بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

بهبود فضای ریسک پذیری در آغاز هفته

بهبود فضای ریسک پذیری در آغاز هفته

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 2 اسفند (21 فوریه)

  • بهبود فضای ریسک پذیری در آغاز هفته
  • رویدادهای ژئوپلیتیک و داده‌های PMI در کانون توجهات

تنش‌های ژئوپلیتیکی در تعطیلات آخر هفته افزایش یافتند. روسیه و بلاروس تمرین‌های نظامی در شرق اوکراین را برای مدت بیشتری تمدید کردند، که این مسئله باعث شد بازارها هفته را با احتیاط آغاز کنند. با این حال خبر پذیرش ملاقات جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با همتای روس خود، ولادیمیر پوتین، آرامش بخش بود و بازگشت جریانات ریسکی را فراهم کرد. امروز بازارهای آمریکا به دلیل تعطیلی رسمی (روز رئیس جمهور) تعطیل خواهند بود. داده‌های PMI خدماتی و تولیدی ماه فوریه برای آلمان، ناحیه یورو و انگلیس در کانون توجهات خواهند بود. فعالین بازار اخبار در مورد بحران روسیه و اوکراین را به دقت زیرنظر دارند.

کاخ سفید تایید کرد که بایدن با پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در اجلاس G7 در روز پنج‌شنبه دیدار خواهد کرد. البته اگر به اوکراین حمله نشود. به نظر می‌رسد این مسئله منجر شده خوش‌بینی‌ها احیا شوند و مناقشه روسیه و اوکراین می‌تواند از طریق دیپلماسی حل شود.

با این وجود فن در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، روز یکشنبه اعلام کرد که روسیه در صورت حمله به اوکراین از فعالیت در بازارهای مالی بین‌المللی محروم خواهد شد و دسترسی به کالاهای عمده صادراتی به این کشور قطع خواهد شد. فن در لاین افزود: «حرکت به سمت تحریم‌ها به قدری عظیم است که می‌دانیم همیشه باید به روسیه فرصتی برای بازگشت به دیپلماسی و میز مذاکره را بدهیم.» به طور مشابه، رویترز گزارش داد که دولت بایدن بسته اولیه تحریم‌ها علیه روسیه را آماده کرده که بانک‌های آمریکایی را از پردازش تراکنش با بانک‌های روسی منع می کند.

شاخص دلار هفته را بالاتر از محدوده 96 آغاز کرد اما در حال حاضر در محدوده منفی حوالی 95.80 نوسان می‌کند. بهبود فضای ریسک پذیری تاثیر منفی بر این ارز داشته است.

جفت ارز EURUSD با گپ نزولی کوچکی باز شد و به سمت محدوده 1.130 حرکت کرد اما در حال حاضر توانسته بازگشتی داشته باشد.

جفت ارز GBPUSD بالاتر از محدوده 1.3600 نوسان می‌کند.

هفته گذشته طلا رشد بسیار خوبی را ثبت کرد و بالاتر از محدوده 1900 دلار قرار گرفت. هفته گذشته تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان دارایی امن افزایش یافته بود. جفت XAUUSD هفته را با فشار نزولی شدیدی آغاز کرد و به سمت محدوده 1890 دلار حرکت می‌کند.

جفت ارز USDJPY حوالی محدوده 115 نوسان می‌کند. با بهبود فضای ریسک پذیری، تقاضا برای ین به عنوان دارایی امن کاهش یافته است.

بیت کوین با فشار نزولی شدیدی همراه شد و به پایین‌ترین سطح در دو هفته اخیر حوالی محدوده 38 هزار دلار قرار گرفت. امروز نیز جفت BTCUSD پایین‌تر از محدوده 40 هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم پنج روز گذشته را در محدوده منفی معامله شد و به محدوده 2600 دلار رسید. در حال حاضر این رمزارز حوالی محدوده 2700 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟