بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل هفتگی فارکس در هفته سوم جولای (۲۱ تیر تا ۲۵ تیر)

  • تحلیل هفتگی فارکساستمرار بانک مرکزی نیوزلند و کانادا در مسیر کاهش خرید اوراق و نگرانی بانک مرکزی ژاپن از سویه دلتای کرونا 

هفته آینده هفته‌ای شلوغ خواهد بود. هفته‌ای که در آن بانک کانادا، بانک ژاپن و بانک مرکزی نیوزلند جلسه برگزار خواهند کرد و داده‌های تورمی نیز منتشر خواهد شد. با افزایش نگرانی در مورد سویه دلتای کرونا، ممکن است برنامه‌های بازگشایی اقتصاد در سراسر جهان آهسته‌تر شود. احتمالا سیاست‌گذاران ژاپنی احتیاط بیشتری لحاظ کنند اما بانک مرکزی کانادا و نیوزلند احتمالا در مسیر خوش‌بینی خود باقی خواهند ماند. بعد از اینکه فدرال رزرو اعلام کرد که کاهش خرید اوراق، قریب الوقوع نیست، احتمالا بازارها آرامش بیشتری هنگام انتشار آمار تورمی ایالات متحده داشته باشند. درهمین حال، آمار تولید ناخالص داخلی چین  برای سه ماهه دوم نیز مورد توجه خواهد بود تا نشانه‌های رشد اقتصادی در دومین اقتصاد جهان بررسی شود.

ترجمه نظرسنجی هفتگی کیتکو درباره طلا را در لینک زیر بخوانید:
صفحه اختصاصی تحلیل اونس طلا

آیا بانک مرکزی نیوزلند به انتظارات برای افزایش نرخ بهره در نوامبر دامن میزند؟

طی هفته گذشته یک تغییر ناگهانی در انتظارات برای افزایش نرخ بانک مرکزی نیوزلند رخ داده است؛ چراکه اندکی پیش سنجش اطمینان کسب و کار برای سه ماهه دوم به بالاترین سطح در چهارسال گذشته رسید. این نظرسنجی نشان می‌دهد که اقتصاد نیوزلند سریع‌تر از سایر اقتصادهای پیشرفته از همه‌گیری خارج می‌شود. متعاقبا دو سوم فعالان‌ بازار نیز انتظار دارند که اولین افزایش نرخ در نوامبر ۲۰۲۱ رخ بدهد. این در حالی است که پیش‌بینی های قبلی برای زمان وقوع این رویداد برای اوت ۲۰۲۲ بود.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته سوم جولای (۲۱ تیر تا ۲۵ تیر)

برای جلسه ماه ژوئیه، تقریبا قطعی است که سیاست‌های بانک مرکزی نیوزلند در جلسه روز چهارشنبه بدون تغییر باقی می‌ماند. بااین وجود، سرمایه‌گذاران موشکافانه بیانیه این بانک را بررسی خواهند کرد چرا که هرگونه خوشبینی در مورد اقتصاد، انتظارات را برای احتمال افزایش زودهنگام نرخ بهره افزایش می‌دهد. اگرچه این موضع را نمی‌توان نادیده گرفت که ممکن است سیاستگذاران تاکید کنند که به خاطر افزایش موراد ابتلا به کرونا، عدم قطعیت چشم‌انداز افزایش پیدا کرده است. اما این موضوع با توجه به اینکه نیوزلند تاکنون از شیوع سویه دلتای کرونا جلوگیری کرده‌ است، احتمال پایینی دارد.

اگر بانک مرکزی نیوزلند چیزی نگوید که جدول زمانی اصلاح شده برای افزایش  نرخ بهره را زیر سوال ببرد، ممکن است دلار نیوزلند در برابر همتای آمریکایی خود افزایش کوتاه‌ مدتی داشته باشد. با این حال، حتی با توجه به شرط‌ بندی‌هایی که در مورد افزایش  نرخ بهره نیوزلند شده است بازهم بعید است که این ارز بتواند دربرابر دلار آمریکا برتری خود را حفظ کند. در مورد نرخ دلار نیوزلند دربرابر دلار آمریکا به نظر می‌رسد که حال و هوای ریسک جهانی و گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش خرید اوراق توسط فدرال رزرو محرک اصلی است.

پیش از جلسه بانک مرکزی نیوزلند، آمار خرده فروشی از طریق کارت‌های الکترونیکی برای ماه ژوئن در روز دوشنبه ممکن است توجهات را جلب کند. همچنین شاخص قیمت مصرف کننده  (CPI) برای سه ماهه دوم نیز روز جمعه منتشر می‌شود.

بهبود چین ممکن است در حال سرد شدن باشد

روز پنجشنبه چین آمار تولید ناخالص داخلی برای سه ماهه دوم را منتشر می‌ کند و در صورتی که این آمار بدتر از انتظار باشد، می‌تواند به وحشت موجود در مورد چشم‌انداز رشد جهانی بیفزاید. اقتصاد چین در سه  ماهه نخست سال با رشد سرسام‌آور ۱۸.۳ درصد نسبت به سال گذشته روبرو شد. با  این حال، این رقم به دلیل تاثیر سال پایه افزایش بیش از حدی یافته بود. همچنین آمار PMI اخیر تا حدودی تعدیل شده است. پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی برای سه ماهه دوم ۸ درصد نسبت به سال گذشته است.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته سوم جولای (۲۱ تیر تا ۲۵ تیر)

آمار ماهانه تولیدات صنعتی و خرده فروشی نیز روز پنجشنبه منتشر می‌شود و آمار تراز تجاری نیز  روز سه شنبه منتشر خواهد شد. اگر انبوه داده‌ ها در افزایش  اطمینان به رشد اقتصادی ناتوان باشد، ممکن است احساسات بازار ضربه بخورد خصوصا اینکه بسیاری از نقاط جهان به خاطر اوج گیری دوباره کرونا به تعطیلی کشده شده‌اند. این موضوع می‌تواند بر دارایی‌های ریسک‌پذیر مانند سهام همچنین به دلار استرالیا که به اقتصاد چین حساس است، آسیب برساند.

روز پنجشنبه می‌تواند یک جلسه پر فراز و نشیب برای آزی باشد چرا که آمار استخدام استرالیا نیز در انتظار انتشار است. قرنطینه‌های اخیر در استرالیا احتمالا بسیار دیرتر از آن صورت گرفته که بتواند بر آمار اشتغال ماه ژوئن تاثیر بگذارد. بنابراین افزایش ۳۰  هزار شغل که برای این ماه پیش‌بینی شده است می‌تواند کمی معامله‌گران را آسوده خاطر کند.

بعید است که ترس از ویروس بانک  کانادا را از مسیر منحرف کند

بانک مرکزی کانادا جلسه سیاست گذاری خود را ساعاتی پس از بانک نیوزلند در روز چهارشنبه برگزار خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود که خرید  اوراق توسط این بانک از هفته‌ای سه میلیارد دلار کانادا به ۲ میلیارد دلار کانادا کاهش پیدا کند. همچنین این بانک پیش‌ بینی‌های اقتصادی خود را منتشر می‌کند که نشان خواهد داد که آیا باید منتظر افزایش نرخ بهره برای نیمه دوم سال ۲۰۲۲ باشیم یا خیر.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته سوم جولای (۲۱ تیر تا ۲۵ تیر)

در ماه آوریل، سیاست‌گذاران به طور رسمی یک مرحله کاهش محرک‌‌ها را انجام دادند و اگرچه از آن زمان تاکنون سویه جدید کرونا ظاهر شده است، اما آمار مبتلایان در کانادا بسیار کم است بنابراین بعید است که بانک کانادا در روند خود تغییری ایجاد کند. سیاستگذاران پس از انتشار گزارش چشمگیر کسب و کار در این هفته ممکن است خوش‌بینی خود از اقتصاد را ابراز کنند.

با این وجود ممکن است دلار کانادا در برابر دلار آمریکا به چالش بربخورد چرا که افزایش  موارد ابتلا به کرونا و نگرانی در مورد بهبود اقتصاد جهانی تقاضا برای دارایی‌های امن را افزایش داده است.

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کنار المپیک ژاپن می‌ تواند یک جلسه غمگین برای بانک ژاپن رقم بزند

بانک ژاپن در حالی روز جمعه جلسه دو روزه سیاست‌گذاری را به پایان می‌ رساند که نگرانی‌ها در این کشور کم نیست. به نظر می‌رسد که بانک ژاپن پیش‌بینی‌های رشد خود برای سال مالی جاری را که در کنار گزارش چشم‌انداز سه ماهه منتشر می‌شود، کاهش دهد. با  این حال بعید به نظر می‌رسد که سیاست‌های بانک تغییری داشته باشند. بسیاری از مناطق ژاپن به خاطر مقابله با موج چهارم کرونا به حالت اضطراری در آمده‌اند. با این حال توکیو قصد دارد با ایجاد محدودیت‌های زیاد از شیوع  موج جدید کرونا تا شروع بازی‌های المپیک در اواخر ماه ژوئیه جلوگیری کند. اقتصاد ژاپن علی‌رغم بهبود قدرتمند اولیه اکنون با مشکلات زیادی روبرو شده‌ است.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته سوم جولای (۲۱ تیر تا ۲۵ تیر)

معنی همه اینها برای سیاست‌های پولی این است که بانک مرکزی ژاپن به هیچ وجه حتی به عادی سازی سیاست‌ها نزدیک هم نشده است. احتمالا بانک ژاپن تا زمان زیادی پس از خروج سایر بانک‌های مرکزی از برنامه QE همچنان درگیر خرید اوراق خواهد بود.

اما آیا این جلسه بانک ژاپن برای بازارهای فارکس اهمیت زیادی خواهد داشت؟ این بستگی به آن دارد که اشتهای ریسک تا آن زمان برگشته باشد یا خیر. در حال حاضر، ین به خاطر نگرانی در مورد نوع دلتای کرونا و تردیدهای گسترده در مورد رشد اقتصادی، بهبود نسبی پیدا کرده است. در صورت محو این تاثیر، ین دوباره تحت فشار قرار می‌گیرد. اگرچه تا زمانی که بازده اوراق جهانی به کاهش خود پایان ندهد، ارز ژاپنی نیز می‌تواند از کف خود در سال ۲۰۲۱ بالاتر باقی بماند.

داده‌ های CPI آمریکا ممکن است مورد توجه قرار نگیرد اما خرده فروشی مهم است

 آمار CPI برای ماه ژوئن روز سه‌شنبه و آمار خرده فروشی روز جمعه منتشر خواهد شد. پیش بینی می‌‌شود تغییرات ماهیانه نرخ CPI برای ماه ژوئن ۰.۴ درصد باشد که نسبت به ۰.۶ درصد ماه گذشته و ۰.۸درصد ماه آوریل، کاهش را نشان می‌دهد. همچنین انتظار می‌رود نرخ تورم سالیانه به ۴.۹ برسد که نزدیک به بالاترین نرخ در ۱۳ سال گذشته یعنی ۵.۰ درصد است که در ماه مه رخ داد.

با این حال، افزایش تورم تاکنون نتوانسته است فدرال رزرو را به اندازه کافی تشویق کند تا محرک را کاهش دهد. پس دلیلی وجود ندارد که داده‌های ماه ژوئن چنین کاری انجام دهد. به ویژه آن که پس از انتشار صورتجلسه FOMC در ماه ژوئن متوجه شدیم که سیاست‌گذاران هنوز شاهد پیشرفت کافی در زمینه رسیدن به اهداف برای کاهش خرید اوراق قرضه نبوده‌اند. چیزی  که می‌تواند انتظارات بانک مرکزی را کمی تغییر دهد، آمار خرده‌فروشی ماه ژوئن است.

آمار خرده‌فروشی ماه مه ۱.۳ درصد نسبت به ماه گذشته کاهش یافت. این کاهش تاحدودی کمرنگ شدن اثر محرک‌ها را نشان می‌داد. تحلیلگران پیش‌بینی نمی‌کنند که بهبودی برای ماه ژوئن رخ بدهد. اگر این ماه نیز آمار ناامید کننده باشد، می‌تواند از دیدگاه اعضای صبور فدرال رزرو در مورد انتظار بیشتر برای کاهش سیاست‌های تسهیلی حمایت کند. با این حال، آمار قوی‌تر از حد انتظار می‌تواند شانس کاهش خرید اوراق زودتر از حد انتظار را افزایش دهد و منجر به رشد دلار شود.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته سوم جولای (۲۱ تیر تا ۲۵ تیر)

در مورد سایر آمار ایالات متحده، شاخص قیمت مصرف کننده در روز چهارشنبه، گزارش تولیدی امپایر استیت (فدرال رزرو نیویورک) روز پنجشنبه و گزارش فدرال رزرو فیلادلفیا روز جمعه منتشر می‌شود. همچنین داده های صنعتی تولید پنجشنبه و احساسات اولیه مصرف کننده از دانشگاه میشیگان روز جمعه منتشر می‌شود.

در انگلستان، آمار تورم روز چهارشنبه و آمار اشتغال و بیکاری روز پنجشنبه منتشر می‌شود. در منطقه یورو، برآورد نهایی تورم برای ماه ژوئن در روز جمعه منتشر می‌شود. یورو و پوند طی روزهای آتی به دنبال آن خواهند بود  که مسیر خود را از دلار جدا کنند. چرا که سرمایه‌گذاران نرخ مبتلایان به کرونا در انگلیس و منطقه یورو را تحت نظر دارند تا ببینند با باز شدن اقتصاد، آیا واکسیناسیون به تنهایی قادر است با افزایش افراد بستری شده در بیمارستان‌ها مقابله کند یا خیر.

منبع: XM

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟