بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 22 اوت

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 22 اوت

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 31 مرداد

  • رشد دلار و افزایش فشار فروش در بازار سهام
  • گردهمایی اقتصادی جکسون هول در کانون توجهات

هفته معاملاتی با سنتیمنت مختلطی آغاز شد. هفته گذشته، رالی در بازار سهام که به مدت چهار هفته ادامه داشت، پایان یافت. هفته جدید با اخبار ناخوشایندی که خشکسالی در منطقه سیچوان چین باعث قطع برق “شدید” در این منطقه خواهد شد، آغاز شد.

بانک خلق چین نرخ‌های وام برای شرکت‌ها و خانوار را کاهش داد تا تقاضا برای دریافت اعتبار افزایش یابد. شاخص سهام شانگهای اندکی افزایش یافت، اما بقیه شاخص‌ها در آسیا قرمز بودند و معاملات آتی بازار سهام آمریکا نیز کاهش یافتند.

هفته گذشته شاخص S&P 500 1.20% و شاخص نزدک بیش از 2.5% افت کردند.

این هفته تمام نگاه‌ها به گردهمایی اقتصادی جکسون هول (Jackson Hole) خواهد بود. امسال، جکسون هول ممکن است تأثیری بیشتر از حد معمولی بر سنتیمنت سرمایه‌گذاران داشته باشد، چرا که سرمایه‌گذاران واقعاً نمی‌دانند بازار به کجا می‌رود، و بازارها واقعاً نمی‌دانند فدرال رزرو چه اقداماتی انجام خواهد داد.

رشد بازار سهام در ماه ژوئیه عمدتاً ناشی از این انتظار بود که در صورت فرو رفتن اقتصاد ایالات متحده در رکود، فدرال رزرو می‌تواند سیاست خود را تسهیل کند و شروع به کاهش نرخ بهره کند. در حالی که نشانه‌هایی وجود دارند که رکود ممکن است نزدیک باشد، اما هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه فدرال رزرو شروع به کاهش مجدد نرخ‌های خود در هر مقطعی در آینده کند، وجود ندارد.

برعکس، اعضای بانک مرکزی آمریکا بیان کردند که شرایط پولی تا زمانی که نشانه‌هایی از کاهش پایدار تورم به سمت هدف 2 درصدی وجود نداشته باشد، انقباضی‌تر خواهند شد. در نتیجه در صورتی که هر چیز ناخوشایند هاوکیشی از این جلسه منتشر می‌شود شاهد رالی نزولی شاخص S&P 500 و نزدک به میانگین متحرک 100 در تایم فریم روزانه خواهیم بود.

پیش از گردهمایی جکسون هول، داده‌هایی از قبلی شاخص مدیران خرید (PMI)، سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده، تولید ناخالص داخلی آمریکا و شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE)، که معیار دیگری از تورم که توسط فدرال رزرو به دقت رصد می‌شود، منتشر خواهند شد که می‌توانند دیدگاه بهتری به ما ارائه دهند.

سقوط یورو

معامله‌گران یورو داده‌های PMI را زیر نظر خواهند داشت تا تاثیر آخرین افزایش قیمت انرژی بر فعالیت‌های اقتصادی را ببینند. روز جمعه، داده‌ شاخص تولید کننده (PPI) آلمان تکان‌دهنده بود چرا که افزایش بیش از 5 درصدی قیمت‌های درب کارخانه تنها در ماه ژوئیه، به دلیل افزایش تقریباً 15 درصدی قیمت انرژی را شاهد بودیم. شاخص PPI آلمان نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 37% افزایش یافته است.

جفت ارز EURUSD ریزش خود را ادامه داد. در حالت عادی انتشار داده‌های تورمی بیش از از انتظارات می‌تواند پیش‌بینی‌ها برای افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا را افزایش دهد و شاهد بازگشت خریداران باشیم، اما از آنجایی که بانک مرکزی اروپا معمولا دیر دست به اقدام می‌زند انتظارات هاوکیش نمی‌تواند موجب افزایش سنتیمنت یورو شوند. بعلاوه اگر شاهد غافلگیری نزولی در داده‌های PMI باشیم، یورو به راحتی می‌تواند بار دیگر پایین‌تر از نرخ برابری قرار بگیرد.

خریداران دلار مجددا قدرت را به دست گرفتند. دلار قوی‌تر نه تنها برای بقیه جهان، بلکه برای شرکت‌های آمریکایی نیز دردسرساز است، چرا که درآمدهایی که در خارج از ایالات متحده به دست می‌آورند وقتی به دلار آمریکا تبدیل می‌شوند ارزش آن‌ها کاسته می‌شود.

دلار قوی، همچنین فشار فروش در طلا را نیز افزایش می‌دهد. قیمت طلا به محدوده 1743 دلار عقب نشینی کرد. بیت کوین همچنان بالاتر از 20 هزار دلار نوسان می‌کند. اگر بازار سهام ایالات متحده، به ویژه سهام حوزه فناوری، در این هفته بازدهی خود را پس دهند، می‌توانیم شاهد سقوط بیت کوین به زیر محدوده 20 هزار دلار نیز باشیم.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟