بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

چه انتظاری از گردهمایی اقتصادی جکسون هول داشته باشیم؟

چه انتظاری از گردهمایی اقتصادی جکسون هول داشته باشیم؟

انتظار می‌رود لحن سخنان داویش باشد

با نزدیک شدن به جلسه 26-27 آگوست جکسون هول سیگنال‌های مختلطی از طرف اعضای بانک مرکزی آمریکا مشاهده شده است. کلاریدا در سخنانی اذعان کرد می‌تواند پیش‌بینی کند نرخ بهره در اوایل سال 2022 افزایش یابد و همین سخنان، انتظارات برای تیپرنگ زودهنگام را افزایش داد. با این حال شاخص احساسات مصرف کننده اخیر دانشگاه میشیگان بسیار بدتر از پیش‌بینی‌ها منتشر شد. برخی تحلیل گران عقیده دارند این شاخص پیش‌بینی کننده خوبی برای رکود اقتصادی است.

این بار گونه دلتای ویروس کرونا سرمایه گذاران را دچار وحشت کرده است. آمار مبتلایان و فوتی‌ها در آمریکا رو به افزایش است. توجه سرمایه گذاران مخصوصا پس از سخنان روز جمعه کاپلان و در آستانه جلسه FOMC بسیار معطوف این مسئله شده است.

سخنان کاپلان

کاپلان به عنوان یک عضو هاوکیش برجسته شناخته می‌شود و یکی از طرفداران تیپرینگ زودهنگام بوده است. در اوایل آگوست وی عنوان کرد انتظار دارد برنامه ریزی تیپرینگ در جلسه ماه سپتامبر (شهریور) انجام شود و تیپرینگ در اکتبر (مهر) شروع شود. با این حال سخنان اخیر وی نشان می‌دهد وی در مورد گونه دلتای ویروس کرونا و محدود شدن تولیدات نگران است. اگر گونه دلتا تاثیر منفی بیشتری بر تولید ناخالص داخلی (GDP) داشته باشد احتمالا وی نظرات خود را تغییر خواهد داد.

آمار مبتلایان، بستری‌ها و از همه مهم‌تر فوتی‌ها در حال افزایش است
چه انتظاری از گردهمایی اقتصادی جکسون هول داشته باشیم؟

آمار بستری‌ها در بیمارستان

چه انتظاری از گردهمایی اقتصادی جکسون هول داشته باشیم؟

آمار مبتلایان به ویروس کرونا به ازای هر 1 میلیون نفر

چه انتظاری از گردهمایی اقتصادی جکسون هول داشته باشیم؟

آمار فوتی‌ها

همه این‌ها به چه معنی است؟

کلام آخر این است که بانک مرکزی احتمالا روز جمعه لحن داویشی خواهد داشت. نگرانی‌ها در مورد ویروس کرونا کار را برای پیشروی فد سخت کرده است. احتمالا تیپرینگ به تاخیر خواهد افتاد و این مسئله منجر به ضعف دلار، رشد طلا و بازار سهام خواهد شد. البته با توجه به سطوح فعلی بازار سهام آمریکا به نظر سرمایه گذاری در بازار سهام اروپا می‌تواند ارزش بیشتری داشته باشد.
با این حال اگر فد بازار را غافلگیر کند و زمان بندی برای تیپرینگ ارائه دهد باید منتظر رشد دلار، افزایش بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا، رشد USDJPY، تضعیف EURUSD و افت طلا باشیم.

پیش‌بینی این جلسه کمی سخت است بنابراین برای هر دو نتیجه آماده باشید.

نویسنده: Giles Coghlan

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟