بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل هفتگی فارکس در هفته سوم ژوئن (23 تا 27 خرداد)

تحلیل هفتگی فارکس در هفته سوم ژوئن (23 تا 27 خرداد)

هنرنمایی فدرال رزرو در طوفان جلسات بانک‌های مرکزی

در هفته آتی اغلب بانک‌های مرکزی جلسه دارند و باید منتظر تحولات بزرگی در بازار فارکس بود. مقامات فدرال رزرو تقریبا روی افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره اتفاق‌نظر دارند، بنابراین بازار منتظر پیش‌بینی‌ مقامات نسبت وضعیت آینده است. بانک انگلستان هم می‌تواند نرخ بهره را افزایش دهد اما لحن محتاطانه‌ای اتخاذ خواهد کرد. از بانک ژاپن هیچ انتظاری نداریم، اما بانک ملی سوئیس ممکن است انتظارات بازار برای اقدامات فوری را نادیده بگیرد.

فدرال رزرو دستان خود را باز خواهد گذاشت

مدت‌هاست که فدرال رزرو به افزایش 50 نقطه پایه‌ای نرخ بهره در جلسه روز چهارشنبه، و افزایشی به همین اندازه برای ماه بعد اشاره داشته است. بازار هم همه این اقدامات را در قیمت‌ها لحاظ کرد، به همین دلیل دلار منتظر صحبت‌های پاول و پیش‌بینی نرخ بهره در نمودار دات پلات خواهد ماند تا واکنشی متناسب داشته باشد.

کاهش سرعت رشد اقتصاد در ایالات‌متحده کاملا واضح است. مصرف‌کنندگان به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی تحت‌فشار قرار گرفته‌اند و پس‌اندازهای خود را برای جبران آن خرج می‌کنند، بازار مسکن هم به دلیل افزایش نرخ‌های وام مسکن زیر فشار است و شرکت‌ها هشدار داده‌اند که ممکن است برای حفظ حاشیه سود، کارگران خود را اخراج کنند.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته سوم ژوئن (23 تا 27 خرداد)

نرخ بهره فدرال رزرو

اما هیچ‌یک از این موارد جلودار فدرال رزرو برای دو مرتبه افزایش نرخ بهره در تابستان نخواهد بود. تورم در حال حاضر در سطوح بسیار بالایی قرار دارد و علی‌رغم نشانه‌های کندی اقتصاد، بانک مرکزی باید دست به کار شود. سؤال اصلی این است که در سپتامبر و پس‌ازآن چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا فدرال رزرو همچنان به تشدید سیاست‌ها ادامه خواهد داد یا با کاهش تورم و افزایش ریسک رکود امکان توقف در سیاست‌ها وجود دارد؟

به‌احتمال قوی فدرال رزرو جواب قاطعی در این مسئله به بازار نخواهد داد. سیاست‌گذاران همواره ترجیح دادند که دستانشان باز باشد، آن‌ها برای تصمیم‌گیری منتظر راهنمایی داده‌های پیش رو خواهند ماند. آن‌ها در گذشته برنامه تابستان را مشخص کرده بودند – “تشدید سیاست‌ها فعلا کافی است”. افزایش پیش‌بینی‌های نرخ بهره در نمودار دات پلات اجتناب‌ناپذیر است اما بعید است که از قیمت‌گذاری فعلی بازار فراتر رود.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته سوم ژوئن (23 تا 27 خرداد)درحالی‌که سایر ارزهای اصلی تحت‌فشار شدیدی قرار دارند، دلار بعید است که تغییری در روند صعودی خود داشته باشد. یورو زیر فشار شدید افزایش قیمت انرژی است و ین هم با عدم تشدید سیاست‌های بانک مرکزی ژاپن به صلابه کشیده شده است، پوند نیز همانند بازار سهام شدیدا متزلزل است. ناگفته نماند که وحشت حاصل از رکود اقتصادی معمولا موجب کوچ سرمایه‌ها به ارزهای ذخیره خواهد شد.

دلار تا زمانی که نشانه‌های بهبود در چشم‌انداز اقتصادی سایر نقاط جهان دیده نشود، افتی نخواهد داشت. خرده‌فروشی ماه مه هم چند ساعت قبل از تصمیم فدرال رزرو منتشر خواهد شد.

بانک مرکزی انگلستان – توقف در افزایش نرخ بهره

جلسه بانک مرکزی انگلستان در روز پنجشنبه است. بازارهای پولی در حال حاضر 25 نقطه پایه افزایش نرخ بهره را قیمت‌گذاری کرده‌اند و 30 درصد هم احتمال حرکات بزرگ‌تری – افزایش 50 نقطه پایه‌ای – می‌دهند. مسلما حرکات بزرگ‌تر منطقی نخواهند بود.

بانک مرکزی در جلسه ماه گذشته هم به دلیل ریسک رکود در وضعیت قرمز قرار داشت. برخی اعضا علی‌رغم تورم بالا از توقف در روند افزایش نرخ بهره حمایت کردند. از آن زمان این نگرانی با انتشار داده‌های اقتصادی تائید شد و نظرسنجی‌ها هم نشان از کاهش شدید رشد اقتصادی داشتند.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته سوم ژوئن (23 تا 27 خرداد)

شاخص PMI انگلیس در قیاس با نرخ رشد تولید ناخالص داخلی این کشور

بانک مرکزی انگلستان زمانی که شرایط اقتصادی‌اش عالی بود هم نرخ بهره را 0.5 درصد افزایش نداد، حال با این شرایط وخیم چرا باید چنین کاری کند؟ این مسئله برای پوند ریسک نزول بیشتری به همراه دارد، چراکه موجب ناامیدی افرادی خواهد شد که به دنبال حرکات بزرگ‌تری هستند.

قیمت‌گذاری فعلی بازار (6 مرتبه افزایش 25 نقطه پایه‌ای در 5 جلسه آتی) بسیار تهاجمی به نظر می‌رسد، بنابراین موقعیت بسیار خوبی برای بازنگری این انتظارات فراهم است، مخصوصا اگر بانک مرکزی بر احتمال توقف سیاست‌های انقباضی تأکید کند. آمار تولید ناخالص داخلی ماه آوریل در روز دوشنبه و گزارش اشتغال هم در روز سه‌شنبه منتشر خواهند شد.

بانک مرکزی سوئیس زیر سایه بانک مرکزی اروپا

بانک مرکزی سوئیس در روز پنج‌شنبه جلسه دارد و این جلسه می‌تواند مهم‌ترین جلسه در سال‌های اخیر باشد، چراکه بازار به‌احتمال 70 درصد افزایش فوری نرخ بهره را از این بانک انتظار دارد.

تورم بالاخره در سوئیس افزایش یافت و با بیشترین سرعت خودش طی 14 سال گذشته در حال پیشروی است، هرچند قسمت عمده این افزایش مدیون قیمت انرژی و مواد غذایی است. دستمزدها اما افزایشی نداشتند و به همین علت مارپیچ دستمزد قیمتی در کار نخواهد بود، پس درنتیجه هیچ عجله هم برای افزایش نرخ بهره وجود نخواهد داشت.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته سوم ژوئن (23 تا 27 خرداد)

تورم سوئیس

تعلل بانک مرکزی سوئیس تا جلسه بعدی در سپتامبر، برای شروع چرخه افزایش نرخ بهره به نظر منطقی‌تر است، چراکه با این کار می‌تواند یک‌قدم از بانک مرکزی اروپا عقب بماند و از تقویت بیش‌ازاندازه فرانک جلوگیری کند.

بانک مرکزی ژاپن علاقه‌ای به این مهمانی ندارد

تنها بانک مرکزی بزرگی که به افزایش نرخ بهره حتی فکر هم نمی‌کند، بانک مرکزی ژاپن است، که جلسه خود را در روز جمعه برگزار خواهد کرد. اکثر مقامات بانک مرکزی اخیرا به‌صورت علنی عدم‌تغییر سیاست‌های این بانک در این جلسه را اظهار داشتند.

این امر ضربه دیگری بر پیکر بی‌جان ین وارد کرد. مقامات بانک مرکزی ژاپن امید دارند تا با حفظ سیاست فعلی موجب تضعیف بیشتر ین و انتقال تورم خارج ژاپن به داخل شوند، تا تورم را در اقتصادی که دهه‌ها با تورم پایین دست‌به‌گریبان است، افزایش دهند.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته سوم ژوئن (23 تا 27 خرداد)اما هر چیزی حدی دارد. سقوط ین به یک موضوع سیاسی بدل شده و با توجه به اینکه تورم در حال حاضر بالاتر از هدف 2 درصدی خود است، فشار زیادی بر بانک مرکزی ژاپن برای تغییر سیاست‌ها وجود دارد. هرچند در این جلسه هم اتفاقی رخ نخواهد داد اما اگر تورم به صعود خود ادامه دهد، در ماه سپتامبر و جولای باید منتظر تغییر سیاست‌ها باشیم. این اتفاق می‌تواند درنهایت موجب تغییر روند ین شود.

برای ارزهای کالایی هم گزارش اشتغال ماه مه استرالیا و آمار تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه نخست نیوزلند هر دو در روز پنج‌شنبه منتشر خواهند شد.

منبع: Xm

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “تحلیل هفتگی فارکس در هفته سوم ژوئن (23 تا 27 خرداد)
  1. ابوذر جهاندیده گفت:

    سلام
    ممنون از تحلیل عالی که در پیج قرار میدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟