بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل هفتگی فارکس در هفته آخر مارس (۸ تا ۱۲ فروردین)

تحلیل هفتگی فارکس

  • یورو و دلار برای آمار اشتغال ایالات متحده و تورم اروپا آماده می‌شوند

فدرال رزرو همچنان هشدار می‌دهد که باید سلاح‌های بزرگتری را در نبرد خود علیه تورم به کار گیرد. معامله‌گران برای انعکاس این تغییر به سرعت در حال قیمت‌گذاری بر روی افزایش نرخ بهره هستند اما دلار سود چندانی از این رخداد نبرده است. در عوض، این ین است که در حال حاضر آسیب می‌بیند. هفته پیش رو، آمار تورم اروپا و آمار اشتغال ایالات متحده منتشر می‌شود که می‌تواند جهتگیری جفت ارز EURUSD را مشخص کند.

فدرال رزرو به جلو

مقامات فدرال رزرو اعلام کرده‌اند که آماده‌اند تا هرکاری که لازم است برای کاهش تورم انجام دهند. این بدان معنا است که نرخ‌های بهره را در سریع‌ترین زمان ممکن برای کاهش سرعت تورم در اقتصاد ایالات متحده افزایش می‌دهند، بدون اینکه اقتصاد وارد رکود شود. این پبام اخیرا بازارهای جهانی را تکان داده است.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته آخر مارس (۸ تا ۱۲ فروردین)

بازده اوراق قرضه 10 ساله کشورهای مختلف

بازده اوراق خزانه‌داری از سقف‌های پیش از همه‌گیری عبور کرده است و معامله‌گران در تلاش‌اند تا بر سیاست‌های انقباضی سریع‌تر قیمت‌گذاری کنند. در حال حاضر بازار بر روی ۷.۵ بار دیگر افزایش نرخ بهره در سال جاری قیمت‌گذاری کرده است که نرخ وجوه فدرال را تا دسامبر سال جاری به ۲.۲۵ درصد می‌رساند.

با افزایش بازده ایالات متحده، می‌توان انتظار داشت که دلار با قدرت از روی تمام ارزهای فارکس رد شود، اما این اتفاق رخ نداده است. به جای تقویت دلار، شاهد کاهش ارزش ین هستیم. به طور خلاصه می‌توان گفت که شاهد یک اثر سیگنالینگ در بازار هستیم.

هنگامی که فدرال رزرو پای خود را روی ترمز می‌گذارد،  انتظار می‌رود بقیه نیز چنین کنند. حتی در اروپا، معامله‌گران در حال شرط‌بندی بر روی افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا هستند و این مساله به خوبی در بازده اوراق قرضه اروپا نمایان است. اگرچه بانک مرکزی اروپا احتمالا کندتر از فدرال رزرو به سمت سیاست‌های انقباضی حرکت خواهد کرد، اما این قیمت‌گذاری مجدد برای عدم تغییر در نرخ EURUSD کافی بوده است.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته آخر مارس (۸ تا ۱۲ فروردین)

ین اما از این قاعده مستثنی است. بانک مرکزی ژاپن تنها بانک مرکزی بزرگی است که انتظار نمی‌رود امسال نرخ بهره را افزایش دهد. همچنین این بانک به استراتژی کنترل منحنی بازده خود متعهد است که یعنی بازده اوراق قرضه ژاپن از یک سطح معین فراتر نخواهد رفت. بنابراین با افزایش بازده اوراق قرضه خارجی، جذابیت ین کاهش می‌یابد.

دلار و آمار اشتغال

رویداد اصلی هفته آینده، گزارش اشتغال ایالات متحده در ماه مارس خواهد بود که روز جمعه منتشر می‌شود. پیش‌بینی‌ها حاکی از یک ماه خوب دیگر برای بازار کار است. انتظار می‌رود اقتصاد ایالات متحده در ماه مارس ۴۵۰ هزار شغل جدید ایجاد کرده باشد و نرخ بیکاری به ۳.۷ درصد برسد. همچنین انتظار می‌رود دستمزدها همچنان رو به افزایش باشد.

با نزدیک شدن اقتصاد به اشتغال کامل، رشد دستمزدها اکنون مهم‌ترین معیار فدرال رزرو است. این معیار به عنوان یک شاخص اولیه از تورم آتی در نظر گرفته می‌شود بنابراین افزایش این آمار برای فدرال رزرو بسیار مهم خواهد بود.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته آخر مارس (۸ تا ۱۲ فروردین)

تعداد مشاغل غیرکشاورزی در مقایسه با نرخ رشد سالانه دستمزدها

گزارش‌های اولیه اشتغال مانند آمار مدعیان بیکاری و گزارش PMI کامپوزیت نشان از یک گزارش خیره کننده در مورد آمار اشتغال دارد. گزارش PMI کامپوزیت از MARKIT نشان داد که نرخ ایجاد شغل در بالاترین سطح در یک سال گذشته بوده است.

سرمایه‌گذاران در حال حاضر به دنبال آن هستند که ببینند آیا فدرال رزرو امسال هشت بار نرخ بهره را افزایش می‌دهد یا هفت بار. یک گزارش اشتغال قوی می‌تواند انحراف را به سمت هشت متمایل کند و در نتیجه به صعود دوباره طلا کمک بنماید.

جدای از گزارش اشتغال، آمار PMI تولیدی از ISM برای ماه مارس نیز روز جمعه منتشر خواهد شد. شاخص PCE خالص نیز روز پنجشنبه منتشر می‌شود که بعید است بازار را به حرکت وادارد.

تورم منطقه یورو بالا است، اما بعید است که یورو را نجات بدهد

در منطقه یورو، آمار اولیه تورم CPI در ماه مارس روز جمعه منتشر خواهد شد. با توجه به افزایش قیمت مواد خام به خاطر جنگ اوکراین، و آمار PMI که نشان می‌داد کسب و کارها قیمت‌ها را با سرعتی بی‌سابقه افزایش داده‌اند می‌توان انتظار داشت که نرخ CPI سالانه بالاتر از ۵.۹ درصدی باشد که در ماه فوریه منتشر شد.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته آخر مارس (۸ تا ۱۲ فروردین)

نرخ تورم ناحیه یورو

اما شاید این آمار خیلی بالاتر نباشد. چرا که دقیقا در همین نقطه از سال گذشته بود که تورم با جهشی خیره‌کننده شروع به گرم شدن کرد، بنابراین در آینده افزایش شدید نرخ تورم سالانه به خاطر اثرات سال پایه ممکن است چندان بالاتر به نظر نرسد.

برای یورو، حتی یک آمار تورم بسیار بالا نیز بعید است که تغییری ایجاد کند. بازارهای پول در حال حاضر دو بار افزایش نرخ بهره در سال جاری را از سوی بانک مرکزی اروپا قیمت‌گذاری کرده‌اند که احتمالا همان مقداری است که بانک مرکزی می‌تواند بدون ایجاد رکود در اقتصاد آن را انجام دهد. رشد اقتصادی در حال حاضر کند شده است چرا که مصرف کنندگان به دلیل افزایش هزینه‌های انرژی و مواد غذایی تحت فشار هستند. انجام سیاست‌های انقباضی شدید ریسک رکود را بیش از پیش افزایش خواهد داد. این همان قماری است که بانک مرکزی نمی‌خواهد آن را انجام دهد.

در حال حاضر، متغیر اصلی برای یورو آتش بس در اوکراین است. یک آتش بس در اوکراین می‌تواند زمینه‌ساز یک بهبود خوب در اقتصاد یورو باشد. با این حال، بدون بهبود در چشم‌انداز رشد، بعید است که یورو بتواند افزایش خاصی به خود بیند.

تانکان ژاپن و PMI چین

بانک مرکزی ژاپن نیز این هفته نظرسنجی سه ماهه تانکان خود را در روز جمعه منتشر خواهد کرد. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که کسب و کارها به دلیل دست و پنجه نرم کردن با افزایش قیمت‌های انرژی و عدم اطمینان ژئوپلیتیک خوش‌بینی خود را از دست داده‌اند. در مورد ین، تا زمانی که بانک ژاپن به سمت عادی‌سازی سیاست‌های خود حرکت نکند، تصور تغییر روند دشوار است.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته آخر مارس (۸ تا ۱۲ فروردین)

نرخ رشد تولید ناخالص داخلی ژاپن در قیاس با نظرسنجی تانکان

در چین، PMIهای رسمی برای ماه مارس روز پنجشنبه منتشر می‌شوند. این آمار می‌توانند بینش خوبی از تاثیرات آخرین محدودیت‌های کرونایی چین به ما بدهند. از جنبه مثبت، دولت متعهد شده است که شیر هزینه‌کرد را برای حمایت از اقتصاد باز کند.

با وعده مقامات چینی مبنی بر افزایش محرک‌های اقتصادی، دلار استرالیا جانی تازه گرفت. اقتصاد استرالیا بهبود خوبی پیدا کرده است و نرخ بیکاری به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

با این حال، بازارها در حال حاضر بر روی افزایش نرخ بهره بانک مرکزی استرالیا در ماه ژوئن قیمت گذاری کرده‌اند و مجموع ۸ بار افزایش نرخ بهره برای سال جاری را در نظر گرفته‌اند. اما بانک مرکزی استرالیا با اشاره به اینکه دستمزدها هنوز افزایش نیافته‌‌اند، صبر را فضیلت می‌داند. بنابراین ممکن است قیمت‌گذاری بازار بسیار تهاجمی باشد.

منبع: XM

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟