بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

لبه یا Edge در بازار چیست؟

لبه یا Edge در بازار چیست؟

لبه (edge) در بازار به چه معنی است؟

بسیاری از معامله گران درک درستی از داشتن لبه یا Edge در معامله گری ندارند. به طور ساده لبه یک مزیت در بازار است که منجر می‌شود در بلند مدت، تعداد معاملات سودده شما از معاملات ضررده بیشتر باشد. هر بازاری و هر تایم فریمی پتانسیل داشتن لبه را دارد و فرقی نمی‌کند اسکلپر (Scalper) و یا سرمایه‌گذاری مبتنی بر ارزش (Value Investing) باشید.

اگر معامله گر یا سرمایه گذاری لبه داشته باشد، احتمالا مزیتی در بازار دارد که او را نسبت به دیگر فعالان بازار موفق‌تر می‌کند. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که سود این معامله گران از کجا تامین میشود، جواب ساده است. سود این افراد از اشتباهات، احساسات، غرور، حس انتقام و بی‌تجربگی دیگر معامله گران و سرمایه گذاران به وجود می‌آید. در یک استراتژی یا برنامه معاملاتی مشخص، هر زمان که استراتژیتان به شما گفت وارد یک معامله خاص شوید و یا از گرفتن آن صرف نظر کنید، حتی اگر این استراتژی به سادگی معامله بر اساس خط روند باشد، شما در حال استفاده از یک لبه معاملاتی هستید.

لبه یا Edge در بازار چیست؟

ترکیب درست رویکرد معاملاتی، مدیریت ریسک و روانشناسی معامله گری ایجاد لبه یا مزیت میکند

مثالی برای انواع مختلف لبه

معامله گران می‌توانند انواع لبه یا Edge را با داشتن اطلاعات، انضباط، تمرکز، دانش، بک‌ تست گرفتن (Backtesting)، مطالعه و تحلیل نمودارها، الگوها و یا حتی استمرار در بازار به دست بیاورند. هر چیزی که بتواند موجب برتری یک تصمیم نسبت به سناریوهای دیگر در بازار شود، لبه محسوب می‌شود. درست است که معامله‌ گران با استفاده از این لبه‌ها به دنبال کسب سود بیشتر هستند اما لازم به ذکر است که داشتن لبه بدین معنی نیست که تمام معاملات شما با سود بسته شود، بلکه بدین معنی است که با گذر زمان و در صورت انتخاب درست لبه، شما در بلندمدت به سوددهی مستمر می‌رسید.

در این جا مواردی گردآوری شده است که به شما در طراحی لبه‌ کمک می‌کند:
  • به دست آوردن یک استراتژی تکنیکالی به منظور تحلیل روند بازار و معامله کردن بر اساس آن و تهیه چک لیست معاملاتی
  • به دست آوردن یک استراتژی معاملاتی مبتنی بر قواعد تحلیل بنیادی و ورود و خروج به معاملات بر اساس آن
  • رعایت نسبت ریوارد به ریسک (سود به ضرر) در نقطه ورود به معامله، رعایت مدیریت ریسک و کنترل حجم معاملاتی
  • بک‌تست گرفتن از سیستم معاملاتی قبل از استفاده از آن
  • داشتن انضباط کافی و برنامه دقیق روزانه برای پیروی کردن از سیستم معاملاتی

لبه یا Edge معاملاتی رویکردی است که مزیتی رقابتی نسبت به دیگر معامله گران بازار برای شما ایجاد می‌کند. نیازی نیست این لبه خیلی تجملی یا پیچیده باشد بلکه فقط باید بتواند سودهای شما را به حداکثر و ضررهای شما را به حداقل برساند تا شما در طول زمان به سوددهی مستمر برسید. اگر نمی‌دانید لبه معاملاتی شما چیست، باید بگویم که شما لبه‌ای ندارید. اگر لبه‌ای در بازار نداشته باشید، با یک قمارباز تفاوتی نخواهید داشت. این که بتوانید فرق بین یک قمارباز خوش‌شانس و یک معامله گر موفق را تشخیص دهید، مهم است.

منبع: newtraderu

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

بیشتر بخوانید:

 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟