مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

همه آنچه باید پس از سقوط 7 سپتامبر بیت کوین و بازار رمزارزها بدانید

بیت کوین

پس از سقوط 7 سپتامبر بازار رمزارزها همه به یک مساله فکر می‌کنند، مقصد بعدی کجا است؟

آیا زمان رالی قیمتی بعدی فرا رسیده و یا آیا باید به دنبال لگ حرکتی نزولی بعدی باشیم ؟

برخی از تحلیل گران تکنیکال محدوده 38 هزار دلار را محدوده حمایتی قوی معرفی کردند. در طرف مقابل چند ساعت پس از ریزش سیل توییت‌هایی مبنی بر “خرید در کف (buy the dip)” منتشر شده است.

با توجه به داده‌های درون زنجیره‌ای و فعالیت‌ها در شبکه‌های اجتماعی به نظر شرایط “اخبار خوب، اخبار بد” در بازار فعلی حاکم است.

با داده‌های شبکه شروع می‌کنیم. ریزش قیمتی 7 سپتامبر منجر شد سهامداران کم تجربه دست به فروش شوند، که این مسئله می‌تواند نشانه مثبتی برای روند صعودی در نظر گرفته شود. برای مثال موجودی اتریوم در صرافی‌ها همراه با افت قیمت افزایش یافت که می‌تواند به معنی جا به جایی اتریوم‌ها از آدرس‌های فردی به کیف پول‌های صرافی‌ها شناخته شده باشد. (احتمال فشار فروش وجود دارد)

همه آنچه باید پس از سقوط 7 سپتامبر بیت کوین و بازار رمزارزها بدانید

جریان موجودی اتریوم صرافی‌ها در 5 ماه اخیر

در همین حین، در 8 سپتامبر سودضرر تحقق یافته (NPL) بیت کوین به کف قیمتی 2 ماه اخیر رسید که نشان می‌دهد برخی هودلرها ممکن است در حال جابجایی موجودی بیت کوین خود یا فروش انها در ضرر باشند. در اصلاح قیمتی بین ماه مه و ژوئن نیز چندین دره یا کف در NPL دیده می‌شود.

همه آنچه باید پس از سقوط 7 سپتامبر بیت کوین و بازار رمزارزها بدانید

سودضرر تحقق یافته بیت کوین در 6 ماه اخیر

توضیح نحوه کار NPL: برای هر واحد بیت کوینی که در بلاک چین جا به جا می‌شود، ما آخرین قیمت قبل از جا به جایی را در نظر می‌گیریم و فرض می‌کنیم این قیمت، قیمت خرید یا مالکیت (acquisition) باشد. زمانی که این بیت کوین جا به جا شود، فرض می‌کنیم قیمت جا به جایی قیمت فروش باشد. به همین دلیل کف‌ها یا دره‌ها در NPL نشان می‌دهد که کوین‌ها در بلاک چین (به طور میانگین) با ضرر نسبی جا به جا یا فروخته می‌شوند. بر عکس این موضوع برای قله‌ها صدق می‌کند.

اسپایک یا افزایش قابل توجه دیگر، میانگین کارمزد اتریوم بود که در بحبوحه اصلاح قیمتی دومین سقف خود را ثبت کرد.

همه آنچه باید پس از سقوط 7 سپتامبر بیت کوین و بازار رمزارزها بدانید

میانگین کارمزد شبکه اتریوم در 12 ماه اخیر

اسپایک کارمزد شبکه اتریوم را می‌توان به عنوان اندیکاتور بالقوه برای کف های قیمتی در نظر گرفت. چرا که این اسپایک‌‌ها می‌توانند در نتیجه فروش یکجا و ناشی از هیجانات و ” کاپیتولاسیون (capitulation) رخ دهند. با فرض این که فشارهای “خرید در کف” به اندازه کافی وجود داشته باشد، میتوان احتمال شکل گیری کف موقتی در بازار را مطرح کرد.

توضیح: مرحله کاپیتولاسیون به دوره‌ای گفته می‌شود که فشارهای فروش افزایش چشم‌گیری دارند و سرمایه گذاران تمایل دارند معاملات خود را با سرعت هر چه ممکن ببندند.

هر چند این مسئله قبلا نیز سابقه داشته و مشخص است که کارمزد شبکه اتریوم به لطف هیجانات پیرامون NFT در چند هفته اخیر در حال افزایش بوده است پس داده بالا را با با شک و تردید بررسی کنید.

یکی دیگر از نشانه‌های بالقوه “کف بازاز” که برخی تمایل به بررسی آن دارند افزایش قابل توجه در آمار لیکوئیدیشن (Liquidation) Marker CDP است. بازار همیشه سعی می‌کند نهایت درد را به ببشترین تعداد ممکن سرمایه‌گذاران تحمیل کند و افزایش آمار لیکوئید شدن CDP به عنوان علامت جالبی از “درد” برای بسیاری از فعالان در حوزه دیفای عمل می‌کند.

همانطور که در تصویر پایین می‌بینید اسپایک‌ها در لیکوئیدیشن WETH CDP تا به حال توانستند چندین بار کف قیمتی در اتریوم را مشخص کنند. پس از سقوط بازار در ماه مه، ریزش 7 سپتامبر توانسته بالاترین اسپایک در لیکوئیدیشن را ثبت کند.

همه آنچه باید پس از سقوط 7 سپتامبر بیت کوین و بازار رمزارزها بدانید

لیکوئیدیشن WETH, MakerDAO CDP

از ریزش 7 سپتامبر می‌توانستیم این نشانه‌ها را پیدا کنیم که فشار فروش دست‌های ضعیف (weak hands) و درد یا رنج سرمایه گذاران ممکن است بتواند به تغییر جهت حرکت قیمت در روزهای آینده کمک کند.

توضیح: منظور از دست‌های ضعیف افرادی هستند که در کار خود مهارت نداشته و در معاملات خود بدون برنامه ریزی و فاقد هرگونه استراتژی معاملاتی عمل می‌کنند. به همین دلیل گاها به خاطر عدم وجود اطلاعات کافی و ضعف در بررسی بازار ضررهای زیادی را متحمل می‌شوند.

با این حال جنبه شبکه‌های اجتماعی کمی بیشتر گیج‌کننده است. همانطور که در ابزار روندهای اجتماعی می‌بینید، هشتگ‌های مثل “خرید” و “کف قیمتی (Dip)” همزمان با اصلاح قیمتی بازار افزایش یافته بودند که نشان می‌دهد سرمایه گذاران خرده سوگیری صعودی نسبت به بازار داشتند.

همه آنچه باید پس از سقوط 7 سپتامبر بیت کوین و بازار رمزارزها بدانید

تکرار هشتگ “Buy” و “Dip” در 12 ماه اخیر

در راستا با همین موضوع در 24 ساعت اخیر پیام‌های گردآوری شده توسط سرورهای ما، همچنین افزایشی در میانگین سنتیمنت اجتماعی بیت کوین را نشان می‌دهند.

همه آنچه باید پس از سقوط 7 سپتامبر بیت کوین و بازار رمزارزها بدانید

میانگین سنتیمنت مرتبط با بیت کوین در توییتر طی 12 ماه اخیر

به طور کلی به نظر می‌رسد پس از دامپ قیمتی، هیجانات در سمت معامله گران خرد افزایش یافته است که می‌تواند در کوتاه مدت به مشکلی تبدیل شود. برای درک بهتر افزایش هشتگ‌هایی مثل “خرید در کف” را بررسی کنید تا ببینید که چنین ترندهایی معمولا کمی زودتر از سمت این افراد شکل می‌گیرند. در ماه آوریل و مه نیز چنین اتفاقی رخ داده بود. معمولا شکل گیری این ترندها توسط معامله گران خرد ابتدا با یک لگ حرکتی به سمت پایین همراه می‌شود و سپس قیمت افزایش می‌یابد.

در روزهای آتی این نمودارهای شبکه‌های اجتماعی را زیر نظر بگیرید چرا که افزایش اطمینان در معامله گران و سرمایه گذاران خرد می‌تواند مانعی برای رشد بیشتر بازار تلقی شود.

منبع: santiment

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های بازار رمزارزها به کانال تلگرامی UtoCrypto بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟