بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل بنیادی روزانه بازار فارکس: FOMC بازار را تکان نخواهد داد

تحلیل بنیادی روزانه بازار فارکس: FOMC بازار را تکان نخواهد داد

  • مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه – تاریخ 6 مرداد (28 ژوئیه)

این احتمال وجود دارد که در جلسه بانک مرکزی آمریکا رویداد چندان مهمی رخ ندهد چرا که با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به گونه دلتا احتمالا FOMC اقدامات جدی در رابطه با کاهش خریدها را تا گردهمایی جکسون هول به تعویق اندازد. همچنین با توجه به فضای ریسک گریزی در چین به نظر می‌رسد ریسک‌ها برای دلار صعودی باشند.

دلار آمریکا: فد احتمالا بازار را تکان نخواهد داد

در نیمه اول هفته توجه سرمایه گذاران بیشتر معطوف به چین و سقوط شدید بازار سهام این کشور بود چرا که موج ریزش بازار سهام این کشور به دیگر دارایی‌های ریسکی در سراسر جهان ضربه زده است. در جلسه معاملاتی امروز آسیا مجددا سهام شرکت‌ها به دلیل اقدامات نظارتی پکن تحت فشار فروش بودند.

امروز جلسه بانک مرکزی آمریکا و تعیین نرخ بهره در کانون توجهات است. احتمالا در این جلسه شاهد رویداد خاصی نباشیم چرا که اخیرا پاول، رئیس بانک مرکزی، بار دیگر تکرار کرده افزایش تورم موقتی است و توجیه خوبی برای تغییر سیاست‌های بانک مرکزی نخواهد بود. امروز اگر در مورد زمان بندی و کاهش سرعت خرید دارایی‌ها صحبتی شود، بازارها واکنش شدیدی نشان خواهند داد چرا که حساسیت این مسئله در حال حاضر به شدت زیاد است. اما شیوع گونه دلتا ویروس کرونا می‌تواند دلیل خوبی برای لحن محتاطانه بانک و به تعویق انداختن بیانیه کاهش خرید اورق تا گردهمایی جکسون هول در اواخر اوت باشد. برخی اقتصاد دانان عقیده دارند فشارهای تورمی از چیزی که بانک مرکزی فکر می‌کند، پایدارتر خواهند بود و احتمال این که فد برای اولین بار نرخ بهره را در سال 2022 افزایش دهد بسیار محتمل است.

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس را از اینجا مطالعه کنید
 تحلیل تکنیکال فارکس 28 ژوئیه/ 6 مرداد

در بازار فارکس احتمال می‌دهیم تاثیر این جلسه دلار محدود باشد. هر چند ریسک‌ها رشد این ارز را سیگنال می‌دهند چرا که با توجه به افزایش تورم و رشد اقتصاد، بازار گمانه‌ زنی‌ها در مورد لحن هاوکیش بانک مرکزی در گردهمایی جکسون هول و افزایش نرخ بهره در سال 2022 را در پیش خواهد گرفت. علی‌رغم این که بازده واقعی دلار محدود شده است اما شرایط بازار و احتمال افت بهبود اقتصادی در سطح دنیا به نفع دلار هستند.

یورو: روند ساید

جفت ارز EURUSD همچنان حوالی 1.1800 نوسان می‌کند. علی‌رغم این که بازده واقعی دلار کاهش یافته اما جایگاه دلار به عنوان ارز امن موجب رشد این ارز شده است. همچنین برای یورو اخبار کاتالیزوری وجود ندارد و به همین دلیل این جفت ارز نمی‌تواند حرکت قاطعی داشته باشد. روز گذشته سخنان دی کاس، رئیس بانک مرکزی اسپانیا، به شدت لحن داویشی داشت. (البته با توجه به این که دی کاس عضو داویش است چندان برای بازار عجیب نبود) دی کاس اذعان کرد بانک مرکزی حتی پس از پایان همه گیری باید شکل انعطاف پذیری از برنامه QE را ادامه دهد. امروز برای یورو خبر مهمی در تقویم اقتصادی وجود ندارد. پیش‌بینی می‌شود با اعلام نرخ بهره بانک مرکزی دلار آمریکا کمی حمایت شود و جفت ارز EURUSD افت کند.

پوند: در کمال تعجب مومنتوم خوبی دارد

این هفته پوند در بین ارزهای G10 بهترین عملکرد را داشته است. کاهش آمار مبتلایان انگلیس امیدها برای درست بودن تصمیم‌ گیری دولت انگلیس برای برداشتن محدودیت‌ها را افزایش داده است. هفته آینده جلسه بانک مرکزی انگلیس را در تقویم اقتصادی داریم. ممکن است این رویداد گمانه‌ زنی‌های هاوکیش را بیشتر دامن بزند. جفت ارز EURGBP امروز می‌تواند محدوده روانی 0.8500 را تست کند هر چند که اخبار مهمی برای پوند و یورو برای امروز وجود ندارند.

دلار استرالیا: واکنش نه چندان به داده CPI

شاخص CPI سالانه استرالیا 3.8% اعلام شد و تقریبا هیچ تاثیری در بازار اوراق استرالیا و دلار استرالیا نداشت. این مسئله می‌تواند سیگنال بی میلی بازار برای قیمت گذاری لحن هاوکیش بانک مرکزی استرالیا را صادر کند. هر چند در حال حاضر فضای ریسک گریز بازار و نگرانی‌ها در مورد چین احتمالا نقش مهمی در محدود کردن رشد دلار استرالیا دارد. بانک مرکزی استرالیا تمایل دارد قبل از انجام هر گونه تغییری در سیاست‌ها شواهد بیشتری از گرم شدن اقتصاد ببینند (تمرکز این بانک بر داده‌های اشتغال است). در حال حاضر دلار استرالیا به شدت در معرض سنتیمنت چین است و ممکن است همین امر موجب نزول این ارز شود.

منبع: ING

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟