مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

چند توصیه برای معامله گران تازه کار از استیو برنز

توصیه به معامله‌گران

چند توصیه برای معامله گران تازه کار از استیو برنز (Steve Burns)

اگر فردی آماده شروع معامله گری باشد و درک پایه‌ای از بازار داشته باشد و از من در مورد نحوه پول در آوردن در بازار سوال بپرسد، این توصیه‌ها را به وی خواهم کرد.

  1. این درک را داشته باشید که پول در آوردن در معامله‌گری مثل هر حرفه‌ دیگر بستگی به میزان تلاش و وقتی که برای یادگیری اختصاص می‌دهید، دارد. معامله گری از جمله معدود رشته‌هایی است که تازه کارها می‌توانند با افراد حرفه‌ای و با هزینه‌ای کم رقابت کنند. در حرفه معامله گری، شما از طریق تجاربی که از ضررها به دست می‌آورید و زمانی که به یادگیری اختصاص می‌دهید، شهریه پرداخت می‌کنید. در معامله گری، هرچقدر بکارید درو می‌کنید.
  2. اگر در مورد معامله‌تان نظر دیگران را جویا می‌شوید و نظر آن‌ها را در مورد نقطه ورود و خروج می‌پرسید، بهتر است معامله گری را متوقف کنید و مشغول ساختن یک برنامه معاملاتی با جزئیات دقیق شوید که در مدیریت معامله به شما نقشه راه کاملی ارائه دهد. اگر برنامه معاملاتی نداشته باشید، هر کاری که انجام دهید شانسی خواهد بود. معامله گری شانسی و تصادفی هیچ لبه‌ای (edge) برای شما ایجاد نمی‌کند. (لبه یا اج به معنای وجود یک مزیت در فرد یا استراتژی او برای کسب سود است.)
  3. وقت خود را برای پیدا کردن سیستمی که شانس موفقیت 100% (Holy Grail یا جام مقدس) داشته باشد، هدر ندهید چرا که چنین سیستمی وجود ندارد و چرخه بازارها مدام در حال تغییر است. معامله گری همیشه یک رویداد رقابتی است چرا که معامله گران و شرایط بازار به طور مداوم در حال تغییر از بازار متلاطم به باثبات و از بازار روندی به بازار ساید (Side) هستند. بنابراین هیچ روش معاملاتی در تمام شرایط بازار موثر نیست.
  4. منظور از معامله گری موفق این است که جمع معاملات سودده شما بیشتر از معاملات ضررده باشد. پس هدف شما باید این باشد که یا سیستم معاملاتی طراحی کنید که ضررهای کوچک زیادی داشته باشد اما معاملات سودده بسیار بزرگ‌تر از معاملات ضررده باشد و یا سیستمی طراحی کنید که درصد برد بالایی داشته و ضررها تحت کنترل باشند.
  5. به دنبال معامله خوب نباشید بلکه به دنبال روش تحلیلی عالی که با آن معامله کنید، باشید. فرآیند معاملاتی درست داشته باشید و پول در نهایت به سمت شما خواهد آمد. گشتن به دنبال پول راحت در بازار در نهایت منجر به ضرر در بازار می‌شود.
  6. مدیریت ریسک در معامله گری نسبت به روش معامله گری نقش مهم‌تری در تعیین موفقیت شما دارد. باید مدیریت ریسک شما طوری باشد که با چندین ضرر پشت سر هم تمام سرمایه خود را از دست ندهید.
  7. اگر می‌خواهید معامله گر موفقی شوید بر نحوه رفتار قیمت تمرکز کنید و از نظرات و سوگیری‌ها خود در مورد این که چه اتفاقی باید رخ دهد، جلوگیری کنید. منتظر ماندن در یک معامله ضررده بخاطر غرور می‌تواند بهای سنگینی برای شما داشته باشد. شما نمی‌توانید آینده را پیش‌بینی کنید.
  8. شما نمی‌توانید از سیستم معاملات فرد دیگری استفاده کنید و باید با سیستم معاملاتی مناسب خود، معامله گری را آغاز کنید. این سیستم باید طوری باشد که به خوبی آن را درک کنید و با نظم و انضباط آن را معامله کنید چرا که در این صورت به این سیستم و خودتان اعتماد خواهید کرد.
  9. چه کاری را می‌توانید به بهترین نحو در بازار انجام دهید؟ لبه خود را پیدا کنید. برخی افراد در معاملات فروش عالی عمل می‌کنند، برخی معامله گر روندی هستند و برخی دیگر می‌توانند قراردادهای آپشن که به زودی بی ارزش می‌شوند را به خوبی بفروشند. معمولا بسته به نوع معامله گری که به آن علاقه دارید می‌توانید تحقیقات خود را انجام دهید و لبه خود را پیدا کنید.
  10. سعی کنید در برخی از جنبه‌های معامله گری استاد و متخصص شوید. یک بازار، یک بورس، عرضه اولیه‌ها (IPO)، قراردادهای آپشن، قراردادهای آتی (فیوچرز Futures)، معامله گری روزانه، معامله گری روندی و ….
     نیازی نیست همه این رشته‌ها را یاد بگیرید و تلاش کنید فقط در یک مورد استاد شوید.

منبع: newtraderu

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

بیشتر بخوانید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “چند توصیه برای معامله گران تازه کار از استیو برنز
  1. کامران تختی گفت:

    کارتان عالیه تبریک میگم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟