مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

آیا فدرال رزرو در اوج موضع هاوکیش خود است؟ معامله‌گران بازار طلا می‌گویند بله!

تحلیل طلا

آیا فدرال رزرو در اوج موضع هاوکیش قرار دارد؟ احساسات معامله‌گران در بازار طلا می‌گوید بله

بازار طلا سومین هفته متوالی را در محدوده منفی به پایان رساند. با این حال، پس از مشخص شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو در تابستان، احساسات ریسک‌پذیری و صعودی در میان تحلیلگران وال استریت و سرمایه‌گذاران خرد بهبود یافته است.

چشم‌انداز کوتاه‌مدت طلا در میان سرمایه‌گذاران وال استریت به دنبال اعلام سیاست پولی بانک مرکزی ایالات متحده که کاملا هم مطابق انتظارات بود، به شدت بهبود یافته است. هفته گذشته احساسات ریسک‌پذیری و صعودی در میان سرمایه‌گذاران خرد به پایین ترین سطح خود در هشت ماه گذشته رسیده بود.

اگرچه قدرت دلار آمریکا و افزایش بازده اوراق قرضه موانع چالش برانگیزی برای طلا ایجاد می‌کنند، اما بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند که جهت حرکت این بازارها ممکن است تغییر کند. زیرا بانک مرکزی ایالات متحده به دنبال افزایش 50 نقطه پایه‌ای نرخ بهره در دو جلسه بعدی است و جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، انتظارات بازار برای حرکت بزرگتر 75 نقطه پایه‌ای را رد کرد.

  • فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures گفت: «فکر می‌کنم که فدرال رزرو به اوج موضع هاوکیش خود رسیده است. همچنین سایر بانک‌های مرکزی نیز باید نسبت به اعمال سیاست‌های سخت‌گیرانه اقدام کنند. به نظر می‌رسد دلار آمریکا تقریبا به سقف خود رسیده باشد زیرا سایر بانک‌های مرکزی مانند بانک مرکزی ژاپن و بانک مرکزی اروپا نمی‌توانند بیش از این تورم را نادیده بگیرند.»
    او افزود: « با این که فدرال رزرو هاوکیش به نظر می‌رسد، اما در واقعیت خیلی دیر و با شدت بسیار کمی در حال اعمال سیاست‌های سخت‌گیرانه است. همچنین بانک مرکزی اروپا نیز نسبت به اعمال سیاست‌های سخت‌گیرانه مردد است، و چین و ژاپن نیز هر دو هنوز در حال ادامه دادن سیاست‌های تسهیل کمی هستند. بنابراین شرایط پولی اقتصاد همچنان مساعد است.»
    او همچنین افزود: « نوسانات فزاینده در بازارهای سهام همچنین از چشم‌انداز صعودی طلا در هفته آینده حمایت می‌کند.»
    وی گفت: «در ابتدا وقتی بورس افت می‌کند، طبیعی است که از طلا به عنوان منبع تامین نقدینگی استفاده شود، اما بعد از آن طلا به بیمه‌ و پناهگاهی امن در برابر کاهش قیمت دارایی‌ها تبدیل می شود.»

این هفته 17 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. از میان شرکت کنندگان، شش تحلیلگر یا معادل 53 درصد، انتظار افزایش قیمت طلا در هفته آینده را داشتند. در عین حال، چهار تحلیلگر یا معادل 35 درصد، برای طلا در کوتاه‌مدت انتظار نزول داشتند و دو تحلیلگر یا معادل 12 درصد، انتظار شرایطی خنثی را داشتند.

در همین حال، 1049 نفر در نظرسنجی آنلاین Main Street شرکت کردند. از این تعداد، 637 نفر یا معادل 61 درصد، به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. 245 نفر دیگر یا معادل 23 درصد، انتظار کاهش قیمت را داشتند، و 162 نفر یا معادل 16 درصد، در کوتاه‌مدت انتظار شرایطی خنثی را داشتند.

نظرسنجی طلااین تغییر احساسات ریسک‌پذیری در حالی رخ می‌دهد که قیمت طلا با 1.5 درصد کاهش نسبت به هفته گذشته به سطح 1883.40 دلار در هر اونس رسیده است.

  • کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management، گفت او نیز در هفته آینده به دنبال کاهش ارزش دلار آمریکا از بالاترین سطح در 20 سال اخیر است.
    او افزود: «دلار آمریکا در برابر چندین ارز به شرایط بیش‌خرید رسیده و اکنون شروع به کاهش کرده است. این موضوع ممکن است شروع اصلاحی باشد که می‌تواند بخشی از فشارهای فروش اخیر طلا را کاهش دهد.»

با این حال، همه تحلیلگران نسبت به طلا در کوتاه‌مدت خوش‌بین نیستند.

  • دارین نیوسام، رئیس Darin Newsom Analysis گفت که اساساً دلیلی وجود ندارد که دلار آمریکا اکنون به سقف خود رسیده باشد زیرا فدرال رزرو همچنان تهاجمی ترین بانک مرکزی در اقتصاد جهانی است.
    او گفت:《اشتغال پایدار است و از اقتصاد حمایت می‌کند، بنابراین فدرال رزرو دلیلی برای توقف افزایش نرخ بهره ندارد. این امر باعث حمایت از دلار آمریکا خواهد شد.》
  • شان لوسک، یکی از مدیران Walsh Trading، گفت فکر نمی‌کند ارزش دلار آمریکا به این زودی‌ها به طور قابل توجهی کاهش یابد.
    وی افزود: در بازارهای ارز، تمام توجهات به دلار است. در نهایت، طلا در یک روند نزولی قرار دارد و من فکر نمی‌کنم که به این زودی پایان یابد.
    در حالی که طلا هفته آینده ممکن است با مشکل مواجه شود و حمایت حدود 1850 دلار در هر اونس را آزمایش کند، لوسک گفت که در بلندمدت، او همچنان نسبت به طلا صعودی است.
    وی گفت: شکی نیست که طلا در پایان این مسیر، معامله بزرگی خواهد بود، اما در حال حاضر سرمایه گذاران باید صبور باشند.

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

2 دیدگاه در “آیا فدرال رزرو در اوج موضع هاوکیش خود است؟ معامله‌گران بازار طلا می‌گویند بله!
  1. عرفان گفت:

    این هفته طلا تا 1814 نزول بعد صعودی میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟