مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

آیا واقعا دوره های آموزش معامله گری ارزش خریدن دارند؟

دوره آموزش معامله‌گری

بیایید روراست باشیم…مثل روز روشن است که همه به دنبال بهترین دوره آموزش معامله‌گری هستند تا سریع‌تر پول دربیاورند! اما یکی از سوالات کلافه‌کننده در این مبحث جذاب این است که «کدام دوره معامله‌گری از همه بهتر است؟» یا اینکه «کدام دوره معامله‌گری را باید بخرم؟» اما سوال اصلی شاید این باشد: «آیا خرید دوره آموزش معامله گری اساسا یک گزینه منطقی است؟» یا «می‌توان بدون صرف هزینه و مجانی هم آموزش لازم را دریافت کرد؟ »

وارد شدن به دنیای معامله‌گری زمان و تلاش زیادی می‌طلبد و می‌تواند یک کار دلهره‌آور باشد. پس اولین واقعیت این است که هر چیزی که بتواند منحنی یادگیری شما را کاهش دهد، منجر به کسب درآمد سریع‌تر شما می‌شود.

اما چیزی که ممکن است شما را شگفت‌زده کند این است که: هیچ «بهترین دوره معامله‌گر» وجود ندارد، فقط «بهترین برای شما» وجود دارد. خب این به چه معناست؟ اینجا همان جایی است که بسیاری از معامله‌گران دچار سوءبرداشت می‌شوند.

قبل از خرید یک دوره آموزشی باید بدانید که از یک دوره چه انتظاراتی دارید. از یک دوره چه می‌خواهید؟ احتمالاً می‌خواهید پول زیادی به دست آورید که کاملا منطقی است، اما دقیقاً چگونه می‌خواهید این کار را انجام دهید؟

اگر کسی را پیدا کردید که واقعا معامله می‌کند و فقط دنبال پول شما نیست، شرکت در دوره‌های آموزشی او می‌تواند ارزشمند را باشد. با هزینه کردن در یک دوره معامله‌گری خوب، می‌توانید منحنی یادگیری خود را به طور چشمگیری کوتاه کنید و خیلی زودتر شروع به کسب درآمد کنید.

چه معیارهایی را باید برای انتخاب دوره آموزشی در نظر بگیرم؟

اجازه دهید برخی از این معیارها را مرور کنیم. اصلا ابتدا ببینید چه چیزی را می‌خواهید معامله کنید؟ می‌خواهید سهام معامله کنید یا آپشن؟ شاید برایتان مهم نباشد و فقط می‌خواهید هر چیزی که بیشترین سود را بدهد معامله کنید! و این خیلی خوب است، حتی می‌توان در این مورد نیز صحبت کرد!

می‌خواهید بطور روزانه معامله کنید یا اهل معاملات سویینگ هستید؟ شاید بپرسید تفاوت این دو چیست؟ تفاوت در مدت زمانی است که می‌خواهید صرف معامله کردن پای کامپیوتر کنید. ممکن است در حال حاضر در موقعیتی نباشید که بتوانید این کار را انجام دهید، بنابراین، معاملات سویینگ ممکن است برای شما مناسب‌تر باشد.

عامل مهم دیگری که باید در نظر بگیرید، اندازه حساب شما است. حسابتان کوچک است یا بزرگ؟ این مورد بسته به اینکه هدف شما چیست، مهم است. آیا برای رشد حساب معامله می‌کنید، به این معنی که می‌خواهید سرمایه خود را افزایش دهید یا برای کسب درآمد معامله می‌کنید؟

آیا می‌خواهید یک استراتژی برای معامله‌کردن با یک حساب بزرگتر داشته باشید، مانند یک حساب 200 تا 400 هزار دلاری؟ یا در مرحله‌ای از معامله‌گری خود هستید که یک حساب نسبتاً کوچک در حدود 5 هزار یا 10 هزار دلار دارید و می‌خواهید آن را رشد دهید؟

بیشتر بخوانید: چگونه یک حساب معاملاتی کوچک را با موفقیت رشد دهیم؟ 

اینها معیارهای مهمی هستند که باید هنگام تصمیم‌گیری در مورد اینکه بهترین دوره برای شما کدام است، در نظر بگیرید. هیچ دوره معامله‌گری یکسانی وجود ندارد. یعنی زمانی که کسی به شما بگوید: «من یک دوره آموزش معامله‌گری عالی برای شما دارم.» بای در درست بودن این جمله شک کنید چون تفسیر صحیح آن بستگی به معیارهای شما دارد.

واقعا مهم است که بدانید هنگام جستجو برای یک دوره آموزشی، به دنبال چه چیزی باید باشید. بگذارید چند معیار دیگر به شما ارائه دهم که می‌توانند معیارهای جهانی برای هر دوره آموزشی باشند.

برای مثال، آیا خود مدرس دوره آموزشی، یک معامله‌گر واقعی است؟ منظور این است که آیا واقعاً پول خود را در معرض ریسک سرمایه‌گذاری قرار می‌دهد؟ آیا او با یک حساب واقعی معامله می‌کند؟ یا فقط به شما نشان می‌دهد که می‌توانستید فلان معامله را انجام دهید و می‌گوید:

“نگاه کنید! اگر سهام فلان شرکت یا فلان شاخص یا فلان ارز دیجیتال را در سال گذشته می‌خریدید، اینقدر پول بدست می‌آوردید. چون الان 500 درصد ارزش آن بالاتر رفته است!”

مهم است که بدانید آیا این مربی برای کسب درآمد، معاملات واقعی انجام می‌دهد یا خیر. او چگونه پول در می‌آورد؟ بدون شک اگر مربی نتواند به عنوان یک معامله‌گر موفق شود، اگر نمی‌تواند برای درآمد معامله کند، پس نباید به دیگران آموزش بدهد. یکی از معیارهای مشخص کردن یک دوره آموزش معامله‌گری مناسب، این است که تمرین و پشتیبانی را با هم ارائه دهند.

برخی از بزرگترین مزایای گذراندن دوره‌های آموزش معامله‌گری

۱_ از اشتباهات پرهزینه جلوگیری می‌کنید: اگر به طور کامل معامله‌گری خود را به تنهایی شروع کنید، به احتمال زیاد متحمل ضررهایی خواهید شد که تنها با استفاده از روش‌ها و استراتژی‌های مناسب می‌توانید از آن جلوگیری کنید. به درستی می‌توان گفت که از دست دادن پول در ابتدا اجتناب ناپذیر است و بسیاری از مردم تصمیم می‌گیرند آن پول را نوعی هزینه تحصیل در نظر بگیرند.

۲_ در این فرآیند اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنید: معامله‌گری سودآور همیشه شامل دنبال کردن فرآیندی است که به نحوی زمان و نحوه ورود به معامله را مشخص می‌کند. اگر نمی‌دانید چه کار می‌کنید، همانطور که اگر مبتدی هستید، این احتمال وجود دارد که نتوانید به هیچ برنامه مشخصی پایبند باشید، زیرا به سادگی به روش‌های خود به اندازه کافی اعتماد ندارید. اگر در عوض، روشی با سابقه خوب به شما معرفی شود، به احتمال زیاد به قوانین تعیین شده خود پایبند خواهید بود.

۳_ خیلی زودتر به سود خواهید رسید: یادگیری معامله‌گری به تنهایی، مستلزم آزمون و خطای زیادی است و در این فرآیند هر پولی که به دست آورید نتیجه مهارت نیست، بلکه شانس خالص است. با کمک یک دوره آموزشی خوب (و البته منصفانه!)، موفق خواهید شد و در نهایت هزینه اولیه دوره را جبران خواهید کرد.

همانطور که می‌بینید، گذراندن دوره آموزش معامله‌گری مزایای زیادی دارد، به شرطی که اطلاعاتی مرتبط را به شما آموزش دهد. با این حال، اگر فقط می‌خواهید استراتژی‌های معاملاتی عملی را یاد بگیرید و نه چیز دیگری، ممکن است برخی دوره‌ها با نیازهای شما مطابقت نداشته باشند.

آیا واقعا دوره های آموزش معامله گری ارزش خریدن دارند؟

 

پس آیا دوره‌های آموزش معامله‌گری ارزش هزینه کردن را دارند؟

همه شما می‌دانید که منابع رایگان زیادی در این زمینه وجود دارند، به خصوص در سایت یوتیوب یا (اگر بخواهیم کمی زیر پوستی تبلیغ هم بکنیم، همین سایت UtoFX برای شما فارسی‌زبان‌ها! ) در مجموع، مهم این است که بدانید برای شروع، اجباری به خرید یک دوره آموزشی وجود ندارد، به خصوص اگر مبتدی هستید یا تازه شروع کرده‌اید.

ابتدا باید یک درک اساسی در این زمینه پیدا کنید. باید برخی از اصول اولیه مانند نحوه ثبت سفارش، فرق بین گزینه call و put، و تتا در آپشن چیست، را بیاموزید. اگر بخواهیم روراست باشیم، برای یادگیری این اصول پایه‌ای، نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای به احد ناسی ندارید!

نکته مهم بعدی این است: آموزش با دوره‌های معاملاتی یا بدون دوره‌های معاملاتی؟ دوره‌های معاملاتی جادو نمی‌کنند که بتوانند همه مشکلات شما را حل کنند، و دلیلش این است که معامله‌گری یک مهارت است. در موردش فکر کنید، چگونه یک مهارت را کسب می‌کنید؟ آیا فقط با خواندن یک کتاب یا تماشای یک ویدیو مهارت کسب می‌کنید؟ خیر، در واقع باید شروع به انجام آن کنید!

مثلا اگر می‌خواهید نقاشی یاد بگیرید، آیا فقط با خواندن یک کتاب در مورد نحوه نقاشی کردن، تبدیل به نقاش بزرگی می‌شوید؟ نه! باید نقاشی کنید.

اگر می‌خواهید یاد بگیرید چگونه گلف بازی کنید، فقط با تهیه یک کتاب در مورد گلف، می‌توانید به طور جادویی گلف بازی کنید و در مسابقات شرکت کنید؟ قطعا خیر!

معامله‌گری نیز این چنین است…

معامله‌گری مانند هر مهارت دیگری است، بنابراین با وجود اینکه شکست خوردن ناخوشایند است اما هیچ میانبری برای موفقیت وجود ندارد. باید دست به کار شوید. ممکن است چیزی که شما می‌خواستید بشنوید، این نباشد، اما اگر امیدوار بودید که می‌توانید یک دوره جادویی پیدا کنید که به طور خودکار برای شما پول به دست آورد، صادقانه بگویم که چنین چیزی وجود خارجی ندارد.

یک دوره معامله‌گری، اصول اولیه و نکاتی را به شما می‌آموزد، اما در نهایت خودتان باید یاد بگیرید که چگونه برای خود معامله کنید.

اما چگونه این کار را انجام دهید؟ بهترین راه برای انجام این کار استفاده از شبیه‌ساز است. از یک مثال برای درک بهتر استفاده می‌کنیم. فرض کنید یک جوان 18 ساله می‌خواهد گواهینامه بگیرد. برای این کار در آموزشگاهی ثبت‌نام می‌کند. او به همراه مربی در کنارش باید رانندگی کند. طبق برنامه باید چیزی حدود 50 ساعت رانندگی کند. هر جلسه که تمام می‌شود، مربی در برگه جلساتش یک تیک می‌زند تا کل جلسات به پایان برسد.

ای کاش برای معامله‌گران نیز چنین چیزی وجود داشت، که شخص باید حداقل 50 ساعت در یک شبیه‌ساز با یک مربی باتجربه قبل از انجام معاملات واقعی وقت بگذارد، اما متأسفانه چنین چیزی وجود ندارد. خیلی از افراد برای رسیدن به اهدافشان حاضر نیستند 50 ساعت وقت بگذارند و تمرین کنند. (به عنوان یک تبلیغ کاملا زیرپوستی دیگر بد نیست بگوییم هدف ما در مدرسه معامله‌گری یوتوفارکس پیاده‌سازی همین سازوکار است! باز هم خود دانید! )

بنابراین آیا دوره‌های معامله‌گری ارزش شرکت کردن دارند؟

برای جمع بندی آنچه قبلاً ذکر شد، باید گفت که بله، هزینه کردن برای دوره‌های معامله‌گری ارزش دارد و در اینجا دلیلش را با چند «اگر» بیان خواهیم کرد. اگر مربی یک معامله‌گر با تجربه باشد، یک دوره معامله‌گری ارزش شرکت کردن دارد.

فکرش را بکنید، اگر کسی بخواهد رانندگی یاد بگیرد، باید یک راننده با تجربه به او آموزش بدهد، باید خودش گواهینامه رانندگی داشته باشد، باید سابقه خوبی در رانندگی داشته باشد، در غیر اینصورت اجازه ندارد به کسی آموزش بدهد، چنین نتیجه‌گیری کاملا منطقی است. اگر می‌خواهید گلف یاد بگیرید، به جای اینکه از همسایه خود بپرسید، آیا یک گلف باز با تجربه استخدام نمی‌کنید؟ این موضوع خیلی مهم است زیرا در نهایت، همه ما می‌خواهیم از معامله‌گری پول در بیاوریم البته مگر اینکه جزو معدود گونه‌هایی باشید که به دنبال یافتن سریع‌ترین روش برای نابود کردن ارثیه پدری خود باشید!

حال، نکته مهم دیگر این است که اگر مربی توانایی این را داشته باشدکه میانبرهایی به شما یاد بدهد، آن دوره‌ معاملاتی ارزش هزینه کردن را دارند. منظور از این حرف چیست؟ منظور این است که شما می‌توانید هر مهارتی را به تنهایی کسب کنید. بعید نیست که اگر کتاب بخوانید، چند فیلم تماشا کنید، و سپس وقت و تلاش زیادی را صرف کنید، می‌توانید یاد بگیرید که چگونه گلف بازی کنید، اما اینجا منظور از میانبر چیست؟

میانبرها به شما در صرفه جویی در وقت و هزینه کمک می‌کنند، به خصوص در هنگام معامله‌گری. دوره معاملاتی و مربی می‌توانند به شما کمک می‌کنند تا از چند معامله بازنده جلوگیری کنید. معاملات بازنده به راحتی می‌توانند چند صد دلار، گاهی اوقات چند هزار دلار به شما ضرر وارد کنند. پس یا باید هزار دلار از دست بدهید یا اینکه چند صد دلاری برای دوره معامله‌گری هزینه کنید، کدام بهتر است؟ بهتر نیست 2 هزار دلار در یک دوره آموزشی سرمایه‌گذاری کنید تا از 20 هزار دلار ضرر جلوگیری کنید؟ بدون شک ارزشش را خواهد داشت.

تمرین و پشتیبانی در دوره‌های معاملاتی بسیار مهم هستند و اگر دوره‌ای این 2 ویژگی را نیز داشته باشد (که البته شکی نیست که مدرسه یوتوفارکس ما دارد!) ارزش شرکت کردن را خواهد داشت، منظور از این حرف این است که ابزارها، تا حدی به شما کمک می‌کنند، اما با این وجود یک امتیاز به شمار می‌روند، بنابراین اگر ابزارهایی در دوره آموزشی وجود داشته باشند، آن دوره آموزشی بسیار مفیدی است.

دوباره مثال گلف را در نظر بگیرید، اگر می‌خواهید نحوه بازی گلف را یاد بگیرید و تحت نظر یک حرفه‌ای آموزش می‌بینید، ممکن است به شما بگوید: «قبل از اینکه بری و چوب گلف بی‌کیفیت بخری، به تو می‌گویم از کجا چوب گلف درجه یک خریداری کنی.» آیا اینگونه کار شما خیلی راحت‌تر نخواهد بود؟

بدون شک تمرین کردن بسیار مهم است. یک دوره آموزشی زمانی مفید خواهد بود که به شما نکات مهمی را در مورد شروع کار ارائه دهد، سپس دقیقاً به شما آموزش بدهد که چگونه سهام و آپشن را معامله کنید. برای مثال برای معامله‌گری در بازار، باید بدانید که انواع مختلف سفارشات چیست، چگونه یک سهام را خریداری کنید و چگونه آن را بفروشید، و همچنین هدف قیمتی و حد ضرر شما کجا باید باشد؟

بسیار مهم است که یک دوره آموزش معامله‌گری به شما نشان دهد که چگونه باید معامله کنید، و همانطور که قبلاً اشاره شد، تمرین و پشتیبانی بسیار مهم هستند. در این راه شما نیاز به راهنمایی مداوم دارید.

مطمئن شوید که دوره‌های آموزش معامله‌گری متناسب با نیازهای شماست!

بسیاری از دوره‌های معامله‌گری بر آموزش قوانین مشخصی که می‌توان آن‌ها را به همان شکلی که هستند، استفاده کرد تمرکز نمی‌کنند، بلکه بر تحلیل تکنیکال رایج و نحوه استفاده از آن برای تعریف رفتار بازار تمرکز دارند. این دوره‌ها به طور کلی مفاهیم شاخص رایج، الگوهای کندلی و الگوهای نمودار را آموزش می‌دهند که دانستن آنها می‌تواند مفید باشد، اما برای تبدیل شدن به برنامه‌ای قابل معامله به کار زیادی نیاز دارد. بنابراین، همیشه باید مطمئن شوید که دوره‌هایی که خریداری می‌کنید حاوی استراتژی‌های قابل معامله هستند که با قوانین واضح تعریف شده‌اند. در غیر این صورت، شما در معرض ریسک هزینه کردن برای چیزی هستید که خیلی مبهم است و قابل معامله نیست.

وقتی در مورد استراتژی‌ها می‌پرسید، سعی کنید تا جایی که می‌توانید کنجکاو باشید. بدیهی است که آنها قوانین استراتژی را به شما نمی‌دهند، اما تجربه ثابت کرده است که طرح این سوال همچنان مهم است، زیرا بسیاری از فروشندگان دوره‌های آموزشی از کلمه “استراتژی معاملاتی” استفاده می‌کنند، حتی اگر استراتژی آنها تنها استفاده از ترکیب چند اندیکاتور با یکدیگر باشد.

یک استراتژی معاملاتی باید قوانین مشخصی داشته باشد که قابل تایید باشند. در غیر این صورت، درک اینکه آیا استراتژی واقعاً کار می‌کند یا اینکه مجموعه‌ای تصادفی از قوانین است که توسط سازنده دوره آموزشی، گردآوری شده است، بسیار سخت است.

کلاهبرداری با دوره آموزشی

چگونه در دام کلاهبردارها نیفتیم؟

در حالی که دوره‌های معامله‌گری می‌توانند عالی باشند، مهم است بدانید اکثر فروشندگان این دوره‌ها فریب‌کار هستند و فقط پول شما را می‌خواهند. متأسفانه، بسیاری از مردم متوجه این قضیه نمی‌شوند و هر روز گرفتار کلاهبرداری‌های مختلف در فضای مجازی می‌شوند.

یکی از عرصه‌های آنلاین که در آن فروشنده‌های متقلب زیادی پیدا می‌شود، همین اینستاگرام و یوتیوب است. متأسفانه، بسیاری از کسانی که تنها ویدیوهای مرتبط با معامله‌گری می‌سازند، در صدر موتورهای جستجو قرار می‌گیرند و بیشترین افراد را جذب می کنند.

در ادامه یکی از رایج‌ترین روش‌های کلاهبرداری‌های مورد استفاده توسط این نوع فروشندگان به طور مختصر برایتان شرح می‌دهیم.

چند توصیه برای پیشگیری از افتادن در دام این نوع کلاهبرداری‌ها:

۱_ مطمئن شوید که مربی خودش معامله می‌کند: بسیار مهم است که مربی‌ای که انتخاب می‌کنید در واقع با حساب خود معامله کند. معامله‌گری را نمی‌توان توسط افرادی آموزش داد که خود فرآیند معامله را تجربه نکرده‌اند. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که مربی در حال انجام برخی از فعالیت‌های معامله‌گری است، و سودآوری بلندمدت دارد.

۲_ هیچ استراتژی بی عیب و نقص و تضمینی نیست: دنبال چنین چیزی نباشید. اگر یک دوره راهی برای کسب درآمد آسان و بدون زحمت (یا حتی تضمینی!) به شما پیشنهاد می‌کند، باید سریعا از آن پیج یا سایت فرار کنید! معامله‌گری یک بازی سخت است که زمان و تلاش بسیار می‌طلبد!

3_ اگر همه معاملات به هدف برسند، این یک زنگ خطر است: به یاد داشته باشید که هر معامله‌گری در دوره‌هایی، پول خود را از دست می‌دهد. اگر به کسی برخورد کردید که روز به روز سود زیادی به دست می‌آورد، باز هم احتمالا باید فرار کنید! این احتمال وجود دارد که همه چیز ساختگی و یا به اصطلاح کلاهبرداری پامپ و دامپ (Pump and dump) باشد، که اکنون توضیح داده خواهد شد!

کلاهبرداری معروف به پامپ و دامپ:

اگر در اینترنت، به‌ ویژه یوتیوب جست‌وجو کنید، احتمالاً با برخی از فروشندگان دوره‌های معامله‌گری مواجه می‌شوید که روی سهام‌های پنی (سهام با قیمت کمتر از یک دلار) یا ارزهای دیجیتال ارزان تمرکز می‌کنند که با حجم بسیار کم معامله می‌شوند. بسیاری از اینها، البته نه همه آنها، این کار را انجام می‌دهند، زیرا به آنها اجازه می‌دهد اساساً بدون اینکه متوجه شوید، پول شما را در بازارهای مالی به عنوان یک واسطه بدزدند!

هم اکنون به چگونگی عملکرد این شیوه کلاهبرداری می‌پردازیم:

۱_ مربی به فالورهای (دنبال‌کنندگان در شبکه‌های اجتماعی) خود می‌گوید که در حال ورود به سهام یا کوین خاصی است که به دلیل نقدینگی پایین انتخاب شده است.

۲_ فشار خرید به سرعت افزایش می‌یابد زیرا بسیاری از مردم مایل به خرید آن دارایی یا اوراق بهادار هستند.

۳_ زمانی که ارزش آن بالا رفت و مربی سود فراوانی به جیب زد، می‌گوید که از بازار خارج شده است. در نتیجه، افراد زیادی اقدام به فروش سهام می‌کنند که باعث می‌شود بازار دوباره به سمت پایین حرکت کند.

به عبارت دیگر، مربی موفق شد با سود از معامله خارج شود، در حالی که فالورهای او مجبور بودند قیمت‌های پایین‌تری را بپذیرند، زیرا نقدینگی به اندازه کافی بالا نبود که بتواند معاملات بیشتری را با همان قیمت پشتیبانی کند. در واقع، شاهد بودید که چگونه مربی بدون اینکه فالورها متوجه شوند پول آنها را می‌دزدد! به همین راحتی!

و شاید بدتر از همه، همین مربی به ظاهر محترم از این سودهای بادآورده برای فریب دادن افراد بیشتری برای سرمایه‌گذاری در چنین کلاهبرداری‌هایی استفاده می‌کند!

کتاب‌های آموزشی

آیا کتاب‌های آموزشی می‌توانند اطلاعات مشابهی را ارائه دهند؟

مانند بسیاری از اطلاعات موجود در مورد معامله‌گری، نمی‌توان به هر چیزی که در کتاب‌های معامله‌گری نوشته شده است اعتماد کرد. اگرچه ممکن است یک کتاب منبع اطلاعاتی قابل اعتمادتری به نظر برسد، اما نباید تنها به این دلیل به یک کتاب اعتماد کرد.

آیا یک کتاب آموزش معامله‌گری می‌تواند جایگزین یک دوره آموزش معامله‌گری خوب شود؟ جواب منفی است. مطالعه یک کتاب معامله‌گری آموزنده و خوب در واقع بینش‌های ارزشمندی را ارائه می‌دهد و شما را در مسیر درست راهنمایی می‌کند. با این حال، بیشتر کتاب‌های مرتبط با معامله‌گری مسیر روشنی برای معامله‌گری سودآور نشان نمی‌دهند، به این معنی که هنوز کارهای زیادی وجود دارد که باید انجام داد تا به نقطه‌ای برسید که واقعا بدانید چطور به درستی معامله را انجام دهید.

یک دوره معامله‌گری روش و الگویی برای نحوه انجام معاملات پیشنهاد می‌کند، به این معنی که نیازی نیست وقت خود را صرف توسعه همان روش بکنید. درعوض، می‌توانید تلاش خود را بر آنچه واقعاً نتیجه می‌دهد متمرکز کنید، که خود فرآیند معاملات است. این یک تفاوت اساسی است!

در انتها

آیا دوره‌های آموزش معامله‌گری ارزش هزینه کردن را دارند؟ کدام دوره بهتر از بقیه است؟ پاسخ این سوالها واقعاً به نیاز شما بستگی دارد. احتمالا تا همین حالا هم برخی از شما زمان و هزینه زیادی را در دوره‌های آموزشی مختلف تلف کرده‌اید و متوجه شده‌اید که برای شما مناسب نبوده‌اند.

به همین دلیل است که همیشه قبل از خرید یا شرکت در یک دوره، باید بدانید چه اهدافی دارید. بدانید که از یک دوره چه می‌خواهید. دقیقا بدانید که در مورد چه چیزی به کمک نیاز دارید، سپس می‌توانید مورد مناسب را انتخاب کنید. توصیه ما این است که بسیاری از مفاهیم اولیه کسب‌وکاری که می‌خواهید شروع کنید، را در منابع رایگان و البته معتبر (مثل سایت و کانال UtoFX!) بیاموزید و بعد اینکه شناخت درستی از آن پیدا کردید، به فکر هزینه‌کردن بیوفتید. درنهایت، هیچ راه ساده‌ای برای یادگیری مهارت معامله‌گری وجود ندارد جز اینکه یک روش اثبات شده را از کسی که خودش کار سختی را برای رسیدن به آن متحمل شده است، دریافت کنید. در نتیجه، بله، دوره‌های معامله‌گری ارزش هزینه کردن را دارند، البته اگر بتوانید دوره مناسب را پیدا کنید ( که نیازی نیست بگوییم کجا باید دنبالش بگردید!).  آنچه که باید قبول کنید این است که معامله‌گری یک مهارت است، نمی‌توان قرص آن را خورد یا آمپول آن را تزریق کرد. پس باید برای کسب آن باید همه تلاش خود را بکنید.

 تبلیغات بیشتر؛ به مدرسه معامله‌گری یوتوفارکس بپیوندید!

 

بیشتر بخوانید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟