بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل هفتگی فارکس در هفته چهارم می (2 تا 6 خرداد)

تحلیل هفتگی فارکس در هفته چهارم می (2 تا 6 خرداد)داده‌های PMI، صورت‌جلسه فدرال رزرو و ادامه افزایش نرخ بهره بانک مرکزی نیوزلند

ازآنجایی‌که سرمایه‌گذاران این روزها دائما در حال ارزیابی احتمال وقوع رکود هستند سنتیمنت ریسک بازار بسیار متزلزل شده است. انتشار داده PMI ماه مه احتمالا بتواند در تعیین سنتیمنت هفته‌های پیش رو کمک شایانی بکند. در ایالات‌متحده اما محرک‌های بیشتری برای دلار وجود دارد، نظیر صورت‌جلسه فدرال رزرو و انتشار داده تورمی PCE. بازارها همچنان برای تثبیت بیشتر به دنبال سقف تورم هستند. در بین بانک‌های مرکزی هم انتظار افزایش نرخ بهره از بانک مرکزی نیوزلند می‌رود.

ریسک رکود در اقتصاد ایالات‌متحده

در مورد احتمال وقوع رکود در اتحادیه صحبت‌های زیادی شده است اما در مورد ایالات‌متحده این بحث بسیار کمتر مطرح‌شده است. اما در واقعیت مشاهده می‌کنیم که رکود حتی در اقتصاد قدرتمندی نظیر ایالات‌متحده نیز شاید رخ دهد. این تغییر ناگهانی چشم‌انداز موجب کاهش شاخص دلار و قرمز پوش شدن دوباره بازار سهام شده است.

با توجه به داده‌های نسبتا زیاد ایالات‌متحده در تقویم اقتصادی هفته آتی، به دلیل چشم‌انداز رکودی، سرمایه‌گذاران نسبت به این داده‌ها بسیار حساس خواهند بود.

انتشار داده PMI در روز سه‌شنبه برای مشاهده نشانه‌هایی مبنی بر افزایش فشار صعود قیمت‌ها بر اقتصاد، افزایش هزینه وام‌گیری و رشد عدم قطعیت جهانی به‌شدت تحت نظر خواهد بود.

فروش خانه‌های جدید ماه آوریل هم در روز سه‌شنبه و سفارشات کالاهای بادوام نیز در روز چهارشنبه منتشر خواهند شد. در روز پنج‌شنبه نیز انتشار داده‌های خانه‌های در انتظار فروش و تخمین رشد GDP را داریم.

اما داده‌های روز جمعه که شامل درآمد و مصرف شخصی و PCE است توجهات را به خود معطوف کرده است. انتظار می‌رود درآمد و هزینه هر دو در ماه آوریل افزایش داشته باشند. بنابراین تمرکز اصلی روی داده PCE خواهد بود، چراکه معامله گران به دنبال نقطه اوج تورم هستند.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته چهارم می (2 تا 6 خرداد)

شاخص تورمی PCE آمریکا

فدرال رزرو امیدوار است با کاهش تورم بتواند افزایش نرخ بهره را متوقف کند. هرگونه کاهش تورم زودهنگام، در صورت‌جلسه فدرال رزرو که در چهارشنبه منتشر می‌شود موشکافی خواهد شد.

انتشار ضعیف می‌تواند موجب تشدید افت دلار شود، اما ریسک‌های صعودی نیز کم نیستند، هم ازنظر شاخص فعالیت‌های اقتصادی و هم ازنظر داده‌های قیمتی.

آیا بدبینی سرمایه‌گذاران با داده PMI اتحادیه اروپا مطابقت خواهد داشت؟

شکی وجود ندارد که سیاست‌های بانک‌های مرکزی اروپا و انگلستان در ترسناک‌ترین حالت ممکن برای سرمایه‌گذاران قرار دارند. بانک مرکزی اتحادیه قرار است نرخ‌های بهره منفی را رها کند و احتمالا اتحادیه را وارد رکود کند، بانک مرکزی انگلستان نیز پس از افزایش تورم ماه آوریل به 9%، تلاش ناامیدانه ای برای فرار از افزایش نرخ بهره 0.5% دارد.

اما باوجوداین چشم‌انداز تیره‌وتار، سرمایه‌گذاران ممکن است برخی نکات مثبت را نادیده بگیرند. به‌عنوان‌مثال اقتصاد ناحیه یورو همچنان از بازگشایی‌های پس از اومیکرون سود خواهد برد و مصرف‌کنندگان انگلیسی نیز با وجود بازار کاری رقابتی شاید کاملا از ولخرجی دست نکشیده باشند.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته چهارم می (2 تا 6 خرداد)

شاخص‌های PMI ناحیه یورو، انگلیس و آمریکا

ازاین‌رو اگر داده PMI روز سه‌شنبه حتی کمی از بهتر از انتظارات منتشر شود می‌تواند موجب تقویت هرچند اندک یورو و پوند شود. در آلمان هم معامله گران می‌توانند منتظر انتشار داده نظرسنجی وضعیت تجاری IFO باشند.

علاوه بر این موارد، انتشار قوی PMI در میان انتظارات رکود تورمی فعلی که به‌شدت بر بازارها سایه افکنده است، می‌تواند موجب بهبود حال هوای بازارها شود.

بازهم افزایش 0.5% نرخ بهره در نیوزلند

بانک مرکزی نیوزلند تنها بانکی است که در هفته آینده جلسه دارد و برای پنجمین بار آماده افزایش سیاست‌های انقباضی می‌شود. تحلیل‌گران انتظار دارند این بانک به افزایش 0.5% نرخ بهره در جلسه قبلی پایبند باشند و نرخ بهره کلی را به 2% برساند.

پس از انتشار آخرین نظرسنجی انتظارات تورمی در نیوزلند، شرط‌بندی‌ها برای افزایش دو برابری نرخ بهره افزایش داشت. هرچند این گزارش آن‌قدرها هم نگران‌کننده نیست. انتظارات تورمی یک‌ساله در حال افزایش است و به 4.9% رسیده، انتظارات تورمی دوساله اما در 3.3% ثابت مانده است. بنابراین سیاست‌گذاران پس از جلسه ماه مه ممکن است از سرعت افزایش نرخ بهره بکاهند.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته چهارم می (2 تا 6 خرداد)

یک روز قبل، معامله گران داده خرده فروشی سه‌ماهه نخست سال جاری را زیر نظر خواهند گرفت. اگر داده‌ها چندان قابل توجه نباشند و بر کاهش لحن هاوکیش بانک مرکزی نیوزلند موثر باشند، احتمال افزایش فشار فروش در NZD کاملا محتمل است.

آیا داده‌ها این هفته سکوی پرتاب آزی خواهند شد؟

در کشور همسایه استرالیا، بانک مرکزی به‌تازگی چرخه انقباضی خود را آغاز کرده است و همچنان اندازه افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن مورد بحث است. پس از گزارش اشتغال خوب ماه آوریل، انتشار PMI روز سه‌شنبه اگر به دلیل افزایش فشار هزینه‌ها و کاهش قرنطینه چین بهبود داشته باشد، می‌توان افزایشی بیش از 25 نقطه پایه در ماه ژوئن را انتظار داشت.

در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه به ترتیب داده سه‌ماهه نخست سال جاری خروجی ساخت‌وساز و هزینه‌های سرمایه‌ای منتشر شده و داده خرده‌فروشی ماه آوریل هم در جمعه منتشر خواهد شد. مخارج کسب‌وکار در نیمه دوم سال 2021 به دلیل اومیکرون به‌شدت ضعیف شده بود و افزایش در سه‌ماهه نخست سال جاری می‌تواند از تداوم بهبود اقتصادی خبر دهد.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته چهارم می (2 تا 6 خرداد)

دلار استرالیا در تلاش است تا بتواند محدوده 0.70 را پس 6 هفته کاهش در برابر دلار آمریکا باز پس گیرد. مجموعه‌ای از داده‌های مثبت می‌تواند شرایط مورد نیاز دلار استرالیا را برای این هدف فراهم کنند. بااین‌حال در ابتدای هفته آزی ممکن است از تغییرات سیاسی ضربه ببیند. 21 می روز رأی‌گیری برای دولتی جدید است. اگر حزب کارگر در برابر ائتلاف لیبرال-ملی‌گرا و نخست‌وزیر فعلی، اسکات موریسن، پیروز شود، دلار استرالیا ممکن است در برابر سایر ارزها کاهش یابد.

منبع: Xm

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟