مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

آمار فرصت‌های شغلی و گردش نیروی کار (JOLTS) چیست و چه تاثیری در فارکس دارد؟

آمار فرصت‌های شغلی

آمار فرصت‌های شغلی و گردش نیروی کار (JOLTS) گزارشی ماهانه درباره آمار فرصت‌های شغلی خالی و ترک شغل است، از جمله تعداد کارگرانی که بصورت داوطلبانه کار را ترک می‌کنند. این گزارش توسط اداره آمار کار (BLS) وزارت کار ایالات متحده تهیه می‌شود.

BLS بیش از 20 هزار کسب‌وکار و اداره دولتی را بررسی می‌کند تا تعداد مشاغل، استخدام‌ها و جدایی از شغل‌ها را که در گزارش ماهانه اشتغال ایالات متحده گنجانده شده است، تخمین بزند.

جدایی از شغل‌ها شامل سه دسته می‌شود: ترک شغل یا استعفای داوطلبانه، تعدیل نیرو یا اخراج، و سایر جدایی از شغل‌ها مانند فوت و بازنشستگی.

تعداد فرصت‌های شغلی خالی بطور گسترده تابعی از تقاضا برای نیروی کار است، در حالی که نرخ ترک شغل‌ها تا حدودی تابعی از تقاضا برای پیدا کردن شغل است. استخدام‌ها و جدایی‌ از شغل‌ها می‌تواند برای سنجش گردش نیروی کار استفاده شود.

JOLTS ضمیمه‌ گزارش شغلی ماهانه دفتر آمار کار است، و آمار حقوق و دستمزد ایالات متحده و نرخ بیکاری را تخمین می‌زند. داده‌های JOLTS تقریباً یک ماه پس از گزارش ماهانه مشاغل، برای همان دوره زمانی_که مدت زمان مرجع نامیده می‌شود_ منتشر می‌شود.

نکات کلیدی
  • JOLTS یک نظرسنجی ماهانه در مورد فرصت‌های شغلی خالی، استخدام‌ها و جدایی از شغل‌ها است که توسط دفتر آمار کار وزارت کار ایالات متحده منتشر می‌شود.
  • داده‌های فرصت‌های شغلی خالی تقاضا برای نیروی کار را می‌سنجد، در حالی که تعداد ترک شغل‌ها یا جدایی‌های داوطلبانه و نرخ آنها، گردش نیروی کار را می‌سنجد.
  • فرصت‌ شغلی خالی در واقع موقعیتی است که یا در دسترس باشد، یا نیروی کار بتواند ظرف 30 روز کار خود را آغاز کند یا کارفرما به طور فعال در تلاش باشد تا از خارج از سازمان آن فرصت شغلی را پر کند. فرصت‌های شغلی خالی، شامل کارهای پاره‌وقت و موقت نیز می‌شود.

آشنایی با JOLTS

داده‌های JOLTS ماهانه، به صورت فصلی و غیرفصلی تنظیم می‌شود و همچنین به منطقه، صنعت و تعداد نیروی کار نیز تقسیم‌بندی می‍‌شود.

برای تهیه گزارش JOLTS، دفتر آمار کار از بین بیش از 9.4 میلیون کسب‌وکار نمونه‌ای شامل 20700 کسب‌وکار غیر از کسب و کارهای کشاورزی و کارفرمای دولتی را برای پاسخ به سؤالات نظرسنجی درباره تعداد کل نیروهای کسب‌وکار، فرصت‌های شغلی جدید، استخدام و جدایی از شغل‌ها، انتخاب می‌کند.

فرصت‌های شغلی جدید شامل همه فرصت‌های شغلی خالی از جمله تقاضا برای شغل‌های پاره‌وقت یا موقت می‌شود و در پایان ماه مرجع با معیارهای زیر منتشر می‌شود:

  • موقعیت شغلی وجود داشته باشد، و کار هم برایش فراهم باشد.
  • کارگر ظرف مدت 30 روز بتواند شروع به کار کند.
  • کارفرما به طور فعال برای فرصت شغلی مورد نظر به دنبال افراد خارج از سازمان باشد.

برآوردهای اشتغال JOLTS به صورت ماهانه، نسبت به داده‌های نظرسنجی “آمار اشتغال فعلی (CES)” که برای تهیه گزارش مشاغل ماهانه استفاده می‌شود، تهیه یا نسبت به آن تعدیل می‌شود و سپس از نسبت اشتغال JOLTS به CES برای تنظیم سایر داده‌های JOLTS استفاده می‌شود. داده‌های JOLTS نسبت به داده‌های CES به صورت سالانه نیز بازبینی می‌شود. زیرا حدود یک سال طول می‌کشد تا یک کسب‌وکار جدید در پایگاه داده‌های دولتی که برای انتخاب نمونه‌های نظرسنجی JOLTS استفاده شده، ظاهر شود.

دفتر آمار کار در سال 1999 شروع به جمع‌آوری داده‌های JOLTS و در سال 2002 شروع به انتشار نتایج نظرسنجی کرد.

JOLTS و استعفای بزرگ

“استعفای بزرگ” افزایش نرخ استعفا را از سال 2021، یعنی زمانی که اقتصاد و بازار کار ایالات متحده از رکود ناشی از همه‌گیری COVID-19 بهبود یافت توصیف می‌کند. این نرخ استعفا شامل جدایی‌های داوطلبانه از مشاغل، به غیر از آمار بازنشستگی می‌شود.

نرخ ترک شغل پس از کاهش شدید به 1.6 درصد در آوریل 2020، تا ماه دسامبر به 2.4 درصد بازگشت، یعنی همان جایی که 11 ماه قبل از شیوع بیماری همه‌گیر قرار داشت. بعد از آن نیز، نرخ ترک شغل همچنان به افزایش ادامه داد و در نوامبر 2021 به رکورد 3% رسید و در ماه بعد و همچنین در مارس 2022 نیز در همان سطح باقی ماند.

به طور مطلق، تعداد کارگرانی که به دلایلی غیر از بازنشستگی شغل خود را ترک کردند، در مارس 2022 به 4.5 میلیون نفر رسید که نشان‌دهنده افزایش 152 هزار نفری نسبت به ماه فوریه بود. 11.55 میلیون فرصت شغلی ایجاد شده در پایان ماه مارس نیز بالاترین رکورد ثبت شده بود که برابر 7.1 درصد از کل فرصت‌های شغلی پر شده و پر نشده است.

برخی از اقتصاددانان معتقدند كه دلیل استعفای بزرگ می‌تواند توسط بازار شغلی قوی در دوران بهبودی از رکود Covid-19 توجیه شود. بازار کار قوی، کارگران را قادر می‌سازد که شغل خود را برای موقعیت‌های بهتر ترک کنند، یا کسب و کار جدیدی راه‌اندازی کنند، بدون اینکه نگران باشند که اگر اوضاع به خوبی پیش نرفت، می‌توانند شغل جدیدی پیدا کنند یا خیر.

در ماه مارس سال 2022 آمار Jolts برای فرصت‌های شغلی و جدایی‌های داوطلبانه از اشتغال، از بالاترین نرخ‌ ترک شغل که با نام “استعفای بزرگ” شناخته می‌شود نیز بیشتر شد و به اوج خود رسید.

از طرف دیگر، آمار اشتغال غیرکشاورزی تا مارس 2022 به 99 درصد از سطح خود در فوریه 2020 رسید، اما نرخ مشارکت نیروی کار با سرعت کمتری بهبود یافت و از 61.4 درصد در ژانویه 2021 به 62.4 درصد تا مارس 2022 رسید. و هنوز فاصله قابل توجهی با 63.4 درصد در فوریه 2020 دارد. عرضه اندک نیروی کار آماده، رقابت برای نیروی کار را در میان کارفرمایان افزایش داده است و به نرخ ترک کار دامن می زند.

دلایل دیگر در مورد استعفای بزرگ شامل مواردی از قبیل وخیم‌تر شدن شرایط کار در دوران بیماری همه‌گیر گرفته، تا تغییر گسترده اولویت‌های شخصی در پی آن می‌شود. در هر صورت، دلیل اصلی آن هرچه که باشد تا زمانی که بازار کار، قوی باقی بماند داده‌های JOLTS به عنوان یک سنجه از تقاضا برای نیروی کار و گردش نیروی کار، از نزدیک مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

برای آشنایی بیشتر، در ادامه مثالی از انتشار داده‌های JOLTS در تقویم اقتصادی را بررسی خواهیم کرد.

تقویم اقتصادیدر اینجا می‌توان نمونه‌ای از آمار JOLTS ایالات متحده برای ماه ژوئن 2020 را مشاهده کرد که در روز دوشنبه 10 آگوست منتشر شد. در این گزارش ما می‌توانیم جزئیات مختلف داده‌ها از جمله آمار ماه مه، آمار مورد انتظار، و آمار واقعی 5.89 میلیونی را که بالاتر از انتظارات و همچنین بالاتر از آمار ماه مه بوده است، ببینیم.

اگرچه اهمیت برای این مورد خاص پایین بود، اما به دلیل پیامدهای ویروس همه‌گیر، به ویژه در ایالات متحده، که دچار رکود اقتصادی عظیم و بیکاری گسترده شده بود، بازار به دنبال هر گونه نشانه‌ای بود که ببیند آیا مشاغل در حال بهبود هستند یا خیر. این آمار نشانه مثبتی از بهبود فرصت‌های شغلی در بازار کار بود.

این بدان معناست که شرکت‌های ایالات متحده اطمینان دارند که در حال بهبودی از بیماری همه‌گیر و تا حدی در حال رشد هستند و برای پر کردن فرصت‌های شغلی جدید ایجاد شده در سازمان‌ به نیروی انسانی اضافی نیاز دارند.

به طور کلی، هر گونه افزایش در آمار فرصت‌های شغلی برای اقتصاد ایالات متحده خوب است و بنابراین انتظار خواهیم داشت که شاخص‌های سهام ایالات متحده افزایش یابد. این امر برای رشد دلار آمریکا نیز خوب است. و برعکس، وقتی می‌بینیم که آمار فرصت‌های شغلی کمتر منتشر می‌شود، برای اقتصاد ایالات متحده و همچنین برای بازارهای سهام ایالات متحده و دلار نیز بد خواهد بود.

بنابراین، در زمان‌های خاص، نباید اهمیت داده‌های با نوار اهمیت پایین (زرد) را که در زمان عادی تاریخ با واکنش خنثی‌ بازار مواجه شده‌اند، نادیده بگیریم، حتی برای آمار اقتصادی ایالات متحده یا هر اقتصاد دیگری. باید این را در نظر داشته باشید، به خصوص تا زمانی که بیماری همه‌گیر کامل از بین برود و همه چیز به نوعی به حالت عادی بازگردد، گاهی اوقات حتی انتشار یک داده با درجه اهمیت پایین می‌تواند نوسانات شدیدی در بازار ایجاد کند.

منبع Investopedia

 

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

بیشتر بخوانید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟