بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل هفتگی فارکس در هفته اول آگوست (11 تا 15 مرداد)

تحلیل هفتگی فارکس

آمار اشتغال غیر کشاورزی، هفته مهمِ پیش رو را مهم‌تر می‌کند

هفته آینده بازارهای جهانی دو جلسه از دو بانک مرکزی بزرگ و تعداد زیادی داده خواهند داشت. بانک مرکزی استرالیا احتمالا برنامه کاهش خرید خود را به خاطر قرنطینه اخیر استرالیا تغییر می‌دهد و بانک انگلستان ممکن است لحن خوشبینانه تری اتخاذ کند. البته، رویداد اصلی، آمار اشتغال غیرکشاورزی ایالات متحده خواهد بود که تعیین می‌کند فدرال رزرو چقدر سریع به سمت کاهش محرک‌ها حرکت می‌کند.

اتصال دلار به آمار اشتغال NFP

این هفته پس از آنکه پاول اعلام کرد بازار کار هنوز به درستی  بهبود نیافته، ترس از کاهش خرید اوراق خزانه‌داری در ماه اوت کمی کاهش یافت. درهمین حال، بازده واقعی اوراق خزانه‌داری  به پایین‌ترین سطح تاریخ کاهش یافت، دلار با کاهش مواجه شد و بازارها قیمت‌گذاری بر روی کاهش خرید اوراق را پس گرفتند.

با این وجود، پیام پاول کاملا داویش نبود. فدرال رزرو تاکید کرد که اقتصاد در جهت اهداف در حال حرکت است. همچنین پاول گفت: «ما به وضوح در مسیر بازار کار بسیار قوی هستیم». وی همچنین سویه دلتای کرونا را به عنوان یک ریسک بزرگ نادیده گرفت و گفت که تورم ممکن است در کوتاه مدت افزایش بیشتری پیدا کند اما  در ادامه کاهش خواهد یافت.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته اول آگوست (11 تا 15 مرداد)

نرخ بیکاری ایالات متحده در مقایسه با فرصت‌های استخدام موجود

نکته اصلی این است که ممکن است ماه اوت برای اعلام کاهش خرید اوراق بسیار زود باشد، اما سپتامبر گزینه خوبی  است. فدرال رزرو تا آن زمان می‌تواند دو گزارش اشتغال دیگر را بررسی کند تا مطمئن شود بازار کار قوی است و  کنگره می‌تواند دور دیگری از هزینه‌کردهای زیرساختی را ارائه دهد. در نهایت، این امر نشان می‌دهد که دلار در ادامه قویتر خواهد شد. به ویژه در برابر ین و یورو چرا که نه بانک مرکزی اروپا و نه بانک ژاپن به این زودی به سمت کاهش خرید اوراق نخواهند رفت.

با توجه به همه اینها، گزارش اشتغال NFP ایالات متحده روز جمعه برای عملکرد دلار بسیار مهم خواهد بود. انتظار می‌رود اقتصاد ایالات متحده در ماه ژوئیه ۹۲۶ هزار شغل ایجاد کرده باشد و نرخ بیکاری به ۵.۷ درصد کاهش یابد. به نظر می‌رسد بسیاری از مردم در حال بازگشت به بازار کار هستند چرا که مزایای بیکاری در حال تمام شدن است. اقتصاد ایالات متحده هنوز ۶.۷ میلیون شغل برای رسیدن به بهبود کامل فاصله دارد. با این حال، بسیاری از مردم پس از همه‌گیری تصمیم گرفتند که بازنشسته شوند. برآوردها نشان می‌دهد که حدود سه میلیون نفر بازنشسته خواهد شد. بنابراین، ممکن است ایالات متحده تنها ۴ میلیون شغل تا بهبود کامل فاصله داشته باشد که این بدان معناست که ما ممکن است تا پایان سال به اشتغال کامل دست پیدا کنید.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته اول آگوست (11 تا 15 مرداد)

شاغلان بخش غیر کشاورزی در مقایسه با کل متقاضیان مشارکت در کار

پیش از آمار اشتغال روز جمعه، PMI تولیدی ISM روز دوشنبه منتشر می‌شود. همچنین PMI خدماتی روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

بانک مرکزی استرالیا و معکوس کردن برنامه کاهش خرید

بانک مرکزی استرالیا روز سه شنبه تشکیل جلسه  می دهد و ممکن است مجبور شود از برنامه خود برای کاهش خرید دارایی دست بردارد. تنها چهار هفته قبل بود که بانک مرکزی استرالیا گفت که قصد دارد خرید اوراق قرضه کاهش دهد زیرا اقتصاد قوی‌تر از حد انتظار بوده است.

از آن زمان اوضاع به طرز چشمگیری تغییر کرده است. به طوری که قسمت‌هایی از استرالیا  به خاطر سویه دلتای کرونا درگیر قرنطینه شده است. اقتصاد این سه ماهه در حال انقباض بوده است که این موضوع برای بسیاری از کسب و کارها هزینه در بر خواهد داشت و بسیاری از بهبودهای اولیه را از بین می‌برد.

از این رو، احتمالا بانک مرکزی استرالیا هفته آینده لحن بسیار محتاطانه‌ای خواهد داشت. سیاست‌گذاران تاکید کرده‌اند که اگر اقتصاد دوباره ضعیف شود، خرید اوراق قرضه می‌تواند افزایش یابد و اکنون بهترین زمان برای نشان دادن این انعطاف‌پذیری است.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته اول آگوست (11 تا 15 مرداد)

بازده اوراق خزانه 10 ساله استرالیا در مقایسه با نرخ جفت ارز AUDUSD

اگر بانک مرکزی برنامه کاهش خرید اوراق را کنار بگذارد و سیگنال‌هایی مبنی بر عدم کاهش خرید اوراق ارائه کند، ممکن است آزی کاهش پیدا کند.

بانک انگلستان: خنثی با طعم خوشبینی

پنجشنبه بانک انگلستان جلسه برگزار می‌کند. چند تن از مقامات این بانک اخیرا خواستار کاهش برخی محرک‌ها شدند.

تورم در حال حاضر بالا است و آنها می‌ترسند که اگر بانک انگلستان به زودی پای خود را از روی گاز برندارد، ممکن است انتظارات تورمی پایدار شود. اگر انتظارات تورمی مردم افزایش پیدا کند، این  موضوع  می‌تواند در آینده محقق شود، چرا که مردم بر اساس آن اقدام می‌کنند.

با این حال، تمام اعضا چنین اعتقادی ندارند. اکثر اعضا بر این نکته تاکید دارند که برداشتن زودهنگام محرک‌ها می‌تواند  خطر بزرگتری به همراه داشته باشد. چرا که ممکن است به بهبود اقتصادی آسیب برساند. خصوصا اینکه دولت برنامه‌های حمایت شغلی خود را به تدریج کنار می‌گذارد.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته اول آگوست (11 تا 15 مرداد)

تورم انگلیس در مقایسه با نرخ رشد سالانه دستمزدها و نرخ رشد درآمدها

به این ترتیب، محتمل‌ترین نتیجه این است که بانک انگلستان سیگنال دهد که اقتصاد بهتر عمل کرده است اما برای برداشتن محرک‌ها هنوز زود است. ساندرز  و رمسدن مخالفان احتمالی خواهند بود و خواستار کاهش فوری محرک‌ها هستند.

در روزهای  اخیر پوند بازگشت خارق العاده ای را تجربه کرده است. بریتانیا بالاترین نرخ واکسیناسیون در میان کشورهای پیشرفته را دارد و بانک انگلستان احتمالا اولین بانک بزگری خواهد بود که نرخ بهره را افزایش می‌دهد. بازارها درحال حاضر بر روی ۱۵ نقطه پایه (0.15%) افزایش نرخ بهره تا ژوئن سال آینده قیمت‌گذاری کرده‌اند که به نظر منطقی می‌آید.

لونی و کیوی به داده‌های اشتغال چشم می‌دوزند

داده‌های اشتغال نیوزلند و کانادا نیز در هفته آینده منتشر می‌شود. این آخرین داده مهم پیش از جلسه بانک مرکزی نیوزلند در اواسط ماه اوت است، جایی که بازارها به احتمال ۵۵ درصد انتظار دارند نرخ بهره افزایش پیدا کند.

بنابراین، این داده‌ها برای معامله‌گران کیوی بسیار مهم خواهد بود. پیش‌بینی‌ها حاکی از داده‌های قدرتمند است که منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد. در این صورت، بازارها  می‌توانند با اطمینان بیشتری بر روی افزایش نرخ بهره شرط بندی کنند.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته اول آگوست (11 تا 15 مرداد)

نرخ بیکاری نیوزلند

درکانادا، آمار اشتغال ماه ژوئیه روز جمعه منتشر می‌شود. بانک کانادا به مدد اقتصادی قوی و واکسیناسیونی گسترده تاکنون دوبار خرید اوراق خود را کاهش داده است و در تلاش است که برنامه QE خود را تا پایان سال به طور کامل  به پایان برساند. در کنار تمام اینها، قیمت بالای نفت نیز به چشم‌انداز لونی درخشش  بیشتری بخشیده است.

PMI چین و صورتجلسه ECB

درچین، PMIهای خدمات و تولید برای ماه ژوئیه به ترتیب در روزهای دوشنبه و چهارشنبه منتشر می‌شوند. به نظر می‌رسد اقتصاد جهانی در حال از دست دادن قدرت خود است، بنابراین، مواردی که گفته شد از نزدیک بررسی می‌شوند.

در نهایت، در اروپا هفته‌ای نسبتا آرام را دنبال خواهیم کرد. آمار خرده فروشی ماه ژوئن روز چهارشنبه و صورتجلسه بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه منتشر می‌شوند. بازار به آمار خرده فروشی  توجه چندانی نخواهد کرد اما صورتجلسه بانک مرکزی می‌تواند جالب باشد، چرا که در این جلسه، بانک مرکزی برای مدت طولانی‌تری به نرخ‌های منفی متعهد شد.

منبع: XM

 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟