بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

دلار در برابر رقبای اصلی خود اندکی تضعیف شد

دلار در برابر رقبای اصلی خود اندکی تضعیف شد

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 17 اسفند (8 مارس)

  • تغییرات پایداری را در فضای ریسکی شاهد نیستیم

دلار آمریکا در اوایل جلسه روز دوشنبه آمریکا در برابر رقبای اصلی خود اندکی تضعیف شد، اما با سلطه جریانات دارایی‌های توانست مجددا قدرت خود را پس گیرد. شاخص دلار پس از رشد 0.75 درصدی در روز دوشنبه، به نظر بالاتر از محدوده 99 روند سایدی را در پیش گرفته است. تغییرات اشتغال و تولید ناخالص داخلی ناحیه یورو امروز منتشر خواهند شد.

پس از دور سوم مذاکرات بین هیئت‌های روسیه و اوکراین در روز دوشنبه، طرف‌ها هیچ پیشرفتی در دستیابی به توافقی در زمینه صلح یا آتش‌بس نداشته‌اند. یک مذاکره کننده اوکراینی در صحبت در این باره خاطرنشان کرد که “تحولات مثبت کوچکی” در مورد موضوع کریدورهای بشردوستانه رخ داده است. شاخص S&P 500 روز دوشنبه تقریبا 3% افت کرد.

بر اساس گزارش فایننشال تایمز، اتحادیه اروپا قصد دارد واردات گاز روسیه را در 12 ماه آینده به میزان دو سوم کاهش دهد. در همین حال، رویترز گزارش داد که ایالات متحده می تواند به تنهایی واردات نفت روسیه را بدون مشارکت متحدان اروپایی خود ممنوع کند. نفت WTI روز دوشنبه 5% رشد کرد و امروز حوالی 120 دلار معامله می‌شد.

روز دوشنبه جفت ارز EURUSD به محدوده 1.0800 نزدیک شد اما توانست بخشی از افت خود را جبران کند. امروز این جفت ارز حوالی 1.0850 معامله می‌شود.

روز گذشته جفت ارز GBPUSD افت بیش از 100 پیپ را تجربه کرد. این جفت ارز در پایین‌ترین سطح از ماه اکتبر سال 2020 و حوالی 1.310 معامله می‌شود.

جفت ارز USDJPY روز دوشنبه در محدوده مثبت به کار خود پایان داد و امروز به سمت محدوده 115.50 حرکت می‌کند. کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، بیان کرد حتی اگر افزایش قیمت کامودیتی‌ها منجر به افزایش تورم شود، انقباض سیاست‌های پولی یا کاهش محرک‌ها اقدام مناسبی نخواهد بود.

دلار استرالیا که هفته گذشته مقاومت خوبی در برابر دلار آمریکا داشت، با فشار نزولی همراه شد. استرالیا اعلام کرد که تحریم های هدفمند جدیدی را علیه نیروهای مسلح فدراسیون روسیه اعمال خواهد کرد. جفت ارز AUDUSD امروز حوالی 0.7285 معامله می‌شود.

طلا همچنان به دلیل افزایش جریانات دارایی‌ها امن رشد کرد و به بالاترین سطح از ماه آگوست سال 2020 و بالاتر از محدوده 2010 دلار رسید.

بیت کوین روز دوشنبه تا محدوده 37 هزار دلار افت کرد اما توانست بهبودی نسبی داشته باشد. جفت BTCUSD بالاتر از محدوده 38 هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم نیز حوالی 2500 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟