مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 25 فوریه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 25 فوریه

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 6 اسفند (25 فوریه)

  • برای یک روز آشفته دیگر آماده باشید

روز پنج‌شنبه جریانات دارایی‌های امن بر بازار غالب شده بودند و شاخص دلار به بالاترین سطح از ژوئن سال 2020 و حوالی 97.73 قرار گرفته بود. هر چند در ساعات پایانی جلسه معاملاتی آمریکا این شاخص بازگشتی داشت. در ساعات اولیه روز جمعه بازار آرام دنبال می‌شوند و سرمایه گذاران آماده یک روز آشفته دیگر هستند. امروز شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) ماه ژانویه آمریکا منتشر خواهد شد. با این حال تحولات پیرامون جنگ روسیه و اوکراین همچنان محرک اصلی بازارها خواهد بود.

به دنبال تصمیم روسیه برای حمله به اوکراین، کشورهای غربی روز پنجشنبه مجموعه‌ای از تحریم‌ها را اعلام کردند. اتحادیه اروپا، انگلیس و ایالات متحده از قطع ارتباط روسیه با سیستم پرداخت سوئیفت (SWIFT) خودداری کردند در حالی که خاطرنشان کردند که این گزینه هنوز روی میز است. علاوه بر این، بخش انرژی روسیه نیز تا حد زیادی از تحریم‌ها خارج شد و نگرانی‌ها نسبت به تأثیر منفی تحریم‌ها بر اقتصاد جهانی و تورم کاهش یافت. با این حال، مشاور دولت اوکراین گفت: «امروز سخت ترین روز خواهد بود» و خاطرنشان کرد که روسیه قصد دارد از تانک ها برای شکستن کیف استفاده کند. علاوه بر این، زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین بیان کرد تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه کافی نیستند.

در آغاز جلسه معاملاتی اروپا، شاخص دلار با افت 0.2 درصدی حوالی 96.85 معامله می‌شود. بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا حوالی 1.96% و نفت WTI حوالی 94.60 دلار نوسان می‌کنند.

جفت ارز EURUSD روند بهبودی داشته و بالاتر از محدوده 1.20 معامله می‌شود. روز گذشته این جفت ارز ریزش شدیدی داشت.

جفت ارز GBPUSD به پایین‌ترین سطح از اواخر ماه دسامبر سال گذشته و به محدوده 1.3271 رسید اما توانست بخشی از افت خود را جبران کند. در حال حاضر این جفت ارز حوالی 1.3426 معامله می‌شود.

طلا روز گذشته به بالاترین سطح از سپتامبر سال 2020 و به محدوده 1974 دلار رسید اما در نیمه دوم روز بازگشت شدیدی داشت و کمی بالاتر از محدوده 1900 دلار به کار خود پایان داد. جفت XAUUSD امروز به سمت محدوده 1920 دلار حرکت می‌کند.

ین در برابر رقیبان حساس به ریسک خود از جمله یورو، پوند و دلار استرالیا عملکرد بهتری داشت. اما با توجه به قدرت گرفتن دلار، جفت ارز USDJPY رشد کرد و به محدوده 115.50 رسید. در حال حاضر این جفت ارز بالاتر از محدوده 115 معامله می‌شود.

روز گذشته بیت کوین نیز به زیر محدوده 35 هزار دلار افت کرد اما در نیمه دوم روز تا محدوده 38 هزار دلار رشد کرد. امروز نیز بیت کوین همچنان پایین‌تر از 40 هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم نیز از محدوده کف قیمتی 2300 دلار رشدی داشت و بالاتر از 2600 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟