بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل هفتگی فارکس در هفته دوم آگوست (۱۸ تا ۲۲ مرداد)

تحلیل هفتگی فارکس

داده‌های تورمی آمریکا پیش از سمپوزیوم جکسون هول

هفته آینده، هفته‌ای تابستانی و آرام خواهد بود.  هیچ جلسه بانک مرکزی‌‌ای تدارک دیده نشده و تنها تعداد انگشت شماری داده اقتصادی منتشر خواهد شد. رویداد اصلی این هفته، آخرین داده تورمی ایالات متحده خواهد بود  که می‌‌تواند روایت‌ها پیرامون فدرال رزرو و دلار را شکل دهد. به طور کلی، ما درحال ورود به دوره‌ای هستیم که نقدینگی بازار بسیار کم و  حرکت‌های تند بدون وجود هیچ خبری، زیاد خواهد بود.

تورم‌ آمریکا در حال سرد شدن

مقامات فدرال رزرو شروع به کوبیدن بر روی طبل تیپرینگ  کرده‌اند. در دو هفته  گذشته، دو  سیاست‌گذار ارشد گفتند که می‌خواهند محرک‌ها زودتر برداشته شود. یکی از این دونفر، ریچارد کلاریدا، فرد  دوم فدرال رزرو است.

فرد دیگر، والر بود. والر تا آنجا پیش رفت که گفت اگر گزارش‌های اشتغال بعدی قوی باشند، فدرال رزرو باید از سپتامبر تیپرینگ را آغاز کند. هر دوی این افراد رای دهندگان دائمی FOMC  هستند،  بنابراین نظر آنها بسیار مهم است.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته دوم آگوست (۱۸ تا ۲۲ مرداد)

شاخص تورمی CPI آمریکا در مقایسه با بخش قیمتهای پرداختی شاخص مدیران خرید ISM

آمار تورم هفته آینده تعیین کننده خواهد بود. پیش‌بینی‌ها حاکی از کاهش جزئی در تورم است. انتظار می‌رود آمار شاخص قیمت مصرف کننده که شاخص اصلی تورم محسوب می‌شود در ماه  ژوئیه نسبت به ماه ژوئن ۰.۵  درصد رشد کرده باشد که نرخ تورم سالانه را تاحدی کاهش می‌دهد. با این حال، همچنان نرخ سالانه بالای ۵ درصد باقی می‌ ماند. همچنین داده‌های PMI نیز می‌تواند حاوی غافلگیری صعودی باشد. به طور کلی مسیر  دلار در هفته آینده توسط این مجموعه  داده تعیین می‌شود. این داده ها می‌توانند تعیین کنند که آیا چشم‌انداز اعلام  تیپرینگ  در سپتامبر واقعی است یا خیر. هرچه تورم داغ‌تر باشد، احتمال حرکت انقاباضی زودهنگام فدرال رزرو بیشتر است.

در تصویر کلان اما مهم نیست که آیا اعلامیه در سپتامبر منتشر می‌شود یا دسامبر،  آنچه مهم است این است که فدرال رزرو  سال‌ها از بانک مرکزی اروپا و بانک ژاپن  در عادی‌‌سازی سیاست‌ها جلوتر است. این نشان می‌دهد که در نهایت دلار در برابر یورو و ین قوی خواهد شد.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته دوم آگوست (۱۸ تا ۲۲ مرداد)

جفت ارز USDJPY در مقایسه با بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا

نکته مهم این است که  هرگونه افزایش ارزش دلار تا زمانی که  فدرال رزرو اقدام به برداشتن محرک‌ها نکند، محقق نخواهد شد. مقامات فدرال رزرو ماه‌ها است که در مورد تیپرینگ حرف می‌زنند، اما بازدهی واقعی اوراق ایالات متحده همچنان رو به  کاهش است. برای تغییر این موضوع، فدرال رزرو باید پای خود را از روی گاز بردارد نه اینکه  تنها در مورد آن صحبت کند. به قول معروف، حرف همیشه مفت است!

استرلینگ و رشد اقتصادی انگلیس

در آنسوی اقیانوس اطلس، آمار رشد اقتصادی بریتانیا  برای ماه ژوئن و  کل سه ماهه دوم روز پنجشنبه منتشر می‌شود. در کل، این  سه ماهه برای انگلستان خوب بود چراکه واکسیناسیون گسترده باعث بازگشایی اقتصاد و افزایش مصرف شد. بازارها احتمالا بر سرمایه‌گذاری کسب و کارها تمرکز خواهند کرد تا ببینند آیا  حرکت رو به رشد اقتصاد پایدار خواهد بود یا خیر.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته دوم آگوست (۱۸ تا ۲۲ مرداد)

شاخص مدیران خرید ترکیبی انگلیس در مقایسه با نرخ رشد اقتصادی این کشور

این هفته بانک انگلیس گام دیگری در جهت عادی‌‌سازی سیاست‌ها برداشت. در حال حاضر، اولین افزایش نرخ بهره، در اواخر  سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی می‌شود. در همین حال سیاستگذاران اعلام کردند که اگر نرخ بهره بانک به ۰.۵ درصد برسد، سرمایه‌گذاری مجدد در اوراق سررسید را متوقف خواهند کرد. این بدان معناست که پس از دوبار افزایش نرخ بهره، بانک انگلستان فروش اوراق یا “محدودیت کمی” (QT) را آغاز می‌ کند. درست  مانند کاری که فدرال رزرو در بازه زمانی ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ انجام داد. بنابراین، بازده بالاتر از پوند در انتظار است.

این خبر خوبی برای استرلینگ است. اگر اقتصاد انگلستان به عملکرد خوب  خود ادامه دهد و به بانک مرکزی اجازه دهد که اولین بانک مرکزی باشد که نرخ بهره را افزایش می‌دهد، پوند می‌تواند در برابر ین و یورو به اوج برسد.

بازار ارز در حال حاضر به دو گروه تقسیم شده است. بانک‌هایی که در سال آینده نرخ بهره را افزایش می‌دهند و آنهایی که این کار را نمی‌کنند. آمریکا،  بریتانیا، کانادا و  نیوزلند به سمت نرخ‌های بالاتر حرکت می‌‌کنند در حالی که اروپا، ژاپن و سوئیس اینگونه نیستند.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته دوم آگوست (۱۸ تا ۲۲ مرداد)

تعداد موارد مبتلا به کرونا در انگلستان در مقایسه با تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا در این کشور

در مورد پوند، اشتغال از اهمیت برخوردار است چراکه در حال حاضر دولت در حال عقب کشیدن از برنامه‌های حمایت از مشاغل است. طرح مرخصی کاهش یافته و  در اواخر سپتامبر  به طور کامل  پایان مییابد. اما  در پیش‌بینی‌های بانک انگلستان نگرانی در مورد افزایش بیکاری وجود ندارد.

داده‌های  چین و آلمان در راه هستند

در چین،  داده‌های تجاری ماه ژوئیه  این  هفته منتشر خواهد شد.  همچنین روز دوشنبه آمار تورم منتشر می‌شود. بازارها  معمولا به آمار قیمت تولیدکننده در چین  به عنوان شاخصی برای تقاضای جهانی  نگاه  می‌کنند.

در آلمان،  نظرسنجی ZEW برای ماه آگوست  روز سه شنبه منتشر می‌شود. اگرچه  این داده چندان مورد توجه قرار نمیگیرد اما جالب است که ببینیم استراتژیست‌ها  در مورد  عملکرد بزرگترین اقتصاد منطقه یورو در ماه  آگوست چه نظر دارند.

در  پایان نیز فصل درآمد با انتشار  صورتهای  مالی والت دیزنی، eBay ، Electronic Arts و Airbnb  ادامه پیدا می‌‌کند.

منبع: XM

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟