی بین ایالات متحده و اروپا، ممکن است داده‌ها به اندازه کافی قابل توجه نباشند که بتوانند یورو را تقویت کنند. پس از نشست فدرال رزرو، یورو به زیر سطح ۱.۲۰ دلار سقوط کرد و پس گرفتن این سطح مهم از نظر روانشناختی بسیار دشوار است.

لونی و آزی درحال چرخش

در روز چهارشنبه ، آمار PMI در استرالیا و ژاپن نیز منتشر می شود. همچنین آمار اولیه خرده فروشی برای ماه مه نیز روز دوشنبه در دستور کار استرالیا خواهد بود.

در جریان رشد دلار، دلار استرالیا نیز مصون نماند. این ارز پس از آنکه آمار اشتغال به طرز  چشمگیری قوی تر از حد انتظار بود، نتوانست حمایت چندانی کسب کند. انتظار نمی‌رود آمار هفته آینده نیز تغییری در روند نزولی این جفت ارز  ایجاد کند.

لونی نیز وضعیت مشابهی دارد و گزارش خرده فروشی روز چهارشنبه کانادا احتمالا نمی‌تواند کاری برای جلوگیری از کاهش این جفت ارز انجام دهد.

منبع: XM

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟