مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

سلطه جریانات دارایی‌های امن بر بازارها در شروع هفته

سلطه جریانات دارایی‌های امن بر بازارها در شروع هفته

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 9 اسفند (28 فوریه)

  • سلطه جریانات دارایی‌های امن بر بازارها در شروع هفته

در بحبوحه تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی و افزایش جریانات دارایی‌ها امن، دلار رشد کرد. در تعطیلات آخر هفته، ایالات متحده و اتحادیه اروپا به همراه سایر کشورهای غربی تصمیم گرفتند برخی از موسسات مالی روسیه را از سیستم پرداخت جهانی، سوئیفت، حذف کنند. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، نیروهای بازدارنده از جمله سلاح‌های هسته‌ای را در بالاترین سطح هشدار قرار داد، که این مسئله نیز نگرانی‌ها را بیشتر افزایش داد. امروز نمایندگان روسیه و اوکراین برای مذاکره در مورد مرز اوکراین و بلاروس با یکدیگر دیدار کنند. امروز در تقویم اقتصادی شاخص مدیران خرید (PMI) شیکاگو دیده می‌شود اما اخبار ژئوپلیتیک احتمالا محرک حرکت بازارها خواهند بود.

با توجه به فضای ریسک گریزی در بازارها، شاخص دلار تقریبا 0.7% رشد کرده و به محدوده 97.20 رسیده است. بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا با افت 3 درصدی حوالی 1.9% معامله می‌شود. قیمت نفت WTI با رشد بیش از 5 درصدی حوالی 97 دلار نوسان می‌کند. در همین حال، گزارش شده که بلاروس برای حمایت از تهاجم روسیه نیروهای خود را اعزام خواهد کرد. زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، روز یکشنبه به بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، گفت که 24 ساعت آینده برای کشورش بسیار مهم خواهد بود.

روبل روسیه در اوایل روز دوشنبه بیش از 40% در برابر دلار در بازار بین بانکی ارزش خود را از دست داده است. در پاسخ، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که نرخ بهره را به 20% افزایش داده است. بانک مرکزی در بیانیه‌ای اعلام کرد: افزایش نرخ بهره به منظور جبران خطرات افزایش تورم و جلوگیری از کاهش ارزش روبل انجام شده است.

جفت ارز EURUSD با گپ نزولی بزرگی بازگشایی شد و حوالی 1.1150 معامله می‌شود.

جفت ارز GBPUSD حوالی محدوده 1.330 معامله می‌شد اما توانست کمی از افت خود را جبران کند و در حال حاضر حوالی 1.3365 معامله می‌شود.

طلا پس از این که هفته گذشته در محدوده منفی و پایین‌تر از محدوده 1900 دلار به کار خود پایان داد، با رشد قابل توجهی و حوالی 1931 دلار بازگشایی شد. در حال حاضر این فلز گرانبها حوالی 1910 دلار معامله می‌شود.

جفت ارز USDJPY حوالی محدوده 115.50 معامله می‌شود. افزایش جریانات دارایی‌ها امن سبب شده ین در برابر دلار مقاوم عمل کند.

بیت کوین روند بهبودی خود تا حوالی محدوده 40 هزار دلار ادامه داد اما در تعطیلات آخر هفته دچار افت شدیدی شد. روز یک‌شنبه بیت کوین 4% افت کرد و در حال حاضر خوالی 38500 دلار معامله می‌شود. اتریوم نیز با افت 5 درصدی مواجه شد و حوالی 2600 دلار نوسان می‌کند.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟