مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

رشد خوب دلار در روز دوشنبه

رشد خوب دلار در روز دوشنبه

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 4 آبان (26 اکتبر)

  • رشد خوب دلار در روز دوشنبه
  • بازارها در انتظار داده‌های کلیدی

روز گذشته افزایش بازده اوراق خزانه داری آمریکا منجر شد دلار در برابر ارزهای اروپایی عملکرد خوبی داشته باشد. البته دلار در برابر ارزهای حساس به ریسک (مثل دلار استرالیا) افت کرد. سرمایه گذاران برای هفته‌ای با رویدادهای مهم آماده می‌شوند و دلار با حمایت خوبی همراه شده است. سنتیمنت بازارها همچنان نسبتا خوش‌بینانه دنبال می‌شود. امروز شاخص اطمینان مصرف کننده CB و شاخص فروش خانه های نوساز منتشر می‌شوند. مذاکرات در زمینه برگزیت قرار است در لندن از سر گرفته شود.

فضای ریسک: روز دوشنبه شاخص S&P 500 سقف قیمتی جدیدی در قیمت 4572 ثبت کرد. در ساعات اولیه معاملاتی روز سه‌شنبه جریانات ریسکی همچنان بر بازارهای مالی غالب شدند و معاملات آتی شاخص‌های سهام آمریکا بین 0.2% تا 0.5% رشد کردند. روز گذشته بایدن اعلام کرد محدودیت‌های مسافرت به کشورهای چین، هند و بسیاری از کشورهای اروپایی لغو خواهد شد. طبق گزارشات دموکرات‌ها به توافقی در زمینه بسته زیرساختی که ارزشی بین 1.5 تا 2 تریلیون خواهد داشت، نزدیک شده‌اند.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا مجددا در حال افزایش است که موجب نگرانی‌هایی شده است. چین هشدار که شیوع اخیر ویروس کرونا می‌تواند شدیدتر شود. روز دوشنبه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه به رکورد 37930 نفر رسید.

بازده اوراق 10 ساله خزانه‌داری آمریکا که هفته گذشته محدوده 1.7% را شکسته بود، روز گذشته 1% رشد کرد اما حوالی 1.65% کار خود را خاتمه داد.

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس را از اینجا مطالعه کنید
تحلیل تکنیکال فارکس 26 اکتبر/ 4 آبان

جفت ارز EURUSD روز گذشته افتی داشت. دلیل این افت وخیم شدن شرایط آلمان به دلیل داده‌های ضعیف بود. همچنین بانک فدرال آلمان (BUNDESBANK) پیش‌بینی خود برای GDP سال 2021 را کاهش داد. این جفت ارز در حال حاضر حوالی 1.1600 معامله می‌شود

جفت ارز GBPUSD نتوانسته تقاضای کافی برای رشد را جذب کند. رابرت فراست، مسئول مذاکرات برگزیت از طرف دولت بریتانیا، بیان کرد پیشنهادات اتحادیه اروپا در زمینه پروتکل ایرلند شمالی به اندازه کافی مناسب نبود تا بتواند تجارت در منقطه را بهبود بخشد.

علی‌رغم رشد دلار، طلا توانست بالاتر از محدوده 1800 قرار بگیرد. روند صعودی در جفت XAUUSD و XAUGBP می‌تواند حاکی از این باشد که سرمایه گذاران از سرمایه گذاری بر ارزهای اروپایی خارج می‌شوند که این امر می‌تواند تقاضا برای طلا را افزایش دهد.

جفت ارز USDJPY حوالی محدوده 114 به ثبات رسیده است. با توجه به سنتیمنت فعلی بازار ین ژاپن به عنوان دارایی امن نمی‌تواند جذابیتی برای سرمایه گذاران داشته باشد.

رمزارزها: بیت کوین پس از اصلاح قیمتی که به سمت محدوده 60 هزار دلار داشت، مجددا رشد کرد. دلیل این رشد گزارشی در مورد شرکت مسترکارت بود که اعلام کرد به زودی خدمات رمزارز را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. اتریوم همچنان به سمت محدوده 4400 دلار حرکت می‌کند.

منبع: FXstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟