بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

سلطه جریانات دارایی‌های امن بر بازارهای مالی

سلطه جریانات دارایی‌های امن بر بازارهای مالی

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 29 دی (19 ژانویه)

  • سلطه جریانات دارایی‌های امن بر بازارهای مالی

روز گذشته شاخص‌های اصلی بازار سهام آمریکا ریزش سنگینی داشتند و بازده اوراق خزانه داری آمریکا به بالاترین سطح در دو سال اخیر و حوالی 1.9% قرار گرفت. همین مسئله موجب شد دلار در برابر دیگر رقیبان خود عملکرد بهتری داشته باشد. در اوایل روز چهارشنبه و در بحبوحه افزایش تنش‌ها بین اوکراین و روسیه، افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آسیا و نگرانی‌ها از افزایش تورم جریانات دارایی‌های امن همچنان بر بازارهای مالی غالب هستند. در جلسه معاملاتی آمریکا آمار مجوز ساخت و ساز و موارد شروع به ساخت مسکن برای آمریکا و شاخص قیمت مصرف کننده برای کانادا منتشر خواهند شد.

به نظر می‌رسد شاخص دلار بالاتر از محدوده 95.50 در روند سایدی قرار گرفته است. روز گذشته این شاخص 0.5% رشد داشت.

روز سه‌شنبه جفت ارز EURUSD افت شدیدی داشت و تمام رشد هفته گذشته خود را پس داد. این جفت ارز همچنان بالاتر از محدوده 1.130 نوسان می‌کند اما فضای ریسک گریزی در بازار می‌تواند موجب شود تقاضا برای این جفت ارز کاهش یابد. شاخص قیمت مصرف کننده سالانه ماه دسامبر آلمان طبق پیش‌بینی‌ها 5.7% اعلام شد.

جفت ارز GBPUSD پس از افت شدید در روز گذشته حوالی محدوده 1.3600 معامله می‌شود. به نظر می‌رسد امروز انتشار خوب داده‌های تورمی انگلیس به این ارز کمک کرده در برابر دلار مقاوم عمل کند. شاخص قیمت مصرف کننده سالانه ماه دسامبر انگلیس 5.4% اعلام شد که پیش‌بینی برای آن 5.2% بود.

روز گذشته جفت ارز USDJPY به دنبال افزایش بازده اوراق خزانه داری آمریکا بالاتر از محدوده 115 قرار گرفت اما در نیمه دوم روز و در پی افزایش تقاضا برای ین به عنوان دارایی امن بازگشتی داشت. . بانک مرکزی ژاپن در گزارش چشم انداز سه ماهه خود اعلام کرد افزایش قیمت مواد خام به مصرف کنندگان به طیف وسیعی از اقلام سرایت نکرده است.

طلا روز گذشته در محدوده منفی به کار پایان داد اما همچنان بالاتر از ناحیه حمایتی 1800 دلار معامله می‌شود. اگر بازده اوراق خزانه داری باز هم افزایش یابد این فلز گرانبها می‌تواند گام نزولی دیگری داشته باشد.

علی‌رغم قدرت دلار، جفت ارز USDCAD همچنان حوالی محدوده 1.2500 معامله می‌شود چرا که افزایش قیمت نفت توانسته به بهبود تقاضا برای دلار کانادا کمک کند. امروز پیش‌بینی می‌شود شاخص قیمت مصرف کننده کانادا 4.8% اعلام شود. افزایش بیشتر این شاخص می‌تواند در نیمه دوم به بهبود تقاضا برای دلار کانادا کمک کند.

جفت ارز AUDUSD پایین‌تر از محدوده 0.7200 قرار گرفت و به نظر دوران سختی را پشت سر می‌گذارد. فردا (پنج‌شنبه) نرخ بیکاری استرالیا منتشر خواهد شد.

بیت کوین همچنان روند نزولی را ادامه می‌دهد و به محدوده کلیدی 40 هزار دلار نزدیک می‌شود. اتریوم نیز برای سومین روز متوالی در حال افت است و به نظر محدوده 3 هزار دلار را لمس خواهد کرد.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟