بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 24 اوت

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 24 اوت

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 2 شهریور

  • افت دلار و شاخص‌های بازار سهام
  • رشد سهام شرکت‌های نفتی در پی افزایش قیمت نفت

روز گذشته دلار آمریکا به دلیل داده‌های ضعیف اقتصادی در ایالات متحده کاهش یافت. داده‌ها نشان دادند که فروش‌ خانه‌های جدید کند شده و فعالیت کسب و کارها کاهش یافته است. شاخص مدیران خرید (PMI) بخش خدمات با انقباض عمیق‌تری مواجه شد و بخش تولیدی بیش از انتظارات بازار افت داشت. هر دو شاخص به پایین‌ترین سطح از تابستان اوایل همه‌گیری ویروس کرونا سقوط کردند. با این حال دیروز داده‌های ضعیف نتوانستند اعضای داویش بانک مرکزی را از خواب بیدار کند.

شاخص‌های بازار سهام آمریکا برای سومین روز افت کردند چرا که سرمایه‌گذاران پیش از گردهمایی جکسون هول، معاملات خرید خود را کاهش می‌دهند. پیش‌بینی می‌شود در این گردهمایی اعضای بانک مرکزی آمریکا لحن داویشی که سرمایه‌گذاران به آن امیدوار هستند را نداشته باشند.

شاخص DAX نیمی از رشد ماه تابستان را پس داد

روز گذشته داده‌های بد شاخص مدیران خرید ناحیه یورو، سنتیمنت معامله‌گران بازار سهام اروپا را تیره کرد. شاخص DAX از اول هفته افت 2 درصدی داشته و در حال حاضر نیمی از رشد ثبت شده در تابستان را پس داده است. تضعیف یورو در حالت عادی باید منجر به رشد بازار سهام اروپا شود چرا که سرمایه‌گذاری را برای سرمایه‌گذاران خارجی مقرون به صرفه‌تر می‌کند، اما قابل درک است که در حال حاضر هیچ کس نخواهد ریسک عمیق‌تر شدن بحران انرژی در اروپا را تحمل کند. تمام رقابتی که در بازار سهام با یورو ضعیف‌تر پدیدار می‌شود، به دلیل افزایش فشار هزینه‌ها ناشی از بحران انرژی و احتمال رو به رشد رکود در ناحیه یورو از بین رفته است.

انتظار می‌رود که یورو کاهش بیشتری داشته باشد. شکست در جلوگیری از تضعیف یورو، واردات اروپایی، به‌ویژه واردات انرژی را برای شرکت‌ها گران‌تر کرده و فشارهای تورمی را بیشتر می‌کند. بانک مرکزی اروپا (ECB) باید تا جایی که می‌تواند سیاست‌های انقباضی را اتخاد کند، اما اگر سیاست‌های انقباضی نتوانند جلوی کاهش ارزش یورو را بگیرند، اروپایی‌ها با افزایش تورم، افزایش نرخ‌های بهره و کاهش رشد اقتصادی مواجه خواهند شد.

شاخص FTSE منتفع از بازگشت قیمت نفت

شرایط در شاخص ۱۰۰ بورس اوراق بهادار فایننشیال تایمز (FTSE 100) متفاوت است. از آنجایی که FTSE 100 بیشتر در معرض سهام حوزه انرژی و معادن قرار دارد و به همین دلیل می‌تواند یکی از گزینه‌های جالب برای پوشش ریسک باشد.

روز گذشته بار دیگر سهام شرکت‌های نفتی به دلیل رشد قیمت نفت از محدوده 93 دلار رشد کردند. اخبار مبنی بر اینکه اوپک می‌تواند تولید خود را کاهش دهد چرا که عقیده دارد قیمت نفت در دو ماه گذشته بسیار کاهش یافته، به رشد قیمت نفت کمک کرد. شاخص FTSE همراه با دیگر شاخص‌های بازار سهام اروپا و آمریکا کاهش یافت اما سهام شرکت BP بیش از 2% رشد داشت و به محدوده 470 رسید.

همچنین، آخرین داده‌های API منجر به رشد قیمت نفت و سهام شرکت‌های نفتی شد. آخرین ارقام حاکی از کاهش بیشتر از حد انتظار در ذخایر نفت آمریکا بودند. ذخایر در هفته گذشته بیش از 5 میلیون بشکه کاهش یافته، در حالی که تحلیل‌گران تنها کاهش 450 هزار بشکه‌ای را انتظار داشتند.

با وجود مشکلات رکود، نشانه‌هایی از ایجاد مومنتوم مثبت در میان خریداران نفتی وجود دارد و اولین هدف صعودی، میانگین متحرک 200 در تایم فریم روزانه در نزدیکی محدوده 96 دلار  و سپس مقاومت روانی 100 دلار است.

بازگشت قیمت نفت، همراه با افزایش قیمت در معاملات آتی گاز طبیعی، بسته به حال و هوای واقعی بازار می‌تواند دو اثر داشته باشد. از یک طرف، افزایش قیمت انرژی فعالیت اقتصادی را کاهش می‌دهد و بنابراین این مسئله می‌تواند اعضای داویش فدرال رزرو را احیا کند و این ایده را مطرح کند که فدرال رزرو اقدامات خود را برای حمایت از رشد اقتصادی کاهش دهد. اما از سوی دیگر، بازگشت قیمت انرژی، تورم و انتظارات تورمی را تقویت می‌کند و بنابراین می‌تواند اعضای هاوکیش فدرال رزرو را هوشیار نگه دارد و بر این واقعیت تأکید کند که بانک مرکزی تا زمانی که تورم به طور معنی دار و پایداری از سطوح بالای چند دهه اخیر کاهش نیابد، بانک مرکزی سیاست‌های خود را تسهیل نخواهد کرد.

در حال حاضر، جو بازار نشان می‌دهد که گزینه دوم به احتمال زیاد قیمت گذاری شده است: قیمت بالای انرژی به معنای تورم بالاتر است. تورم بالاتر به معنای فدرال رزرو هاوکیش، فدرال رزرو هاوکیش به معنای بازدهی بالاتر و بازدهی بالاتر به معنای کاهش ارزش بازار سهام است.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 24 اوت
  1. narsis گفت:

    پیش‌بینی می‌شود در این گردهمایی اعضای بانک مرکزی آمریکا لحن داویشی که سرمایه‌گذاران به آن امیدوار هستند را نداشته باشند. درود وقت بخیر این پیشبینی خودتونه؟؟ چون توی جمله قبلش گفتید بازار منتظر لحن داویش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟