بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

آرام گرفتن دلار پس از رالی قیمتی

آرام گرفتن دلار پس از رالی قیمتی

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 10 آذر (1 دسامبر)

  • آرام گرفتن دلار پس از رالی قیمتی
  • نگاه‌ها به داده‌ها و اخبار مهم آمریکا

روز گذشته و در جلسه معاملاتی آمریکا، دلار رشد شدیدی داشت و در حال حاضر حوالی محدوده 96 به ثبات رسیده است. سرمایه گذاران در انتظار داده‌های تغییرات اشتغال بخش خصوصی و غیر کشاورزی ADP و شاخص PMI بخش تولیدی (گزارش موسسه ISM) هستند. پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، امروز نیز در ساعت 18:30 به وقت ایران در مقابل سنا سخنرانی خواهد داشت. برای ناحیه یورو، آلمان و انگلیس نیز داده‌های تولیدی PMI منتشر خواهند شد.

روز گذشته پاول بیان کرد “مناسب است که سرعت کاهش خرید دارایی‌ها را افزایش دهیم” و اضافه کرد که در جلسه بعدی بانک مرکزی در این مورد صحبت خواهند کرد. وی همچنین عنوان کرد ” زمان آن رسیده است که به ایده «گذرا» بودن تورم خاتمه دهیم” در پی سخنان پاول سرمایه گذاران انتظار دارند علی‌رغم نگرانی‌ها از گونه جدید ویروس کرونا بانک مرکزی در مسیر سیاست‌های پولی انقباضی به حرکت خود ادامه دهد.

روز گذشته شاخص‌های اصلی بازار سهام آمریکا با افت شدیدی مواجه شدند. بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا بیش از 1% رشد داشت اما همچنان پایین‌تر از محدوده 1.5% نوسان می‌کند.

جفت ارز EURUSD که روز سه‌شنبه حوالی محدوده میانی 1.120 معامله می‌شد مجددا به بالای محدوده 1.130 بازگشت. دیروز دی کاس، از بانک مرکزی اروپا، بیان کرد اوج‌گیری دوباره ویروس کرونا و افزایش تورم ناحیه یوورو منجر می‌شود در پیش‌بینی رشد اقتصادی سال 2021 بازنگری قابل ملاحظه‌ای صورت گیرد.

جفت ارز GBPUSD روز گذشته محدوده 1.320 را تست کرد اما توانست بازگشت خوبی داشته باشد. این جفت ارز حوالی محدوده 1.333 معامله می‌شود.

جفت ارز USDJPY حوالی محدوده 113.5 معامله می‌شود. افزایش بازده اوراق خزانه داری منجر به رشد این جفت ارز شده است. آداچی از بانک مرکزی ژاپن بار دیگر تکرار کرد این بانک آماده است تا اگر برای حمایت کسب و کارها نیاز باشد از سیاست‌های تسهیلی بیشتری استفاده کند.

طلا در نیمه دوم معاملاتی روز سه‌شنبه نوسانات شدیدی داشت. این فلز گرانبها که به سمت 1808 حرکت کرده بود در کمتر از دو ساعت تا 1770 دلار ریزش کرد. جفت XAUUSD امروز نیز به سمت محدوده 1790 دلار حرکت کرد اما مجددا با ریزشی همراه شد.

رمزارزها: بیت کوین همچنان پایین‌تر از محدوده 60 هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم برای پنجمین روز متوالی به رشد خود ادامه می‌دهد و به سمت سقف تاریخی خود حرکت می‌کند.

منبع: FXstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟