بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 4 مارس

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 4 مارس

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 13 اسفند (4 مارس)

  • ریسک گریزی در بازار به دلیل حمله روسیه به تاسیسات هسته‌ای
  • نگاه‌ها معطوف گزارش NFP

بار دیگر در جلسه معاملاتی آسیا، جریانات دارایی‌های امن پس از این که گزارشات نشان دادند که آتش سوزی در یک ساختمان در یک مجتمع هسته‌ای اوکراین رخ داده است، افزایش یافتند. طبق آخرین خبرها، آتش خاموش شده و هیچ نشانه‌ای از افزایش سطح تشعشعات وجود ندارد. با این حال، بازار همچنان ریسک گریز است و شاخص دلار در بالاترین سطح از ماه مه سال 2020 و نزدیک محدوده 98 معامله می‌شود. امروز شاخص خرده فروشی ناحیه یورو و گزارش NFP آمریکا منتشر خواهند شد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، بامداد روز جمعه گفت: “اروپایی‌ها، لطفا بیدار شوید. به سیاستمداران خود بگویید نیروهای روسی در حال تیراندازی به یک نیروگاه هسته‌ای در اوکراین هستند.” با هجوم سرمایه گذاران به سمت دارایی‌های امن، بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا 2.5% افت کرد و به 1.799% رسید.

در روز دوم تستیفای خود، جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، تکرار کرد که آنها می‌توانند در صورتی که نتوانند با چند سری افزایش نرخ بهره تورم را کنترل کنند، افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره را در نظر می‌گیرند.

جفت ارز EURUSD در پی اظهارات هاوکیش جروم پاول و تقویت دلار تحت فشار نزولی قرار گرفت و به پایین‌ترین سطح در 22 ماه اخیر، حوالی محدوده 1.100 قرار گرفت. در حال حاضر این جفت ارز پایین‌تر از محدوده 1.1030 معامله می‌شود.

جفت ارز GBPUSD با فشار نزولی همراه شده اما همچنان بالاتر از محدوده 1.33 معامله می‌شود.

طلا که در جلسه معاملاتی آسیا تا محدوده 1950 دلار رشد داشت تمام رشد خود را پس داد و حوالی 1935 دلار معامله می‌شود.

جفت ارز USDJPY همچنان نتوانسته حرکت تعیین کننده‌ای داشته باشد چرا که تقاضا برای ین به عنوان دارایی امن نیز بالا است و در برابر دلار قدرت مقاوم عمل کرده است. این جفت ارز حوالی 115.50 معامله می‌شود.

بیت کوین کمی از رشد خود را پس داد و حوالی 41 هزار دلار معامله می‌شود. طی دو روز اخیر این رمزارز 5% افت داشت است. اتریوم نیز عقب نشینی داشته و حوالی 2700 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟