بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته ۱۵ تا ۱۹ فروردین: پایان مهمانی یا انتظار برای پرده دوم

نظرسنجی هفتگی کیتکو Kitco

با توجه به تمرکز بازار بر روی مذاکرات آتش بس و هاوکیش‌تر شدن فدرال رزر، وال استریت نسبت به طلا نزولی شد، چشم‌ها به مقاومت ۱۹۰۰ دلار خیره شده است

با توجه به پیشرفت احتمالی در مذاکرات آتش بس بین روسیه و اوکراین، برخی از تحلیلگران بازار سوگیری نزولی پیدا کرده‌اند و انتظار دارند که قیمت طلا در هفته آینده کاهش یابد.

نتایج آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نشان می‌دهد که اکثر تحلیلگران وال استریت در حال حاضر بر روی این فلز گرانبها دیدگاه نزولی دارند. اگرچه سرمایه‌گذاران خرد در کوتاه مدت همچنان نسبت به طلا خوش‌بین هستند اما احساسات نسبت به هفته قبل به شدت کاهش یافته است.

در حالی که تحلیلگران انتظار کاهش قیمت در هفته آینده را دارند، اما بسیاری خاطر نشان کردند که بازار در یک الگوی تثبیت جدید با حمایت اولیه بین ۱۸۸۰ تا ۱۹۰۰ دلار گرفتار شده است.

شان لوسک، یکی از مدیران والش تریدینگ، گفت که طلا در تلاش است تا حرکت صعودی جدیدی را شروع کند و او قیمت‌های پایین‌تر را یک فرصت خرید بلندمدت می‌داند.

او گفت:« چه کسی می‌خواهد وقتی همه چیز در حال افزایش قیمت است، طلا را بفروشد، سرمایه‌گذاران باید هر افت قیمت زیر ۱۹۰۰ دلار را یک فرصت خرید بدانند.»

این هفته، 18 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. از میان شرکت کنندگان، پنج تحلیلگر، معادل 28 درصد، خواستار افزایش قیمت طلا در هفته آینده شدند. در عین حال، 10 تحلیلگر معادل 56 درصد نسبت به طلا در کوتاه مدت نزولی بودند و سه تحلیلگر معادل 17 درصد نسبت به حرکت قیمت بی طرف بودند.

در همین حال ۶۰۴ رای در نظرسنجی آنلاین مین استریت اخذ شد که از این میان، ۳۳۶ نفر یا ۵۶ درصد منتظر افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. ۱۷۰ نفر یا ۲۸ درصد نظر به نزول طلا داشتند و ۹۸ نفر یا ۱۶ درصد نیز در کوتاه مدت موضع خنثی داشتند.

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته ۱۵ تا ۱۹ فروردین: پایان مهمانی یا انتظار برای پرده دوم

سنتیمنت طلا در هفته گذشته به طور قابل توجهی مثبت بود. ۷۱ درصد از تحلیلگران وال استریت و ۷۲ درصد از سرمایه‌گذاران مین استریت در هفته گذشته انتظار داشتند که قیمت‌ها رشد کنند. اما در پایان این هفته قیمت طلا حدود ۲ درصد کاهش داشت و قیمت به زیر حمایت روانی مهم ۱۹۲۵ دلار در هر اونس سقوط کرد.

  • آدریان دی، رئیس Adrian Day Asset Management، گفت که او در هفته آینده انتظار کاهش قیمت طلا را دارد چرا که ریسک جنگ در حال خروج از بازار است. با این حال وی افزود که این کاهش باید محدود باشد.
    او گفت:« طلا فاصله چندانی با روند قبل از جنگ ندارد. زمانی که بازار تمرکز خود را بر روی سیاست‌های غیر قابل اجرای بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو قرار بدهد، روند صعودی طلا از سر گرفته خواهد شد.»

قیمت طلا هفته گذشته پس از آغاز مذاکرات جدید صلح روسیه و اوکراین در استانبول ترکیه، کاهش یافت. بر اساس گزارش‌ها، اوکراین پیشنهاد اتخاذ موضع بی‌طرف را در ازای ضمانت‌های امنیتی پذیرفته است. در عین حال، روسیه نیز عملیات نظامی خود را در نزدیکی کیف و چرنهیف کاهش داده است و تمرکز نیروهای خود را در منطقه دونباس قرار داده است.

برخی از تحلیلگران انتظار دارند که سیاست پولی تهاجمی فدرال رزرو در کنار تغییر در سنتیمنت ریسک در کوتاه مدت بر فلزات گرانبها تاثیر بگذارد.

  • مارک چندلر، مدیرعامل Bannockburn Global Forex، گفت که بازارها از نزدیک صورتجلسه سیاست پولی ماه مارس فدرال رزرو در هفته آینده را دنبال خواهند کرد و هرگونه سوگیری هاوکیش در این صورتجلسه می‌تواند بر قیمت طلا تاثیر بگذارد.
    چندلر اضافه کرد که قیمت طلا می‌تواند حمایت ۱۹۰۰ دلار در هر اونس را آزمایش کند.

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟