بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

چشم‌انداز کیتکو برای رمزارزها در سال 2022؛ شفاف‌سازی قوانین و مقررات برای آزادسازی موج جدید پول در سال جدید

چشم‌انداز کیتکو برای رمزارزها در سال 2022؛ شفاف‌سازی قوانین و مقررات برای آزادسازی موج جدید پول در سال جدیدسال جدید پر از عدم قطعیت خواهد بود زیرا فدرال رزرو به دنبال تغییر و انقباضی کردن سیاست‌های پولی خود است. در عین حال، تهدید تورم همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد که به این معنی است که نرخ‌های واقعی بهره در محدوده پایین تا منفی باقی خواهند ماند. با ما همراه باشید تا در مورد نحوه عملکرد بازارهای مالی آشفته در سال 2022 بیشتر بدانید.

به گفته تحلیلگران، رشد بی‌سابقه‌ای که در ارزهای رمزنگاری شده در سال 2021 مشاهده شد، یک سال دیگر ادامه خواهد داشت. چراکه همزمان با شفاف‌سازی قوانین در مورد رمزارزها، موج جدیدی از پول که هنوز وارد بازار نشده است، به بازار سرازیر خواهد شد.

بیت‌کوین، بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان، در سال 2021 به نقاط عطف بسیاری دست یافت: سقف تاریخی جدید، پذیرش گسترده‌تر، السالوادور آن را به عنوان ارز قانونی پذیرفت، اولین ETF بیت‌کوین تصویب شد، و «به‌روز‌رسانی Taproot» که تعداد تراکنش‌هایی را که می‌توانستند در یک بلاک بیت‌کوین قرار بگیرند، افزایش داد.

از منظر معاملاتی، ارزش کل بازار کریپتو در سال جاری از مرز 3 تریلیون دلار عبور کرد زیرا بیت کوین به رکوردهای جدید 69000 دلاری رسید و اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان، در نوامبر به بالاترین رکورد تاریخی خود یعنی 4878 دلار رسید.

حتی گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده و جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، علناً اعلام کردند که ارزهای دیجیتال را در ایالات متحده ممنوع نمی‌کنند.

یکی دیگر از نقاط عطف مهم بیت کوین این بود که 90 درصد از کل بیت‌کوین‌ها تا 13 دسامبر استخراج شده‌اند. این آمار بر اساس داده‌های سایت Blockchain.com است. این بدان معناست که 18.89 میلیون بیت‌کوین از کل 21 میلیون بیت‌کوین، در حال حاضر در بازار موجود است.

فقط کمی بیش از یک دهه طول کشید تا به این میزان بیت کوین استحراج شد. اما استخراج 10 درصد آخر به دلیل برنامه‌‌ تدریجی نصف شدن پاداش استخراج بیت‌کوین، 120 سال دیگر طول می‌کشد.

به گفته اسکات ملکر، معامله‌گر کریپتو و میزبان پادکست The Wolf Of All Streets: «چیزی که بیت‌کوین را به ابزار خوبی برای ذخیره‌سازی ارزش و محافظت در برابر تورم تبدیل می‌کند، فشار دائمی تورم‌زدایی آن است. نه تنها ۲۱ میلیون کوین وجود دارد، بلکه هر چهار سال یک‌بار، دشواری استخراج آن کوین‌ها دو برابر می‌شود، یعنی هر چهار سال بعد نصف تعداد بیت‌کوین‌های جدید نسبت به دوره قبل استخراج خواهند شد. افزایش تقاضا و کاهش عرضه یکی از اصول فاندامنتالی مربوط به اکثر چشم‌اندازهای صعودی بیت‌کوین است.»

در سال 2010، بیت‌کوین 0.10 دلار معامله می‌شد. در پایان سال 2012 به 7.50 دلار افزایش یافت. در سال 2013 به بالای 1000 دلار رسید. در سال 2017 به نزدیک به 20000 دلار رسید. و در سال 2021 به 69000 دلار صعود کرد.

پیش بینی قیمت بیت کوین

بیت کوین پس از رکورد سقف تاریخی در ماه نوامبر، وارد مرحله تثبیت قیمت شد و به زیر 50000 دلار سقوط کرد. در زمان نگارش این مقاله، این ارز دیجیتال با قیمت 48263 دلار معامله می‌شد که نسبت به سال گذشته 65 درصد رشد داشته است.

Shone Anstey، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران LQwD می‌گوید: «تثبیت قیمت پس از چنین روند صعودی اجتناب‌ناپذیر بود. بیت‌کوین به برخی از بازارهای بزرگتر و آنچه فدرال رزرو تصمیم می‌گیرد، گره خورده است. اما ما شاهد ادامه حمایت در سطوح فعلی هستیم.»

با نگاهی به سال 2022، بسیاری از تحلیلگران 100000 دلار را به عنوان هدف بعدی بیت‌کوین شناسایی کرده‌اند. و  پذیرش هرچه بیشتر این ارز به‌عنوان محرک‌ اصلی که آن را به قیمت هدف می‌رساند، مطرح شده است.

مایک مک گلون، استراتژیست ارشد بلومبرگ اینتلیجنس می‌گوید: «سطح حمایت فعلی بیت‌کوین 40000 دلار و مقاومت اولیه آن 70000 دلار است.»

مایک مک گلون، استراتژیست ارشد کامودیتی بلومبرگ می‌گوید: «با توجه به تحریم ارزهای دیجیتال توسط چین و ایجاد انگیزه برای ایالات متحده و همچنین گسترش فناوری‌های انقلابی مانند دلارهای رمزنگاری‌شده و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، انتظار داریم که ایالات متحده در سال 2022 از ارزهای دیجیتال با مقررات مناسب و محرک‌هایی که منجر به صعود قیمت می‌شوند، حمایت کند.

مک گلون می‌افزاید اگر مدیران مالی در سال 2022 توجهی به ارزهای دیجیتال نداشته باشند، با ریسک بیشتری مواجه خواهند شد. او اظهار داشت: «عملکرد گذشته نشان‌دهنده نتایج آتی نیست، اما زمانی که یک طبقه دارایی جدید از دارایی‌های فعلی بهتر عمل می‌کند، مخالفان چاره‌ای جز پیوستن به آن ندارند. اگر مدیران مالی به عدم تخصیص پورتفوی خود به ارزهای دیجیتال ادامه دهند، ممکن است با خطرات بیشتری مواجه شوند.

ملکر از دیدن بیت کوین بیش از 100000 تا 120000 دلار در سال آینده تعجب نخواهد کرد. او می‌گوید: «این تخمین محافظه‌کارانه من برای دوره صعودی بعدی است. نمی توانم برای آن زمان تعیین کنم، اما فکر می‌کنم بیت‌کوین به 235000 دلار هم می‌رسد و اتریوم احتمالاً در دو سال آینده از 20 تا 25 هزار دلار فراتر خواهد رفت.»

Shone Anstey، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران LQwD می‌گوید که چشم‌انداز بیت‌کوین برای سال 2022 بیش از 100 هزار دلار است و جهش بعدی در سه ماهه اول سال آینده اتفاق می‌افتد. Anstey گفت: «یک محرک مهم در سال آینده، تایید یک ETF اسپات بیت‌کوین خواهد بود. ممکن است چندین مورد به طور همزمان تایید شود. و ما سرمایه بیشتری را وارد آن بازار خواهیم کرد. در کوتاه مدت، حمایت قوی 42000 دلار است.»

چشم‌انداز کیتکو برای رمزارزها در سال 2022؛ شفاف‌سازی قوانین و مقررات برای آزادسازی موج جدید پول در سال جدیدسیگنالی که باید زیر نظر داشت

به گفته تحلیلگران، مقررات بیشتر در این فضا در سال آینده اجتناب ناپذیر است. قوانین جدید و کمی شفافیت از سوی SEC  محرک خوبی برای بازار کریپتو است.

به گفته ملکر بسیاری از بازیگران بزرگ سازمانی، از جمله صندوق‌های بازنشستگی، قبل از درگیر شدن با رمزارزها منتظر شفافیت قانونی هستند.

به باور مکلر: «بسیاری از مردم مقررات را تهدیدی بزرگ برای این بازار می‌دانند. اما مقررات معقول می‌تواند کاتالیزور بعدی برای یک حرکت بزرگ باشد. شفافیت از سوی تنظیم کننده‌ها به این بخش عظیم پول -یعنی موسسات، ثروت دولتی و صندوق‌های بازنشستگی – اعتماد می‌دهد که به این بازار وارد شوند. سال آینده ادامه تقویت رمزارزها که در سال 2021 دیدیم، خواهد بود. ما هم برای پذیرش سازمانی و هم از نظر جریان اصلی در نوک کوه یخ هستیم.»

آلکش شاه، استراتژیست دارایی دیجیتال و ارزهای رمزنگاری شده بانک مرکزی آمریکا می‌گوید که اعمال مقررات، نقطه عطف بعدی است که به عنوان یک محرک فضای دارایی‌های دیجیتال را هدایت خواهد کرد.

شاه می‌افزاید: «مقررات می‌تواند نقطه محرک بعدی به سمت پذیرش هرچه بیشتر دارایی‌های دیجیتال از سوی مؤسسات، خرده‌فروشی‌ها و بانک‌ها باشد. بسیاری از موسسات منتظرند قوانین راه، پیش از ورود به بازار دارایی‌های دیجیتالی تنظیم شوند. یک چارچوب نظارتی باید شرکت‌های پرداخت را تشویق کند تا فناوری بلاک‌چین و استیبل‌کوین‌ها را در پلتفرم‌های خود ادغام کنند تا خرید و نقل و انتقال پول را سریع‌تر و ارزان‌تر کنند و استفاده از استیبل‌کوین‌ها را توسط کاربران خرد را افزایش دهند.»

آیا ارزش بیت کوین می‌تواند به فراتر از 500 هزار دلار برسد؟

کتی وود، بنیانگذار و مدیرعامل Ark Investment Management تخمین زده است که تخصیص صندوق‌های پوشش ریسک و سازمانی جدید به بیت‌کوین می‌تواند 500000 دلار به ارزش بیت‌کوین در طول زمان اضافه کند.

وود در دسامبر در گفتگو با CNBC گفته است: «موسسات در حال حرکت هستند. تا حدی، این یک طبقه دارایی جدید با همبستگی بسیار متفاوت در مقایسه با سایر طبقات دارایی است. این یک نکته کلیدی برای متنوع‌سازی پورتفو  و در حکم یک چام مقدس از منظر تخصیص دارایی است. حرکت موسسات به سمت بیت‌کوین _در واقع اگر بخواهیم بیت‌کوین را انتخاب کنیم و به نظر می رسد اولین انتخاب آنها باشد_ اگر آنها به مرور زمان تخصیص سبد به بیت‌کوین را به حدود 5 درصد برسانند، می‌تواند تا 500000 دلار به قیمت بیت کوین اضافه کند.»

بیت کوین و فدرال رزرو تهاجمی‌تر

برنامه سختگیرانه‌تر فدرال رزرو در اجرای سیاست‌های انقباضی برای سال آینده، بیت‌کوین را پشتیبانی می‌کند. در طی اعلامیه روز چهارشنبه در دسامبر، بانک مرکزی سرعت کاهش خرید دارایی را به 30 میلیارد دلار در ماه افزایش داد، در حالی که  افزایش نرخ بهره در سال آینده طی سه مرحله انجام خواهد شد.

به گفته مک‌گلون، «انگیزه مجدد فدرال رزرو برای کاهش سریع محرک‌های پولی و کاهش بازده اوراق قرضه ممکن است به یک محیط کلان اقتصادی در سال 2022 اشاره کند که به نفع ارزهای دیجیتال برتر یعنی بیت‌کوین و اتریوم است. قدرت واگرای دارایی‌های رمزنگاری شده نسبت به بازار سهام در نزدیکی پایان سال 2021 ممکن است نشان دهنده ادامه عملکرد بهتر دارایی‌های دیجیتال در سال 2022 باشد.»

استخراج بیت کوین

علاوه بر رسیدن به مرز 90 درصدی استخراج کل کوین‌ها، صنعت استخراج بیت کوین توانسته پس از اعمال ممنوعیت‌های کریپتو در چین_که باعث خاموشی بیش از نیمی از ماینرهای جهان شد،_به طور کامل بهبود یابد.

ملکر می‌گوید: «زمانی که چین صنعت استخراج را ممنوع کرد، گرچه جریان اصلی رسانه‌ای آن را به‌عنوان یک رویداد بسیار نزولی تلقی می‌کرد، اما در واقع هرکسی که برای مدت طولانی در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده بود، همیشه از تمرکز در چین می‌ترسید.»

ملکر افزود: «دور شدن از تمرکز استخراج کریپتو در چین، همچنان یک محرک اصلی صعود قیمت در بلندمدت است. چین این فرصت را داشت که قدرت استخراج بیت کوین را متمرکز و شبکه را کنترل کند که مسلماً بزرگترین تهدید موجود برای بیت‌کوین‌ بود. هش ریت بیت کوین اکنون به طور کامل بهبود یافته است و پیامد انتقال استخراج از چین به سایر کشورها، به ویژه ایالات متحده، سیاستی زیست‌محیطی‌تر با تمرکز بیشتر بر انرژی‌های تجدید‌پذیر به شمار می‌آید.»

پیشی گرفتن اتریوم از بیت کوین در سال 2022

یکی از روندهای اصلی امسال، عملکرد بهتر اتریوم از بیت‌کوین بوده است. در زمان نگارش این مقاله، اتریوم با قیمت 4029 دلار معامله می‌شد که نسبت به سال گذشته 447 درصد افزایش داشت. انتظار می‌رود این رابطه قیمت در سال 2022 ادامه یابد.

ملکر پیش‌بینی می‌کند که: «اتریوم در سال آینده به بیش از 10000 دلار خواهد رسید و سپس در سال 2023 به 25000 دلار افزایش خواهد یافت. اگر شما یک تحلیلگر تکنیکال بودید، به نظرتان می رسید که جفت اتریوم در مقابل بیت‌کوین در یک نقطه کف است و در طول این دوره نشانه‌های زیادی مبنی بر ادامه‌دار بودن عملکرد بهتر آن بروز داده است.  اما از منظر فاندامنتالی، ما شاهد گرایش‌های سازمانی، محصولات ETF و صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای اتریوم با نرخ بسیار چشمگیری بوده‌ایم.»

ملکر افزود به علاوه، هارد فورک لندن اتریوم را به یک دارایی ضدتورمی تبدیل کرده و آن را به بیت‌کوین نزدیک‌تر کرده است، به این معنی که شاهد روزها و هفته‌ها بوده‌ایم که اتریوم بیشتری نسبت به اتریوم استخراج‌شده سوزانده شده و از بین رفته است.

مک گلون می‌گوید: «امسال اتریوم نشان داد که در دنیای دیجیتال از جمله توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) چقدر مفید است. حمایت فعلی اتریوم 4000 دلار است و این سطح می‌تواند به عنوان محور اصلی برای سال 2022 عمل کند.»

مک گلون خاطرنشان کرد: «به نظر می‌رسد اتریوم در روزهای اولیه تبدیل شدن به وثیقه‌ای برای اینترنت است و مرکز ساخت پلتفرم برای DeFi، فین‌تک و NFT است. اکثر NFT ها در اتریوم هستند، به این معنی که یک اکوسیستم در حال گسترش نشان دهنده تقاضا برای اتریوم است.»

فضای کلی رمزارزها

سایر روندهایی که تحلیلگران در سال جدید درباره آنها هیجان زده هستند عبارتند از قراردادهای هوشمند، DeFi، متاورس، NFTها و رمزارزهایی مانند Solana و Avalanche.

ملکر می‌گوید: «من سبدی از دارایی‌ها شامل انواع اصلی رمزارزها را ترجیح میدهم. شما بیت کوین را در راس آن دارید. سپس لایه‌های رقابتی 1 برای اتریوم را دارید مثل Solanos، Elrond، Harmony. مهم است که به ارزهای لایه اصلی 1 که کاربرد اصلی خود را در زمینه‌ای که اتریوم ناموفق بوده است، یافته‌اند، توجه کنید. در وهله بعدی، شما ارزهای لایه 2 را دارید مانند Polygon. پس از آن، می‌توانم بگویم که متاورس و بازی‌ها مهم است، به‌ویژه اکنون که فیس‌بوک به عنوان Meta تغییر نام داده است و قرار است همه چیز را به متاورس منتقل کند.»

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟