بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

توقف رشد دارایی‌های ریسکی پیش از مذاکرات روسیه و اوکراین و جلسه بانک مرکزی اروپا

توقف رشد دارایی‌های ریسکی پیش از مذاکرات روسیه و اوکراین و جلسه بانک مرکزی اروپا

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 19 اسفند (10 مارس)

  • توقف رشد دارایی‌های ریسکی پیش از مذاکرات روسیه و اوکراین و جلسه بانک مرکزی اروپا

تغییر مثبت در سنتیمنت بازار، تاثیر منفی بر دلار داشت و منجر شد دارایی‌های ریسکی بهبود خوبی داشته باشند. در ساعات اولیه روز پنج‌شنبه دلار در برابر اکثر رقیبان خود مقاوم عمل کرده و بازارها پیش‌ از دیدار سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و دیمیترو کولبا همتای اوکراینی وی، محتاطانه دنبال می‌شوند. امروز جلسه بانک مرکزی اروپا و شاخص قیمت مصرف کننده در تقویم اقتصادی وجود دارند.

بلومبرگ روز چهارشنبه گزارش داد که ژوکووا معاون رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین ادعا کرده که اوکراین برای راه حل دیپلماتیک آماده است و در عین حال افزود که باید تضمین‌های امنیتی وجود داشته باشد. علاوه بر این زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به روزنامه آلمانی بیلد (Bild) گفت که هدف از مذاکرات روز پنجشنبه پایان دادن به جنگ است و خاطر نشان کرد که اگر روسیه مصالحه کند، اوکراین نیز آماده است تا مصالحه کند. اما رسانه دولتی RIA روسیه بیان کرد روسیه در دور بعدی مذاکرات صلح با اوکراین چیزی را واگذار نخواهد کرد.

فضای ریسک پذیری در بازارها منجر شد شاخص S&P 500 بیش از 2% رشد و بازده اوراق خزانه داری آمریکا 4% افزایش یابد. نفت WTI با افت 12 درصدی به محدوده بین 108 تا 109 دلار رسید.

شاخص دلار روز چهارشنبه 1.1% افت کرد و حوالی محدوده 98 نوسان می‌کند. انتظار می‌رود شاخص CPI در ارزیابی سالانه ماه فوریه 7.9% منتشر شود.

جفت ارز EURUSD روز چهارشنبه 200 پیپ رشد داشت و حوالی 1.1050 معامله می‌شود. انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا تغییری در سیاست‌های خود اعمال نکند. با این حال فعالین بازار پیش‌بینی‌های این بانک در زمینه تورم و رشد اقتصادی را به دقت زیرنظر خواهند گرفت. سخنرانی لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا در مورد چشم انداز اقتصادی در بحبوحه جنگ روسیه و اوکراین می‌تواند واکنش‌های شدیدی را در بازار در پی داشته باشد.

روز چهارشنبه جفت ارز GBPUSD بهبود خوبی داشت اما مومنتوم صعودی خود را پیش از رسیدن به محدوده 1.320 از دست داد.

طلا تمام رشد روز سه‌شنبه خود را پس داد و بازگشت قوی داشت. جفت XAUUSD در حال حاضر حوالی 1990 دلار معامله می‌شود.

علی‌رغم فشار فروش در دلار، جفت ارز USDJPY به دلیل افزایش بازده اوراق خزانه داری به بالای محدوده 116 رسید.

بیت کوین با رشدی اخیری که داشت به بالای محدوده 42 هزار دلار رسید اما در جلسه معاملاتی آسیا بیشتر رشد خود را پس داد. در حال حاضر بیت کوین حوالی 40 هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم نیز تحت فشار نزول قرار گرفته و حوالی 2600 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟