مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

شروع مثبت سه ماهه جدید برای بازارها

شروع مثبت سه ماهه جدید برای بازارها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 12 مهر

  • شروع مثبت سه ماهه جدید برای بازارها

هفته جدید، ماه جدید و سه ماهه جدید با نوسانات بالا اما مثبت کار خود را آغاز کرد. شاخص‌های اروپایی جلسه را با رشد اندک به پایان رساندند، شاخص بازار سوئیس (SMI) تنها 0.23% رشد کرد، چرا که کردیت سوئیس (Credit Suisse) یک جلسه معاملاتی بد را با افت 0.90 درصدی به پایان رساند. سهام این موسسه در اوایل جلسه معاملاتی افت 12 درصدی را جبران کرد. این بانک، سرمایه‌گذاران را متقاعد کرد که نقدینگی کافی برای ادامه حیات دارد و یک طرح بازسازی محکم برای رشد دارد. واشنگتن پست در گزارشی نوشت: «نه، کردیت سوئیس در آستانه ورشکستگی نیست». اکنون، سرمایه‌گذاران منتظرند تا جزئیات بیشتری در مورد برنامه‌های بازسازی بانک که باید تا پایان ماه جاری اعلام شود، بشنوند.

در حال حاضر، همه ما می‌توانیم نفس عمیقی بکشیم و از جو مثبت در بازارهای مالی جهانی لذت ببریم. شاخص‌های بازار سهام اروپا و آمریکا دیروز افزایش یافتند.

شاخص داو جونز بیشترین رشد را در روز دوشنبه ثبت کرد. همچنین سهام شرکت‌های نفتی به دلیل افزایش قیمت نفت رشد کردند.

خریداران نفت شرط بندی می‌کنند که اوپک کاهش تولید حدود یک میلیون بشکه‌ای در روز را برای «ثبات» بازار نفت اعلام خواهد کرد.

همچنین گفته می‌شود عربستان ممکن است مایل به ایجاد مقداری ذخایر برای جبران نفت روسیه باشد چرا که سقف قیمتی اروپا بر نفت روسیه می‌تواند منجر به کاهش تولید روسیه شود.

اگر وضعیت بازار خوب بماند، می‌توانیم شاهد بهبود قیمت نفت به سمت 90 دلار باشیم، جایی که میانگین متحرک 50 در تایم فریم روزنه قرار داد. اما رکود جهانی و ترس از رکود، همچنان وجود دارد و می‌تواند افزایش قیمت را محدود کند.

با این حال، چهار عامل باید از قیمت نفت در میان مدت حمایت کند:

  • انتقال از گاز به نفت تقاضا برای نفت را افزایش می‌دهد.
  • ایالات متحده فروش ذخایر استراتژیک خود را متوقف خواهد کرد.
  • اقدامات اروپا برای محدود کردن قیمت نفت روسیه احتمالاً به تولید نفت روسیه ضربه خواهد زد.
  • و از توافق هسته‌ای با ایران جدیدا خبری منتشر نشده است.

اما علیرغم همه این‌ها، پیش‌بینی نمی‌شود که شاهد افزایش قیمت نفت خام به بالای 100 دلار در هر بشکه باشیم.

خبر بد، خبر خوب است

شاخص مدیران خرید بخش تولیدی گزارش موسسه ISM آمریکا کمتر از انتظارات منتشر شد. نکته جالب اینجاست که افت این شاخص به بهبود بازار کمک کرد. این نشانه مهمی است که علیرغم لفاظی‌های شدیداً هاوکیش مقامات فدرال رزرو، بسیاری از سرمایه گذاران دیگر باور ندارند که فدرال رزرو می‌تواند با سرعت فعلی به سیاست‌های انقباضی خود ادامه دهد و این ترکیب خوبی برای بهبود بازار جهانی است.

در بازار فارکس، دلار آمریکا از زمان اوج خود در سپتامبر تقریباً 3% عقب نشینی کرده است. دلار در برابر رئال برزیل بیش از 4.50% افت کرده، چرا که رئیس جمهور بولسونارو در انتخابات یکشنبه گذشته برزیل بهتر از حد انتظارات عمل کرد. او در دور دوم با لولا چپ‌گرا روبرو خواهد شد، اما لولا به احتمال زیاد موضع خود را تعدیل خواهد کرد تا راه خود را به سمت کرسی ریاست‌جمهوری هموار کند.

افزایش اخیر پوند نیز در اصلاح نزولی دلار تاثیرگذار بوده است. جفت ارز GBPUSD از سطح 1.13 عبور کرد، چرا که بازده اوراق 10 ساله بریتانیا به زیر 4% بازگشت. دولت لیز تراس یک گام کوچک از برنامه مخارج مالی بسیار نامطلوب خود عقب نشینی کرد و اعلام کرد که مالیات بر حقوق‌های کلان را کاهش نخواهد داد.

اما همچنان، شرط‌بندی‌های نزولی در برابر پوند در سطوح بالای تاریخی قرار دارند و لیز تراس باید برای معکوس کردن ستیمنت منفی پوند تلاش بیشتری انجام دهد. چرخش دیروز به سود افرادی که درآمد بالا دارند باعث صرفه جویی 2 میلیارد پوندی برای دولت خواهد شد، در حالی که برنامه «بودجه کوچک» (Mini Budget) هنوز ادامه دارد و به فشار نزولی بر اوراق قرضه دولتی بریتانیا و پوند ادامه خواهد داد.

خوشبختانه، بانک مرکزی انگلیس (BoE) نیز در حال خرید اوراق قرضه دولتی برای کمک به بریتانیا برای حرکت در آب‌های متلاطم تراس است.

اما همانطور که بلومبرگ به خوبی اشارده کرد، بانک مرکزی انگلیس در تلاش است تا ترمز بگیرید، در حالی که لیز تراس به شدت روی پدال گاز فشار می‌آورد. بنابراین به نظر می‌رسد ترمزهای کامیون انگلیس در حال بریدن هستند. نیم میلیون نفر طوماری را برای انتخابات فوری در بریتانیا امضا کردند، بنابراین بی ثباتی همچنان موضوع اصلی در بریتانیا است.

آرام شدن بانک‌های مرکزی؟

همچنین برای سرمایه گذاران دلگرم کننده است که ببینند بانک مرکزی استرالیا نرخ بهره خود را تنها 0.25% در برابر 0.50 درصدی که تحلیلگران انتظار داشتند، افزایش داد.

و این که سرمایه‌گذاران آمریکایی اخبار بد را به عنوان خبر خوب قیمت گذاری کنند، بسیار مثبت است چرا که بدان معناست که ما شاهد کاهشی در انتظارات بانک‌های مرکزی هستیم.

امروز آمار فرصت‌های شغلی و گردش نیروی کار (JOLTS) در آمریکا منتشر می‌شود و امیدواریم که اعداد کمتری را مشاهده کنیم چرا که بانک مرکزی فرصت‌های شغلی را عاملی می‌داند که می‌تواند فشار در بازار کار ایالات متحده را کاهش دهد.

سپس در روز چهارشنبه داده اشتغال ADP و در روز جمعه گزارش NFP، نرخ بیکاری و رشد دستمزدها منتشر خواهند شد. سرمایه‌گذاران امیداورند داده‌ها کمتر از پیش‌بینی‌ها اعلام شود تا رالی بازارها ادامه داشته باشد.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟