مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

نقل قول‌هایی از بروس کوونر جادوگر بازار، برای معامله‌گران

بروس کوونربروس کوونر (Bruce Kovner) یکی از بزرگترین معامله‌گران در بازار بین بانکی ارز و معاملات آتی بود. وی بنیانگذار و رئیس صندوق Caxton Associates بود. این صندوق یک صندوق پوشش ریسک (Hedge Fund) جهانی است. کوونر در سال ۲۰۱۱ پس از سی سال مدیریت این صندوق بازنشسته شد.

بروس کوونر در سال ۱۹۸۷ بیش از ۳۰۰ میلیون دلار سود کسب کرد. کوونر ده سال قبل از آنکه در کتاب جادوگران بازار (Market Wizard) در سال 1989 به بازار معرفی شود، متوسط سود سالانه ۸۷ درصد داشت. وی فقط با ۲۰۰۰ دلار در اوایل سال ۱۹۷۸ توانست بیش از یک میلیون دلار کسب کند.

ثروت خالص فعلی کوونر تقریبا ۵.۳ میلیارد دلار است.

در اینجا لیستی از ده نقل قول معروف بروس کوونر آورده شده است. این نقل قول‌ها می‌توانند به ما در مورد اصول کلیدی که وی برای معاملات موفق به کار برده است، اطلاعاتی بدهند.

  1. «اولین قانون معامله‌گری این است که در شرایطی که بازار را درک نمی‌کنید و ممکن است تحت تاثیر عواملی که آنها را درک نمی‌کنید پول زیادی از دست می‌دهید خود را درگیر معامله نکنید.»
  2. «اگر سخت کار نکنید، بعید است که بتوانید به یک معامله‌گر خوب تبدیل شوید.»
  3. «اگر ضررها را شخصی کنید، نمی‌توانید معامله کنید.»
  4. «مدیریت ریسک مهم‌ترین چیزی است که باید به خوبی درک شود. معامله کم‌حجم، معامله کم‌حجم، معامله کم‌حجم توصیه دوم من است. با هر حجمی فکر می‌کنید باید معامله کنید حجمتان را حداقل نصف آن بزنید!»
  5. «معامله‌گران تازه‌کار ۵ تا ۱۰ برابر حجم مناسب معامله می‌کنند. آنها ۵ تا ۱۰ درصد سرمایه خود را ریسک می‌کنند در حالی که باید ۱ تا ۲ درصد ریسک کنند.»
  6. «در یک بازار خرسی (نزولی)، شما باید از رالی‌های خلاف روند به عنوان فرصت فروش استفاده کنید.»
  7. «مایکل مارکوس (Michael Marcus) چیزی به من آموخت که بسیار مهم است: شما باید مایل باشید که مرتبا اشتباه کنید. هیچ مشکلی در این مورد وجود ندارد. مایکل به من آموخت که بهترین تحلیل را انجام بده، اشتباه کن، مجددا بهترین تحلیل را انجام بده، اشتباه کن، بهترین تحلیلت را انجام بده و پولت را دو برابر کن.»
  8. «تحلیل‌گران فاندامنتالی که می‌گویند هیچ توجهی به چارت‌های نمی‌کنند مانند پزشکانی هستند که می‌گویند اهمیتی به درجه حرارت بیمار نمی‌دهند»
  9. «تجربه به من نشان داده است که معامله‌گران تازه‌کار معمولا سه تا پنج برابر بیش از حد ریسک می‌کنند. آنها ۵ تا ۱۰ درصد سرمایه خود را در معرض ریسک قرار می‌دهند در حالی که باید ۱ تا ۲ درصد ریسک کنند. بار احساسی معاملات بسیار زیاد است. ممکن است میلیون‌ها دلار در یک روز ضرر کنم اگر این ضررها را شخصی کنم، نمی‌توانم معامله کنم.»
  10. «اصل هایزنبرگ (Heisenberg Principle) می‌گوید اگر چیزی از نزدیک توسط عموم مشاهده شود، احتمال اینکه در فرآیند آن تغییر ایجاد شود، وجود دارد. هرچه الگوهای قیمتی توسط سفته بازان بیشتری مشاهده شود، احتمال سیگنال اشتباه، بیشتر می‌شود. هرچه در بازاری فعالیت‌های سفته‌بازانه کمتر باشد، احتمال ایجاد سیگنال‌های معتبر بیشتر است.»
  11. «من حد ضرر (Stop loss) را قبل از ورود به معامله تعیین می‌کنم. این تنها راهی است که می‌توانم با خیال راحت بخوابم. من قبل از ورود به معامله می‌دانم قرار است کجا خارج شوم. حجم معامله با توجه به حد ضرر مشخص می‌شود و حد ضرر را بر اساس تحلیل تکنیکال تعیین می‌کنم. من هرگز در مورد این که افراد دیگر ممکن است همان‌جا حد ضررشان را قرار داده باشند فکر نمی‌کنم، زیرا اگر حق با من باشد، بازار نباید به آنجا برود.»

منبع: newtraderu

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

بیشتر بخوانید

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟