مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

کاهش داده‌های تورمی آمریکا امیدها را افزایش داد

کاهش داده‌های تورمی آمریکا امیدها را افزایش داد

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 25 شهریور (16 سپتامبر)

  • شاخص خرده فروشی آمریکا در کانون توجهات
  • رشد قیمت بخش انرژی
  • رشد رمزارزها

فضای بازار مختلط دنبال می‌شود. کاهش داده‌های تورمی آمریکا امیدها را افزایش داد اما افزایش قیمت‌ها در بخش انرژی می‌تواند رشد اقتصادی را تهدید کند. دوز تقویتی واکسن کرونا همچنان تحت بررسی است. رمزارزها روند صعودی را ادامه دادند.

به نظر داده‌های تورمی ضعیف آمریکا برای افت دلار کافی نبود. یک روز پس از این که شاخص قیمت مصرف کننده خالص (Core CPI) کمتر از پیش‌بینی‌ها منتشر شد، بزرگ‌ترین اقتصاد جهان اعلام کرد قیمت واردات در ماه آگوست به طور شگفت‌آوری افت داشته است. دلار ابتدا کاهش یافت اما مجددا مورد تقاضا قرار گرفت چرا که سرمایه گذاران دلایل دیگری برای نگرانی دارند.

بخش انرژی: تغییرات هفتگی موجودی نفت خام آمریکا باز هم افت چشم‌گیری را نشان داد. نفت WTI به رشد خود ادامه داد و نزدیک 73 دلار معامله می‌شود. همچنین نگرانی‌ها از این که در فصل زمستان گاز طبیعی در اروپا کمیاب شود، رو به افزایش هستند. نگرانی‌ها در مورد قیمت کامودیتی‌ها منجر شده چین ذخایر چندین فلز خود را منتشر کند.

جفت ارز EURUSD نتوانست از محدوده 1.18 چندان دور شود. بانک مرکزی اروپا رویکرد آرامی در برابر تورم در پیش‌ گرفته و همین مسئله می‌تواند یکی از دلایل افت یورو باشد. لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) امروز سخنرانی خواهد داشت.

جفت ارز GBPUSD نزدیک محدوده 1.38 معامله می‌شود. این جفت ارز پس از انتشار داده تورمی انگلیس رشد کرد اما کمی از این رشد را پس داده است. تغییرات بوریس جانسون در کابینه تغییری در مقامات کلیدی اقتصادی را به همراه نداشت.

امروز توجهات معطوف شاخص خرده فروشی آمریکا است که پیش‌بینی می‌شود در ماه آگوست نیز برای دومین ماه پیاپی افتی را نشان دهد. مصرف بخش مهمی برای اقتصاد آمریکا است.

امروز همچنین شاخص تولید فدرال رزرو فیلادلفیا و شاخص مدعیان بیکاری آمریکا منتشر می‌شوند.

جفت ارز AUDUSD بالاتر از 0.73 معامله می‌شود. نرخ بیکاری استرالیا بهتر از پیش‌بینی‌ها منتشر شد. جفت ارز NZDUSD نیز بالاتر از محدوده 0.71 معامله می‌شود. تولید ناخالص داخلی (GDP) نیوزیلند نیز رشد خوبی را نشان داد و این کشور در سه ماهه دوم رشد 2.8 درصدی را ثبت کرده است که بیش از 2 برابر پیش‌بینی‌ها بود.

واکسن کرونا: داده‌ها از شرکت‌های Moderna و Pfizer نشان می‌دهند، دوز تقویتی عملکرد واکسن را بهبود می‌بخشد و احتمال افزایش آمار مبتلایان را کاهش می‌دهد. متخصصان هنوز در مورد دوز سوم به توافقی نرسیدند. آمار مبتلایان در انگلیس و آمریکا همچنان رو به افزایش است اما در اروپا روند کاهشی در پیش گرفته است.

رمزارزها در حال رشد هستند. بیت کوین بالاتر از 48 هزار دلار و اتریوم بالاتر از 3700 دلار معامله می‌شوند. کاردانو نیز روند بهبودی را در پیش گرفته و حوالی 2.5 دلار معامله می‌شود. ری دالیو، بنیانگذار صندوق سرمایه‌گذاری بریج واتر (Bridgewater) اعلام کرد “کمی بیت کوین خریده است”.

منبع: FXstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟