بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 25 مارس

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 25 مارس

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 5 فروردین (25 مارس)

  • افت شاخص دلار

شاخص دلار آمریکا که دو روز گذشته در محدوده مثبت به کار خود پایان داده بود، در اوایل روز جمعه عقب نشینی کرده چرا که بازارها همزمان با ارزیابی آخرین تحولات ژئوپلیتیکی متلاطم باقی مانده‌اند. امروز شاخص فضای کسب و کار آلمان Ifo، شاخص خانه های در معرض فروش و شاخص تمایلات مصرف کننده دانشگاه میشیگان منتشر می‌شوند. اعضای بانک مرکزی آمریکا از جمله ویلیامز و والر نیز امروز سخنرانی خواهند داشت.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، اواخر روز پنج‌شنبه اعلام کرد که فکر می کند روسیه باید از G20 حذف شود. بایدن همچنین خاطرنشان کرد که آنها در حال هماهنگی با G7 و اتحادیه اروپا در زمینه امنیت غذایی و انرژی هستند. جریانات ریسمی همچنان بر بازارهای غالب هستند و شاخص S&P 500 بیش از 1% رشد کرد.

در همین حین بازده اوراق 10 ساله خزانه داری پس از آن 3% در روز پنج‌شنبه رشد کرد، کمی کاهش یافته است. اوانز، عضو بانک مرکز یآمریکا، بیان کرد افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره می‌تواند به آن‌ها کمک کند به محدوده نرخ خنثی نزدیک‌تر شوند. در همین حین کاشکاری، دیگر عضو بانک مرکزی آمریکا، اعلام کرد 7 بار افزایش نرخ بهره را برای سال 2022 پیش‌بینی می‌کند.

جفت ارز EURUSD روز پنج‌شنبه تغییر چندانی نداشت و در محدوده بالاتر از 1.1 نوسان می‌کند. افت دلار، منجر به رشد این جفت ارز شده است.

جفت ارز GBPUSD در جلسه معاملاتی آسیا رشدی را ثبت کرد و بالاتر از محدوده 1.32 معامله می‌شود. شاخص خرده فروشی انگلیس برای ماه فوریه که انتظارات برای آن 0.6% بود %0.3- اعلام شد.

جفت ارز USDJPY رالی خود را به دلیل افزایش بازده اوراق خزانه داری آمریکا ادامه داد و به بالاترین سطح از دسامبر سال 2015 در حوالی 122.42 قرار گرفت. این جفت ارز در ساعات اولیه روز جمعه در محدوده منفی و پایین‌تر از 122.0 معامله می‌شود. کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، بیان کرد: فکر نمی کنم ضعیف بودن ین نشان دهنده کاهش اعتماد بازار به ارزش ین باشد. دیدگاه بازار این است که ضعیف بودن ین به دلیل تقاضای دلار واردکنندگان ژاپنی و چشم انداز افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا است.

روز پنج‌شنبه طلا توجهی به افزایش بازده اوراق خزانه داری نداشت و به بالاترین سطح در 10 روز اخیر و بالاتر از محدوده 1960 دلار رسید. طلا امروز ر روند سایدی و بالاتر از محدوده 1950 دلار معامله می‌شود.

بیت کوین با رشد 7 درصدی به سمت محدوده 45 هزار دلار حرکت کرد. اتریوم نیز در بالاترین سطح در یک ماه اخیر و حوالی 3100 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟