بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 29 اوت

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 29 اوت

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 7 شهریور

  • افت بازار سهام آمریکا در پی سخنرانی پاول

سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در نشست جکسون هول آشوبی در بازارهای سهام را در روز جمعه به پا کرد. پیام او کاملاً واضح بود: تورم باید کاهش یابد، حتی اگر در این روند برای خانوارها و مشاغل دردسر ایجاد شود.

روز جمعه شاخص S&P500 بیش از 3% افت کرد و به زیر محدوده میانگین متحرک 100 در تایم فریم روزانه رسید. این شاخص در حال حاضر حوالی 4060 معامله می‌شود. شکست این محدوده حمایتی به معنی پایان رالی ماه تابستان خواهد بود. در این صورت محدوده میانگین متحرک 50 در تایم فریم روزانه که کمی پایین‌تر از محدوده 4000 است، محدوده حمایتی مهم بعدی خواهد بود.

در سمت دیگر، نزدک بیش از 4% افت کرد چرا که سهام حوزه تکنولوژی بیشتر نسبت به افزایش نرخ بهره حساس هستند. این شاخص پایین‌تر از میانگین متحرک 100 در تایم فریم روزانه  و محدوده حمایتی رالی تابستان قرار دارد و وارد محدوده تثبیت نزولی شده است.

پاول همچنین به انعطاف‌پذیری شگفت‌انگیز بازار کار ایالات متحده اشاره کرد و اعلام کرد فدرال‌رزرو کاهش خاص در ارقام اشتغال را تحمل می‌کند.

بنابراین، داده‌های اشتغال این هفته قدرت احیای بیشتر اعضای هاوکیش فدرال رزرو را دارد.

انتظار می رود گزارش NFP که در روز جمعه منتشر می‌شود یک ماه دیگر نزدیک به 300000 اعلام شود. طی چهار ماه گذشته، داده‌ها به وضوح از انتظارات بازار فراتر رفتند. به خصوص در ماه گذشته رقم منتشر شده بیش از نیم میلیون شغل جدید اعلام شد، در حالی که پیش‌بینی‌ها حدود 250000 بودند.

اگرچه اخبار تعدیل نیروها در چند ماه گذشته باید در برخی موارد در داده‌های مشاغل ایالات متحده منعکس شود، اما هنوز زود است که فدرال رزرو را در مورد مشاغل از بین رفته، تحریک کنیم. بنابراین، حتی اگر عدد ناامیدکننده‌ای را شاهد باشیم، خبری از اعضای داویش فدرال رزرو نخواهد بود و به همین دلیل انتظار داریم که اصلاح نزولی عمیق‌تری در بازار سهام و اصلاح بیشتری در رالی تابستانی را داشته باشیم.

رشد مجدد دلار

بازده اوراق 2 ساله خزانه داری آمریکا نزدیک به 2.5% رسید و بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا در پی سخنرانی پاول افزایش یافت. اما عملکرد قیمت در اوراق ایالات متحده نسبت به بازار سهام کمتر تهاجمی بود، چرا که دارندگان اوراق قرضه بلندمدت از بازده 3% نسبتاً راضی به نظر می‌رسند. نزدیک به آستانه 3% ، فشار فروش در بازار سهام، سرمایه‌ها را به سمت دارایی‌های دولتی کم ریسک‌تر سوق می‌دهد.

در بازار فارکس اما شاهد افزایش قدرت دلار بودیم. سخنرانی پاول منجر به رالی دلار شد و خریداران دلار در حال حاضر محدوده 110 را زیرنظر دارند. در حالی که دیگر بانک‌های مرکزی سراسر جهان نیز لحن هاوکیشی دارند، اما لحن هاوکیش بانک مرکزی آمریکا به مراتب شدیدتر است و همین امر واگرایی سیاسی را افزایش داده است.

سایر بانک‌های مرکزی بزرگ نیز لحن هاوکیش دارند، اما نسبت به فدرال رزرو کمتر تهاجمی هستند. به عنوان مثال، اعضای بانک مرکزی اروپا به طور فزاینده ای طرفدار سیاست پولی انقباضی‌تر، به منظور مبارزه با دلار قوی که به یک دردسر جدی تبدیل شده، هستند.

فعالیت‌ها در بازارهای پولی ناحیه یورو احتمال 50 درصدی را برای افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره در ماه سپتامبر در نظر گرفتند. اما حتی این میزان افزایش نرخ بهره خریداران یورو را تشویق نمی‌کند. یورو در برابر دلار آمریکا زیر نرخ برابری معامله می‌شود و اروپایی‌ها تا دور بعدی انتشار ارقام تورم در اروپا که از فردا منتشر می‌شوند، نفس‌های خود را حبس کردند. در روز چهارشنبه، انتظار می‌رود که برآورد CPI برای اروپا به مرز 9% برسد. با توجه به افزایش سرسام‌آور قیمت‌های گاز و تضعیف یورو، احتمال بیشتری برای دیدن غافلگیری بدتر از انتظارات وجود دارد.

افزایش قیمت انرژی

افزایش قیمت گاز طبیعی اروپا همچنان ادامه دارد. قیمت گاز در معاملات آتی TTF هلند در روز جمعه 8% دیگر افزایش یافت. از ماه ژوئن قیمت گاز 340% رشد کرده است. نفت خام هفته را مثبت آغاز کرد. هفته گذشته پس از اینکه وزیر انرژی عربستان اعلام کرد اوپک از کاهش قیمت‌ها ناراضی است و میتواند تولید را محدود کند، مسائل مربوط به عرضه دوباره به قوت خود بازگشتند.

در سمت دیگر طلا نیز پس از سخنرانی پاول افت کرد و پیش‌بینی می‌شود تلاش دیگری برای شکستن محدوده 1700 دلار داشته باشد. بیت کوین نیز پایین‌تر از محدوده 20 هزار دلار قرار گرفت و پایین‌تر از خط روند صعودی فصل تابستان نوسان می‌کند. افت بیشتر بازار سهام می‌تواند فشار مضاعفی بر بیت کوین وارد کند. هدف بعدی فروشندگان بیت کوین می‌تواند محدوده 17500 دلار و سپس محدوده روانی 15 هزار دلار باشد.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟