بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

جلسه بانک مرکزی کانادا در کانون توجهات و افت موقتی دلار

جلسه بانک مرکزی کانادا در کانون توجهات و افت موقتی دلار

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 24 فروردین (13 آوریل)

  • افت موقتی دلار از سقف قیمتی
  • جلسه بانک مرکزی کانادا در کانون توجهات

دلار پس از انتشار شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) آمریکا کمی افت کرد اما با توجه به اظهار نظرات هاوکیش اعضای بانک مرکزی آمریکا مجددا تقویت شد. شاخص دلار به بالاترین سطح در دو سال اخیر و به محدوده 100.44 رسیده بود و پس از افت موقتی توانست روند صعودی خود را ادامه دهد. امروز جلسه بانک مرکزی کانادا برگزار می‌شود. همچنین امروز شاخص قیمت تولید کننده آمریکا نیز منتشر خواهد شد.

شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا در ارزیابی سالانه ماه مارس بالاتر از پیش‌بینی‌ها و به 8.5% رسید. شاخص قیمت مصرف کننده خالص که پیش‌بینی برای آن 6.6% بود، کمی پایین‌تر و 6.5% منتشر شد. بارکین، عضو بانک مرکزی آمریکا، استدلال کرد که آنها باید به سرعت نرخ بهره را به سطحی برسانند که هزینه‌های استقراض دیگر محرک اقتصاد نباشد. برینارد، دگیر عضو بانک مرکزی، بیان کرد که کاهش سطح ترازنامه می‌تواند در ماه ژوئن پس از جلسه ماه مه انجام شود. برینارد همچنین خاطرنشان کرد که دوره کاهش سطح ترازنامه می‌تواند “دو تا سه افزایش نرخ بهره” را در طول دوره خود داشته باشد.

در همین حال زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، روز سه‌شنبه در یک سخنرانی ویدئویی در پارلمان لیتوانی از اتحادیه اروپا خواست تا تمامی بانک‌های روسیه و واردات نفت را در بسته بعدی تحریم‌ها، تحریم کند. رویترز همچنین گزارش داد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، قرار است روز چهارشنبه کمک نظامی ۷۵۰ میلیون دلاری به اوکراین برای مبارزه با نیروهای روسیه را اعلام کند.

در ساعات اولیه جلسه معاملاتی اروپا، بازده اوراق خزانه داری با 1% رشد به 2.75% رسیده است.

جفت ارز EURUSD در جلسه معاملاتی آسیا به سمت محدوده 1.080 حرکت می‌کرد اما توانست بازگشتی داشته باشد. امروز در تقویم اقتصادی داده‌ مهمی برای یورو منتشر نخواهد شد و جریانات ریسکی محرک حرکت این جفت ارز خواهد بود.

جفت ارز GBPUSD بالاتر از محدوده 1.30 معامله می‌شود. شاخص قیمت مصرف کننده انگلیس در ارزیابی سالانه ماه مارس 7% اعلام شد که بالاتر از پیش‌بینی‌ها (6.7%) بود. این جفت ارز در حال حاضر با افتی مواجه شده است.

جفت ارز NZDUSD به محدوده 0.69 رسید اما مومنتوم صعودی خود را از دست داد. بانک مرکزی نیوزیلند نرخ بهره را 0.5% افزایش داد و نرخ بهره این بانک به 1.5% رسید. این بانک در بیانیه خود خاطرنشان کرد که ادامه دادن سیاست‌های انقباضی برای حرکت رو به جلو مناسب خواهد بود.

روز سه‌شنبه بازده اوراق خزانه داری آمریکا افتی داشت و طلا توانست از این فرصت استفاده کند و به محدوده 1978 دلار برسد. در حال حاضر جفت XAUUSD حوالی محدوده 1970 دلار معامله می‌شود.

بیت کوین حوالی محدوده 40 هزار دلار و اتریوم حوالی محدوده 3 هزار دلار نوسان می‌کنند.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟