بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 21 ژانویه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 21 ژانویه

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 1 بهمن (21 ژانویه)

  • ادامه فضای بدبیانه در بازار پیش از تعطیلات آخر هفته

در روز آخر معاملاتی هفته جاری جریانات دارایی‌های امن همچنان بر بازارهای مالی غالب هستند و شاخص‌های اصلی بازار سهام افت شدیدی را تجربه کردند. تنش‌ها بین روسیه و اوکراین، نگرانی‌ها از افزایش تورم و چشم اندازها از سیاست‌های پولی انقباضی بانک مرکزی آمریکا منجر شده سرمایه گذاران به سمت دارایی‌های امن پناه ببرند. شاخص دلار که به محدوده 95.86 رسیده بود، امروز کمی عقب نشینی داشته است. در غیاب داده‌های اقتصادی مهم، فضای ریسک می‌تواند بر بازارها تاثیر بگذارد.

علی‌رغم اقدامات تسهیلی بانک مرکزی چین، شاخص سهام شانگهای کامپوزیت چین بیش از 0.8% و شاخص نیکی 0.9% افت داشتند. شاخص S&P 500 طی هفته جاری 4% افت و شاخص Nasdaq روز پنچ‌شنبه در پایین‌ترین سطح از ماه ژوئن بسته شد.

فضای ریسک گریزی در بازار افزایش یافته و منجر شد تقاضا برای اوراق خزانه داری افزایش یابد و بازده این اوراق افت داشته باشد. بازده اوراق 10 ساله خزانه داری همچنان افت خود را ادامه می‌دهد و به سمت محدوده 1.75% حرکت می‌کند.

جفت ارز EURUSD در جلسه معاملاتی آسیا به سمت محدوده 1.130 حرکت کرد اما توانست بازگشتی را ثبت کند.

جفت ارز GBPUSD در ساعات اولیه معاملاتی امروز پایین‌تر از محدوده 1.360 قرار گرفت. شاخص خرده فروشی ماه دسامبر انگلیس ناامید کننده و منفی 3.7% اعلام شد. پیش‌بینی برای این شاخص منفی 0.6% بود. این مسئله می‌تواند کار را برای پوند سخت کند.

روز پنج‌شنبه طلا رالی قیمتی خود را به سمت محدوده 1850 دلار ادامه داد اما پایین‌تر از محدوده 1840 به کار خود پایان داد. افت بیشتر بازده اوراق می‌تواند به تقویت قیمتی این فلز گرانبها کمک کند.

فشار نزولی در جفت ارز USDJPY همچنان باقی مانده چرا که تقاضا برای ین ژاپن به عنوان دارایی امن افزایش یافته است. این جفت ارز پایین‌تر از 114 معامله می‌شود و این امکان وجود دارد که دومین هفته پیاپی را در محدوده منفی خاتمه دهد.

جفت ارز USDCAD بالاتر از محدوده 1.2500 معامله می‌شود. در ساعات اولیه معاملاتی روز جمعه قیمت نفت WTI پایین‌تر از محدوده 84 دلار قرار گرفت و منجر شد دلار کانادا نتواند در برابر رقیب خود مقاوم عمل کند. امروز شاخص خرده فروشی کانادا نیز منتشر می‌شود.

بیت کوین پایین‌تر از محدوده 40 هزار دلار و به پایین‌ترین سطح از ماه آگوست رسید. اتریوم در روز پنج‌شنبه و برای چهارمین روز پیاپی در محدوده منفی بسته شد و با افت بیش از 5 درصدی حوالی 2800 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟