بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 30 اوت

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 30 اوت

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 8 شهریور

  • اقدامات اروپایی‌ها برای جلوگیری از افزایش قیمت انرژی

شاخص S&P 500 پس از این که در رالی فصل تابستان خود توانسته بود از محدوده مقاومتی 38.2% فیبوناچی اصلاحی عبور کند، در روند نزولی اخیر مجددا وارد محدوده تثبیت نزولی شد. شاخص نزدک 1% دیگر افت کرد و میانگین متحرک 50 در تایم فریم روزانه را لمس کرد. شاخص DAX آلمان نیز به پایین‌ترین سطح از اوایل ژوئیه رسید و 75% رشد تابستان خود را پس داد.

معاملات آتی بازار سهام آمریکا امروز وضعیت بهتری دارند اما احتمالا سنتیمنت بازار ضعیف باقی بماند چرا که پاول صریحا اعلام کرد فدرال رزرو به تشدید سیاست‌های خود تا زمانی که تورم به طور پایدار در مسیر هدف 2 درصدی باقی بماند، ادامه می‌دهد. در این مرحله، قیمت گذاری علیه بانک مرکزی آمریکا کار دشواری است.

به هر حال، تمام اتفاقات فدرال رزرو تاثیری در بخش انرژی ندارد. سهام شرکت‌های این بخش دیروز به لطف افزایش قیمت نفت، روز خوبی را سپری کردند. نفت خام ایالات متحده از میانگین متحرک 200 در تایم فریم روزانه که کمی زیر محدوده 97 دلار است، عبور کرد. اکسان‌موبیل (Exxon mobile) برای اولین بار از اواسط ژوئن 2.30% جهش کرد و به بالای 100 دلار رسید. اکسیدنتال پترولیوم (Occidental Petroleum) به بالاترین سطح از اکتبر 2018 رسید و در قیمت 75 دلار به ازای هر سهم بسته شد.

با این حال، قیمت آتی گاز طبیعی اروپا دیروز 20% کاهش یافت، چرا که آلمان اعلام کرد ذخایر گاز این کشور سریعتر از برنامه‌ها در حال پر شدن است.

اما قیمت‌های انرژی همچنان بالاست و دولت‌ها به‌طور فزاینده‌ای از قیمت‌های سرسام‌آور انرژی که اقتصادها و خانوارها را تحت فشار قرار می‌دهد، درمانده شدند و در عین حال پول زیادی را در جیب شرکت‌های انرژی می‌گذارند.

در نتیجه، سیاستگذاران اروپایی اکنون در حال آماده کردن اقدامات جدیدی برای جلوگیری از افزایش بیش از حد قیمت انرژی و جدا کردن قیمت گاز از برق هستند. این اقدامات احتمالاً شامل مالیات بر درآمدهای بیش از حد خواهد بود. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، شرکت‌های انرژی می‌توانند با کاهش تولید واکنش نشان دهند و خطر عمیق‌تر شدن بحران انرژی را به همراه داشته باشند.

آلمان و اسپانیا امروز آخرین داده‌های تورمی خود را منتشر می‌کنند. یورو تلاش زیادی می‌کند تا خود را بالاتر از محدوده برابری در برابر دلار آمریکا قرار دهد و ارقام تورمی بالاتر از حد انتظار می‌تواند به تقویت قدرت‌ اعضای هاوکیش بانک مرکزی اروپا (ECB) کمک کند.

خوشبختانه، به نظر می‌رسد که قیمت‌گذاری سخنان پاول در دلار در حال حاضر انجام شده است. این بدین معنی است که ما می‌توانیم در جبهه یورو نیز شاهد آرامش باشیم. با این حال، احتمالاً رشد EURUSD محدود خواهد ماند و ما انتظار داریم که میانگین متحرک 50 در تایم فریم روزانه همچنان به عنوان محدوده مقاومتی عمل کند.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟