بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

ممکن است در سقف ارزش دلار و اشباع فروش طلا باشیم …

نظرسنجی هفتگی کیتکو Kitco

ممکن است طلا به اشباع فروش رسیده باشد چرا که سرمایه‌گذاران خرد نظر صعودی کمتری دارند

تحلیلگران وال استریت بار دیگر گفتند که در کوتاه مدت نسبت به طلا صعودی هستند. در همین حال قیمت طلا در تلاش است تا سطح ۱۹۰۰ دلار را بار دیگر پس بگیرد. با این حال، احساسات صعودی در سرمایه‌گذاران خرد تضعیف شده است.

تغییر سنتیمنت در میان سرمایه‌گذاران مین استریت در حالی رخ داد که قیمت طلا در مواجهه با افزایش ارزش دلار آمریکا برای ادامه حرکت صعودی خود به مشکل خورد. در هفته گذشته، شاخص دلار آمریکا به ۱۰۳.۹۳ واحد افزایش یافت که بالاترین سطح در نزدیک به ۲۰ سال گذشته است. شاخص دلار آمریکا از زمانی که در ۱۹ آوریل برای مدت کوتاهی به زیر ۱۰۰ واحد سقوط کرده بود، تا کنون حدود ۳.۵ درصد افزایش داشته است.

به گفته برخی از اقتصاددانان، فدرال رزرو آماده افزایش نرخ بهره به میزان ۵۰ نقطه پایه در هفته اینده است و این مساله منجر به افزایش قدرت دلار آمریکا شده است.

در همین حال، طلا که نتوانست از مرز ۲۰۰۰ دلار در هر اونس عبور کند، با فشار سنگین فروش مواجه شد و نزدیک به ۵ درصد از ارزش خود را از دست داد. با این حال، برخی از نشانه‌ها از تغییر جهت بازار مشاهده شده است. به نظر می رسد که دلار به بالاترین سطح خود رسیده باشد.

  • مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار در سیتی ایندکس، می گوید: «حرکت صعودی دلار بسیار طولانی به نظر می‌رسد. این می‌تواند خبر خوبی برای طلا باشد. با توجه به این که قیمت طلا با وجود افزایش قدرت دلار توانست حمایت‌های خود را حفظ کند، اطمینان خوبی در دل سرمایه‌گذاران خود ایجاد کرده است. به نظر می‌رسد در کوتاه مدت حرکت نزولی طلا رو به اتمام باشد.»

این هفته ۱۷ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی کیتکو شرکت کردند که از این میان ۹ تحلیلگر یا ۵۳ درصد منتظر افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند، چهار تحلیلگر یا ۲۵ درصد نظر نزولی داشتند و سه تحلیلگر یا ۱۸ درصد نیز اعلان بی‌طرفی کردند.

در همین حال، در نظرسنجی آنلاین مین استریت ۹۰۴ سرمایه گذار در نظرسنجی شرکت کردند. که از این میان ۴۴۶ نفر یا ۴۹ درصد نظر صعودی بر قیمت طلا در هفته آینده داشتند، ۳۰۶ نفر یا ۳۴ درصد نظر نزولی داشتند و ۱۵۲ نفر یا ۱۷ درصد ترجیح دادند موضع خنثی اتخاذ کنند.

ممکن است در سقف ارزش دلار و اشباع فروش طلا باشیم ...

از اواخر سپتامبر سال 2021 تا به امروز، این اولین باری است که سنتیمنت صعودی در میان سرمایه‌گذاران خرد به زیر ۵۰ درصد کاهش یافته است. هفته آینده، نشست سیاست پولی فدرال رزرو مهم‌ترین رویداد برای طلا است، فدرال رزرو نشان داده است که در حال آماده شدن برای تشدید سیاست‌های پولی خود است.

  • دیوید مدن، تحلیلگر بازار در Equiti Capital، گفت که دلار آمریکا قبل از تصمیم سیاست پولی هفته آینده کمی افزایش می‌یابد. وی افزود:« هرگونه لحن خنثی یا داویش از سوی بانک مرکزی می‌تواند ارزش دلار آمریکا را کاهش و قیمت طلا را افزایش دهد.»
    مدن اضافه کرد که فدرال رزرو ممکن است بخواهد متعهد به افزایش بیش از 50 واحد پایه نباشد.
    او گفت: «آخرین کاری که فدرال رزرو می خواهد انجام دهد این است که یک اشتباه سیاسی انجام دهد که اقتصاد را به رکود زودهنگام سوق دهد.»
  • آدریان دی، رئیس Adrian Day Asset Management گفت که او نیز منتظر کاهش ارزش دلار در هفته آینده است.

دی افزود:« عوامل سیاست پولی برای طلا صعودی هستند، بجز یک چیز. ترس و بی احتیاطی توسط بانک‌های مرکزی خارج از آمریکا باعث شده است که فدرال رزرو در مقایسه با آنها تقریبا مسئول به نظر برسد. این مساله بار روانی بر روی سرمایه‌گذار ایجاد کرده و بر طلا فشار وارد می‌کند. اما ممکن است دلار به اوج خود رسیده باشد. در حال حاضر جریانات پول نشان می‌دهد که طلا تنها دارایی است که می‌توان به آن اعتماد کرد.»

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟