مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

توجهات معطوف رویدادهای ژئوپلیتیک و بازده اوراق آمریکا

توجهات معطوف رویدادهای ژئوپلیتیک و بازده اوراق آمریکا

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 22 فروردین (11 آوریل)

  • شروع متلاطم بازارها
  • توجهات معطوف رویدادهای ژئوپلیتیک و بازده اوراق آمریکا

دلار با عقب نشینی هفته را آغاز کرد و شاخص دلار با گپ نزولی بازگشایی شد. با این حال سنتیمنت منفی بازار به دلار کمک کرده تا قدرت خود را مجددا به دست آورد. علاوه بر این بازده اوراق خزانه داری آمریکا در بحبوحه چشم انداز سیاست‌های پولی انقباضی بانک مرکزی آمریکا افزایش یافته است. امروز در تقویم اقتصادی داده مهمی وجود ندارد و نگاه سرمایه گذاران معطوف سخنرانی اعضای بانک مرکزی آمریکا خواهد بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که روسیه در تعطیلات آخر هفته به گلوله باران مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین ادامه داده است. علاوه بر این، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز یکشنبه گفت که نیروهای اوکراینی توانستند با موفقیت نیروهای روسی را عقب برانند به طوری که آنها مجبور به عقب نشینی و سازماندهی مجدد شدند. هیچ خبری مبنی بر پیشرفت در مذاکرات صلح وجود ندارد.

معاملات آتی بازار سهام آمریکا بین 0.5% تا 0.7% منفی نوسان می‌کند که ریسک گریزی در بازار را نشان می‌دهد. شاخص دلار پایین‌تر از محدوده 100 معامله می‌شود و بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا با رشد 2 درصدی حوالی 2.76% نوسان می‌کند.

امانوئل ماکرون در دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با کسب 27.6% آرا، در مقایسه با مارین لوپن 23.4%، پیروز شده است. دو نامزد مجدداً در دور دوم به مصاف یکدیگر خواهند رفت. آخرین نظرسنجی ایپسوس (Ipsos) نشان می‌دهد که مکرون در دور دوم با 54% در مقابل 46% از لوپن پیش است.

هفته گذشته جفت ارز EURUSD در پایین‌ترین سطح در دو سال اخیر و پایین‌تر از محدوده 1.090 به کار خود خاتمه داد. این جفت ارز امروز با گپ صعودی بازگشایی شد اما بیشتر رشد خود را در جلسه معاملاتی آسیا از دست داد. در حال حاضر این جفت ارز در محدوده 1.0880 نوسان می‌کند.

جفت ارز GBPUSD هنوز نتوانسته بهبود خوبی را ثبت کرد و حوالی محدوده 1.300 نوسان می‌کند. داده‌های انگلیس نشان دادند که اقتصاد این کشور در ماه فوریه تنها 0.1% رشد کرده که نسبت به انتظارات (0.3%) پایین‌تر بود.

افزایش بازده اوراق خزانه داری آمریکا به رشد جفت ارز USDJPY کمک کرده و این جفت ارز حوالی محدوده 125 معامله می‌شود.

امروز طلا رشد نسبی را ثبت کرده و بالاتر از محدوده 1940 دلار در کانال کوچکی نوسان می‌کند.

بیت کوین هفته گذشته افت 10 درصدی ثبت کرد و در حال حاضر حوالی محدوده 42 هزار دلار نوسان می‌کند. اتریوم نیز حوالی محدوده 3200 دلار نوسان می‌کند.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟